Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehenne huomioi teitä?

Vierailija
01.10.2012 |

Mun mies osoittaa rakkauttaan niillä ilmeisesti perinteisillä miesten tavoilla. Vaihtaa autojen renkaat, putsaa tukkeutuneet viemärit, vaihtaa palaneet lamput. Olen siitä iloinen. Itse huomioin miestä tekemällä hänen lempiruokiaan, yllättämättä joskus vaikka leffalipuilla tai biljardi-illalla, tai ostamalla uuden paidan tai jotain muuta mitä hän tarvitsee.

Olisi toki hirveän mukavaa jos mieskin joskus haluaisi yllättää minut, vaikka kukkasilla, jollain pienellä korulla tai vaikka tekemällä itse joskus ruuat tai ripustamalla pyykit. Oletan kuitenkin ettei tuollainen ole kovin yleistä (vai onko?), joten en suuremmin valita.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie roskat pyytämättä, vaihtaa myös ne renkaat ja leikkaaa nurmikon. Ei tuollaiset kotityöt ole mielestäni toisen huomioon ottamista vaan yhteisen talouden hoitamista! Huomioon ottaminen on sitä, että tuo juuri vaikka kukkia, vie elokuviin, järjestää kahdenkeskistä aikaa, tai aikaa toiselle yksin. Toisen huomioiminen on sitä, että kysyy toisen mielipidettä, suunnittelee menot yhdessä, hoitaa jonkun asian toisen puolesta, auttaa toista. Huomioon ottaminen on jokin henkilökohtainen teko kohdistettuna suoraan toiseen. Vaikka nyt siellä petihommissa.

Vierailija
2/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta autojen ja talon huoltotyöt eivät ole mitään erityistä huomionosoitusta vaan normaaleja jokapäiväisiä töitä siinä kuin ruuanlaitto, haravoiminen tai pyykkäys. Mies tekee ne, koska osaa ne paremmin. Minä teen arkena ruokaa ja hoidan pyykit ja siivoukset. Mies tekee ruokaa viikonloppuisin, ettei minun tarvitse aina olla keittiössä, ja hoitaa kodin askareita aina, kun pyydän.

Se, mikä tekee hänet mieheksi eikä vain kämppikseksi, on sitten sitä huomion osoittamista. Sängyn ulkopuolisia asioita ovat esimerkiksi kukkien tuominen (mies tietää, että pidän kovasti kukista), rusina-pähkinäsuklaan ostaminen pyytämättä, halaukset, pussailu ohimennen, kainaloon ottaminen sohvalla telkkua katsellessa, lempiviinini ostamista. Juhlapäivinä mies ostaa koruja.

Minusta on outo ajatus, että kukkien tai korujen ostaminen olisi aina osoitus huonosta omatunnosta. Mieheni on köyhästä kodista, ja hän on tosi onnellinen, kun hänellä on varaa ostaa vaimolleen silloin tällöin kukkia ja lahjaksi koruja. Tiedän niiden tulevan sydämestä ja tiedän miehen olevan onnellinen ja tyytyväinen, kun hän pystyy niitä ostamaan. Se saa hänet tuntemaan itsensä jostain syystä hyväksi aviomieheksi, joten mikä minä olen häntä kieltämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on niin putkiaivo, että ei tajua ostella kukkia tai koruja. Mutta mä tiedän, että mulla ja mun mielipiteillä on sille väliä, se arvostaa mua ja arkihommat hoidetaan ' se tekee, joka ehtii' periaatteella ' se tekee, joka osaa' on tietysti myös käytössä. Olisi musta kiva saada joskus koruja yllärinä tai kukkia, mutta enemmän kuin nuo mulle merkitsee arjen arvostus.

Vierailija
4/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän tuo silittelee ja hellii päivittäin,nyt myös masua kun raskaana olen.

Lisäksi lämmittää melkein aina minulle saunan kun tulen vasta myöhään töistä,lisäksi usein takassa tulet koska olen vilukissa.

Ei tuo mies osaa mitään ostella,mutta miksi pitäisikään?

Vierailija
5/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minäkään koe erityisesti huomioivani miestä kun pesen pyykkiä tai imuroin. Myös auton laitot ja lampunvaihdot kuuluvat (mielestäni) tähän arjen hommat -kategoriaan.

Minun mieheni ostaa joskus kukkia, lähinnä jonkinlaisina merkkipäivinä, sekä pussailee, halailee, ottaan kainaloon, kysyy miten päivä meni. Tuo kaupasta jotain mistä tietää minun erityisesti tykkäävän, siivoaa minun jättämäni sotkut tai laittaa nauhoitukseen jonkin minun lempiohjelmani jonka olen itse unohtanut. Tuommoisia pieniä tekoja.

Pitää itsekin muistaa tuo huomioiminen, että toimii molempiin suuntiin. Joskus meinaa kiireessä unohtua. Voi vitsi, taidankin tänään ostaa jotain miehen lempiherkkua jälkiruoaksi. :)

Vierailija
6/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

risteilyllä samassa hytissä Hanna-Marin kanssa.

Vierailija
7/15 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin hän on kiinnostunut hyvinvoinnistani ja ajatuksistani. Hän haluaa tietää päiväni kulun (tai ainakin kysyy siitä joka päivä =) ), kuuntelee kun haluan vuodattaa huonosta päivästä. Kommentoi ja yrittää puhua asiat parhain päin. Jos minulla on paha mieli, hän on lähellä, halaa, pitää kiinni, silittää. Hän haluaa olla lähelläni paljon muutoinkin. Iltaisin kun katsotaan telkkaria, hän tykkää pitää minusta kiinni. Samalla hän usein hieroo jalkojani ja suihkun jälkeen rasvaa ne. Hän antaa mulle parhaan paikan sohvalta.

Hän tekee ruokaa, harvemmin oma-aloitteisesti, mutta jos sanon ettei mua huvittaisi, niin hän tekee. Ja aina tekee mun lempiruokiani, kun tekee. Hän yllättää minut joskus leipomuksillaan, kun olen tullut töistä. Kiittää ruoasta ja kehuu niitä, vaikkei ne aina ois niin hyviäkään... =)

Pyytämättä hän pesee pyykit (ja viikkaakin ne), vie roskia ja kierrätyskamoja. Siivoaa yms., mutta minusta se ei ole sen enempää huomioimista kuin minunkaan siivoamiseni, se on yhteistä kodin ylläpitoa. Huolehtii lamput ja palovarottimet, tietokoneet yms.

Hän kuskaa minua kun pyydän tai ehdottaa voisiko hakea töistä. Käyttää koiran vaikkei olisi hänen vuoronsa, jos en jaksa lähteä. Ostaa kotiin jotain hyvää tai viinipullon minua ilahduttamaan.

Hän huolehtii, että meillä on yhteistä aikaa. Jos minulla on vapaa viikonloppu, hän ei koskaan sovi sille mitään omaa menoaan.

Hän aidosti kuuntelee mitä puhun ja ottaa huomaamattani puheistani vinkkejä vaikkapa synttärilahjan suhteen.

Jos menemme jonnekin illanviettoon yhdessä, hän huomioi minua ihanasti sielläkin. Ei jätä minua yksin varmistamatta, että "pärjäätsä?" (no pärjään, mutta tuo tapa on suloinen). Ystävien kesken en muutu hänelle näkymättömäksi, vaan halaa ja keskustelee kanssani (muiden muassa) silloinkin.

Mökillä hän tykkää passata mua erityisesti, lämmittäisi saunan ja vedet, mutta ilahtuu aina vilpittömästi, kun menen mukaan tekemään.

Seksin suhteen on hellä ja aloitteellinen, nautintoa tuottava ja antaa suuseksiä siinä kuin tekee kaikkea muutakin, mistä tietää minun pitävän. Seksin jälkeen hän haluaa olla lähellä, silitellä ja halailla, kunnes nukahtaa (eli ei kauan =D ).

Noin muutoin koen huomioon ottamiseksi myös sen, kun hän pitää itsestään hyvää huolta. Tuoksuu aina hyvälle, käy suihkussa päivittäin, urheilee ja pitää huolta vartalostaan. Esittää mulle pieniä vähäpukeisia alkuasukastanssejansa, kun tietää kuinka jumaloin hänen vartaloaan! =))

Tässä nyt ihan "muutama" juttu... Mulla on käynyt ihan tajuton säkä kun olen tuollaisen saanut! Ja ei, en makaa laakereillani passaamista odottamassa, vaan saadakseni pitää tämän ainutlaatuisen uroksen, teen mielelläni hyvin paljon vastapalveluksia joilla hän pysyy tyytyväisenä, mutta ne ei kuuluneetkaan tähän kyselyyn. =) Mutta kaiken kaikkiaan huomioonottavaisuus toimii molempiin suuntiin ja suhteemme on erittäin kukoistava, hyvä ja onnellinen!

Vierailija
8/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa kukkia, viiniä usein kuohuviiniä tai valkkaria

rapsuttaa "sieltä"

kuuntelee kun paha mieli ja kannustaa

korjaa tietsikan

kyselee miten menee

hakee autolla

Vierailija
9/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuat, pyykin yms. on ihan normaalin arjen pyörittämistä, ei huomiointia. Meillä se on vaan sitä, että arjen pyörittämisen keskellä otetaan kainaloon, puhutaan ja pussutellaan.

Jotenkin noin kukat, korut jne. ovat jotakin miten huomiota muka pitäsi osoittaa.

Vierailija
10/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minun aamulähtöni ovat kiireisempiä ja hänellä vähän rauhallisempi töihinlähtö.

Usein hän myös kyselee, tarvitsenko kyytiä johonkin tai noutoa jostain.

Mitä huomioimiseen tulee, mieheni on todella hyvä.

Vierailija
11/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa minun olla alistava osapuuoli sängyssä. :)

Vierailija
12/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hakee aamun lehden joka aamu satoi tai paistoi. :)

- Vie aina roskat lehdenhakureissulla.

Noi kaksi on sellaisia että oon ihan pulassa jos mies on reissussa. :))

Saan myös kohtuu usein kukkia ja sampanjaa.

Vierailija
13/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroo jalkoja ja selkää melkein joka päivä. Ottaa mut huomioon sängyssä.

- ja sit perus hellyyttä: pussailee, halii, kehuu, kannustaa jne.

Vierailija
14/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuat, pyykin yms. on ihan normaalin arjen pyörittämistä, ei huomiointia. Meillä se on vaan sitä, että arjen pyörittämisen keskellä otetaan kainaloon, puhutaan ja pussutellaan.

Jotenkin noin kukat, korut jne. ovat jotakin miten huomiota muka pitäsi osoittaa.

Mieheni ostaa kukkia yms. Ei ole mielestäni yhtään "muka" huomion osoittamista. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista sanonta sopii sinulle.

Vierailija
15/15 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä lahjovat tapaukset ovat niitä, joilla huonoa omaatuntoa jostakin. Esim. omassa lapsuudessani ymmärsin jo heti perheen tunneilmastosta sen, että kun isä rillutellut vähän liikaa, niin oltiin sitten kukkakipmppua äitille ostelemassa, ja sormukset ym.korut merkitsivät syrjähypyistä anteeksipyyntöä.

Jo lapsena ne "verirahat" oksetti.

Ei kiitos minulle miestä joka ostaa koruja, vaan sellaista miestä, joka auttaa arjessa, hellii ja suukottaa, huimioi minua hyvällä ruualla ja huomaavaisuudella, pitää minut tyytyväisenä seksinsaralla ja on siis kaikin puolin ihana mies.

Materia on vaan materiaa, sillä ei voi korvata mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän