Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaatuisiko taloutesi jos saisit sairauspäiviltä 3/4 palkan?

Vierailija
30.09.2012 |

Sanotaan että esim. 3/4 palkkaa sairauspäiviltä olis ok, mut ei kokonaan palkatonta. Se voisi karsia töitä vieroksuviltä turhia poissaoloja, mutta kyllä minä sairaana tietty kotiin jäisin. Jos sairis kestää yli viikon/kk niin sit kyllä pitäis jo saada täyttä palkkaa että pärjään.

Mietin että lasten hoidossa vois olla sama, mut sit mietin lasten kannalta et jotkut vois viedä sairaita lapsia pamolin voimalla päiväkoteihin ulkoiluineen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta kärsisi kyllä.

Palkkani on muutenkin matala, joten en olisi pois kun siloin, kun en enää pääsisi kävelemään.

Toisaalta tuo palkanalennus vähän kun antaisi luvan tulla sairaana töihin. Nykyisin kun menee kipeänä töihin on vähän syyllinen olo, koska tartuttaa muita. Joten tälläiselle ylitunnolliselle työntekijälle olisi siitä hiukan hyötyäkin.

Vierailija
2/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tavallaan olen jo nyt tuossa tilanteessa. Eikä ole talous kaatumassa.

Saan siis sairaspäiviltä vain peruspalkan, en lisiä. Kyllä silloin kynnys jäädä saikulle on korkeampi, jos tauti iskee vaikka viikonloppuna. Arkiaamuista jään helpommin, koska rahallinen menetys on silloin pienempi.

Olen hoitoalalla, eli palkka ei ole järin suuri. Työssäni viihdyn ja sairastan harvoin, sairauspäivät viime vuosilta laskettavissa yhden käden sormilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut olemaan tämän vuoden aikana jo yli 6 viikkoa yhteensä sairaslomilla, ja nyt edessä leikkaus, jonka jälkeen edessä vielä 6 viikon sairausloma. Kyllä tää on jo muutenkin tarpeeksi rankkaa. Lääkkeisiin, tutkimuksiin ynnä muuhun on mennyt aika paljon rahaa.

Vierailija
4/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava pitkäaikainen sairastuminen on keskivertotyöntekijälle pahempi uhka. Vuosia kestävä työkyvyttömyys olisi vasta minulle ongelma ja tietenkin jos sairauden hoitoon menisi paljon rahaa.

En ole viimeiseen kahteen vuoteen ollut päivääkään sairauslomalla. Kokoomuksen ehdotus ehkä lisäisi työhyvinvointia, sillä sijaistan vuodessa 50-60 päivää sairastelevaa työkaveria, jolla on maanantaina ja tiistaina milloin mitäkin vaivoja. Toisaalta hän olisikin sitten pois ehkä ma-ke, jolloin mentäisiin taas ojasta allikkoon.

Vierailija
5/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis jo viikon pituinen) sairasloma vaikeuttaisi taloudellista tilannetta selvästi.

Omalla kohdallani Kokoomuksen ehdottama muutos johtaisi siihen, että menisin töihin puolikuntoisenakin, vaikka sitten saattaisinkin tartuttaa muita ja/tai työpanoksessani ei olisi kehumista.

Vierailija
6/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukalle ainakin talous menisi jos ensimmäinen päivä palkaton ja siitä eteenpäin saisi vain osan palkasta. Kun palkka vain 1500 euroa kuukaudessa niin tarvitsee jokaisen euron.

Vierailija
7/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun aloittaja. Ja siellä tarjotaan vaihtoehdoksi vakuutusta. Kun kirjoitin, että vanhemmat ja pitkäaikaissairaat ei vakuutusta saa, niin tuli ikävää voivottelua että voi voi, omapa vika, jostain ikäluokasta se säästäminen on aloitettava. Joten mistä noita vakuutuksia saa? En tarkoita henkivakuutuksia. Sellainen mulla on jo. Ja viikko ei vielä talouttani kaataisi, mutta sitä pitempi aika kyllä.

Vierailija
8/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jatain turhempaa jäisi ostamatta, tai vähän tarkempi pitäisi olla rahan kanssa.

En siis olisi pois töistä muutakuin todella korkeassa kuumeessa.

Vierailija
9/9 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/4 palkka olisi ok ekalta sairaslomaviikolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi