Tulin yhtä aikaa naapurin naisen kanssa rappuun. Nainen haki lapsen
hoidosta tuosta 500 metrin päästä ja nainen on kotona. Mä olen tehnyt raskaan työpäivän ja hain pyörällä lapseni 2,5 kilsan päästä hoidosta kun ei ollut hoitopaikkaa lähempänä. Nainen kehui vielä et meinas myöhästyä hakemasta kun ei huomannut ajan kulua kun poltteli tupakkaa partsilla. Purin hammasta ja pidin suuni kiinni, mutta sen sanon että epäoikeuden mukaista on tämä ihmiselo.
Kommentit (23)
sillä elämä on valintoja. Mies saa viedä lapsen hoitoon ja soitan työpaikalle etten tule enää. Mies maksakoon ja mä tuun tänne päivittäin vittuileen. t.ap
Luultavasti olet vain rahan takia töissä, vai?
Tyydy vähempään niin voit myös " laiskotella" kotona eikä tarvitse valitella raskasta kohtaloasi.
t. kotiäiti
joka valitteli elämänsä kiireyttä:
" olin päivällä shoppailemassa ja nyt heti alkaa Kauniit ja rohkeat, ettei kerkee välillä edes lepäämään!"
kesät talvet.Lapsen hoitopaikka onneksi työmatkan varrella,mutta kyllä välillä mennään hammasta purren,ja kiireellä että keretään töihin ennenkun sellanen äiti joka ei ole töissä tuo lapsensa hoitoon..Kiirettä kiirettä!
Subjektiivinen päivähoito-oikeus on niiiiin syvältä. Luuserimammojen lapset vievät paikan oikeasti hoitoa tarvitsevilta.
Ap ei varmastikaan ole kateellinen naapurin akalle, vaan ihan YMMARRETTAVASTA syysta sita ottaa se naapurin akka paahan!!
Yks hölmöläinen tua kysyi et käynkö työssä vain rahan takia, voi taivas, aina kun täällä joku valittaa rahan puutetta käsketään painua töihin ja nyt sitten vastataan näin, mutta kiittti vielä teille mukaville ihmisille. Kyllä mä huomenna silti vielä lähden töihin, en viitsi alkaa tupakoimaankaan ja aikaani hassaan partsilla, parempi näin ja on mulla kivat työkaveritkin.
Töiden jälkeen kauppaan, kotiin, lapsi tarhasta, kotiin, siivousta, ruuan laittoa, vanhempien lasten läksyjen tarkastelua. Nukkumaan noin klo 22.00 että, jaksaa taas aamulla nousta klo 06.00. Siinä välissä lasten kanssa ois vielä pirteenä pitänyt seurustella ja, kavereidenkin. Hitto mitä hommaa. Jäin töistä pois. Nyt menee hyvin. Suosittelen. Rahaa pikkasen vähemmän mutta, meidän kaikkien elämänlaatu muuten parempaa. Nyt on äitikin pirteä ja, jaksaa taas. Kerran täällä eletään. Mä haluan et, tää on mieluisaa meille kaikille. En halua tulla kaltaiseksesi katkeraksi muijaksi.
ei elämässä voi kokoajan vertailla " tolla on sitä ja sitä enemmän kuin mulla, epistä, yhyy" ! Haluaisitko sä siis todella maailman, jossa viivottimella leikattaisiin ihan tasan kaikille kaikkea???!!! Ei tulisi toimimaan, kuten varmasti moni tajuaa...
Ihmiset eivät ole toistensa klooneja, jokaisen elämä on omanlainen, jokaisen ratkaisut erilaisia jne. Sellaisella asenteella pääsee kuule aika pitkälle, että keskittyy siihen omaan elämäänsä, ja siinä oleviin hyviin asioihin, eikä kokoajan kyttää toisten asioita miettien, että miten epäreilua tämäkin taas on. Kateus on paha myrkky!
johtopäätöksiä ap:stä.
Hyvää joulunodotusaikaa ja paljon sympatioita sinulle ap!
että lailla ei sentäs tuettais tuollaista rikollisuutta mitä subjektiivinen päivähoito on.
täyttää 3 vuotta. 3 vuotiaaksi saa hoitaa kotona, sen jälkeen ei. Me ei saada mitään avustuksia mistään miehen tulojen takia mutta, niiden tulojen takia mulla onkin mahdollisuus olla kotona lasten kanssa. Mä itse haluan olla lasteni kanssa kun ne on pieniä. Todella törkeetä tulla loiseksi haukkumaan. Kateellisia paskoja suurinosa töissä käyvistä. Jääkää kotiin. Ja mulle ihan sama vaikka olisitte kotona avustusten kera, oppisitte ehkä hymyilemään.
Me olemme päättäneet että lapsille (4v ja 2v) on parempi olla kotona kuin kaiket päivät hoidossa, vaikka rahaa on siksi tietenkin vähemmän.
Minusta on turha valittaa jonkun toisen kotiinjäämisistä, näissä perheissä rahaa on yleensä vähemmän kuin niissä missä molemmat vanhemmat ovat töissä. Nauti ansaitsemastasi palkasta, itse olet näin valinnut. Toinen nauttii kotonaolosta.
Ja mitä päiväkotiin tulee, kyllä meilläkin vanhempi lapsistamme kaipaa leikkiseuraa ja enemmän virikkeitä, mitä itse voin tarjota, sen takia mietimme hänen laittamistaan osapäiväisesti päiväkotiin. Tähän asti hän on ollut kerhossa pari tuntia viikossa.
Meillä ne päiväkotimaksut ovat vain niistä vähistä rahoista pois...
t. 10
itse menevät kotiin henutteleen partsille ei ne jotka hoitaa lapsensa kotona miehen rahoilla.
kun sain tavallisen ihanan duunarimiehen vaikka kotona toisin neuvottiin. t.ap joka lähtee huomenna iloisin mielin töihin
Päivä meni ihan kivasti. Nykyään on tätä omaa aikaakin monenvuoden tauon jälkeen. Lapsi puolpäivähoidossa.
Vanhempi jo koulussa. Mä sitten teen mitä teen. Aika paljon käyn täällä teille naureskelemassa. Valitettavasti mitään avustuksia ei mistää tipu, ottaisin kyllä jos vaan ois mahdollisuus. Mulla on aikalailla varakas mies.
T: Onnellinen loisäiti.
Itket tätä nyt loppuelämän.