Farmaseutiksi oppisopumskoulutuksella, minkälainen urakka edessä?
Oletko opiskellut farmaseutiksi oppisopimuksella? Miten tapahtuu ja missä; miten pitkät opiskelu- ja työssäolojakso? Palkkaus? Kaikki tieto otetaan vastaa!
Kommentit (28)
jos minä valmistun ammattikoulusta, saisinko hakea farmasia koulutus Helsingin yliopistosta,? isot kiitokset.
Vierailija kirjoitti:
jos minä valmistun ammattikoulusta, saisinko hakea farmasia koulutus Helsingin yliopistosta,? isot kiitokset.
Kyllä voit hakea. Ammattikoulu antaa saman jatko-opintokelpoisuuden kuin lukiokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit hakea. Ammattikoulu antaa saman jatko-opintokelpoisuuden kuin lukiokin.
Pääsykokeissa ja opinnoissa menestyminen edellyttänee lukion matematiikan ja kemian hallintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsykokeissa ja opinnoissa menestyminen edellyttänee lukion matematiikan ja kemian hallintaa.
Varmasti näin, mutta hakukelpoisuus on amiksestakin valmistuneella. Ja jos on vaikka lukenut laboranttipuolella ja ottanut valinnaisina aineina lisää matikkaa niin voi olla hyvät mahkut päästä sisällekin farmaseutti-koulutukseen yliopistolle.
Kerro missä tuo on mahdollista, niin minäkin tulen sinne. Eipä tarvitsisi sitten tuolla yliopistolla enää palloilla;)
...Jos nyt kuitenkin haet sinne yliopistoon. Pääsykokeessa on ihmisen fysiologiaa ja kemiaa (ainakin Helsingissä). Opinnot kolme vuotta ja opintoihin sisältyy kaksi kolmen kuukauden harjoittelua.