Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen oli 90-luvulla PP-hoitaja. Sen jälkeen arvostin päiväkoteja...

Vierailija
01.10.2012 |

Poikani oli -98 vuonna pp-hoidossa 2-3 vuotiaana. Muistan ne vuodet aina. Ajattelin, että pp-hoito voisi olla parempi ja pienempi ryhmä pojalleni, joka oli muutenkin aika vilkas, mutta silti suloinen ja hyväntahtoinen. Esikoistyttäreni oli aloittanut juuri koulun silloin ja itsekkin menin töihin mieheni lisäksi.

Ongelmaksi tuli se, että pp-hoitaja alkoi tarinoimaan minulle aina poikaa haettaessa, miten vilkas poika on ja miten rasittava häntä on hoitaa. Lähdin melkein joka kerta itkien poissa sieltä. Tämän pp-hoitajan perheessä oli 5 isompaa lasta ja hän hoiti yksin lapsia, jossa oli muidenkin lapsia.

Tuntui, että hän aina sanoi pienestä pojastani vain negatiivista, kunnes tajusin viedä oikeaan päiväkotiin lapseni, missä hänestä pidettiin ja rakastettiin, eikä heidän mukaan ollut mitään ongelmaa.

En tiedä onko nykypäivänä tällaista meininkiä, mutta silloin asia oli hyvin raskas minulle. Meidän pienestä miehestä on kasvanut erittäin hieno, hyvä koulussa oleva lukiolainen, joka oli pienenä vain vähän vilkkaanpuoleinen, johon pp-hoitaja ei sitten oikein lämmennyt.

En tiedä onko hän enää pp-hoitajana ja en voi ymmärtää miksi tuollainen toimii lastenhoitajana, joka olettaa lapsien kiltisti istuvan rivissä. Meidän pojalla ei siis päiväkodissa ollut mitään ongelmia eikä ole koskaan tarvinut diagnooseja tehdä. Se pp-hoitaja vain itse kehitti ongelman ja aiheutti pahaa mieltä perheellemme terveen lapsemme kustannuksella.

Onko muilla tällaisia kokemuksia ollut?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päiväkodeista, mutta nyt en ehdi kirjoitella, pidäpä ketjua ylhäällä niin koitan ehtiä illalla kertomaan yksilöllisestä hoidosta ja muotiin tunkemisesta.

Vierailija
2/3 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin pp-hoitajaani. Hän oli hirveän tiukka ja emme saaneet olla kuin eteisen käytävässä. Aina itkien menin hoitoon ja odotin että vanhempani hakisivat minut pois. Vihdoin ja viimein vapautui paikka päiväkodista ja minut siirrettiin sinne. Ah, se oli ihanaa. Paljon tilaa leikkiä ja paljon kavereita.

Kunnes tämä entinen pp-hoitajani tunkeutui sinne töihin. Yäk. Onneksi ei ollut töissä silloin kun olin siellä. Hän oli aina eri vuorossa. Onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti, että tarhassa rakastetaan hoitolapsia?

olen kokenut laadukkaiksi.

En nyt osaa sen tarkemmin että rakastetaanko vai ei, mutta aamuisin olen aina voinut hyvillä mielin lapsen viedä sinne.

Monesti olen myös hakenut kesken päivän ja tosi kivoilta ne päiväkotipäivät ovat vaikuttaneet satunnaisotoksilla tutkittuinakin.

Joskus kun menin pienten puolelle kuristenpukemisaikaan ja joku hoitaja oli poissa, vaikutti epäilyttävältä (älytön duuni ja liian vähän ihmisiä), mutta tämä on ollut poikkeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä