Kun tulet jäämään työttömäksi vuoden sisällä, selviydytkö?
Kysely koskee siis sitä pientä osaa AV-mammoista, jotka on oikeissa töissä eli ei makaa kotona kelakorvauksilla eikä ole virkakyöstinä kaupungilla tai valtiolla vaan ihan oikeissa tuottavissa töissä.
Onko sinulla suunnitelma valmiina vai tienaako miehesi riittävästi? Mitä jos mieskin saa kenkää?
http://euroetana.blogspot.fi/2012/09/huono-viikko.html
Kommentit (44)
elän niin pienellä palkalla, että olen laskenut, jotta työttömänä ollessani en jäisi kuin toista sataa tappiolle.
Säästössä on noin 10 000€ siitä olisi apua koska ansiosidonnaisella ei ihan kuukautta selviäisi.
Tilanne ei olennaisesti muuttuisi, kun olen koko ikäni ollut enemmän tai vähemmän työtön.
Eli kyllä selviäisimme.
jos joutuisin jäämään koulusta pois vuoden sisällä, niin saisin enemmän massia kuukausittain. Homma toimisi lyhyellä tähtäimellä kuin kone!
Olemme jo hyvissä ajoin hankkineet ulkomaisia kontakteja ja voipi olla että vuoden sisällä on muutto Aasiaan ulkolaisen yrityksen palkkalistoille. Siellä ei ole irtisanomisia vaan koko ajan laajennetaan toimintaa.
molemmat duunaritöissä, joita aina riittää. Velkaa tai lainoja ei ole, asumme pienessä kaupungissa omassa omakotitalossa.
Teemme kumpikin osa-aikatyötä ja tulemme hyvin toimeen. Luulen, että jos työttömyys kohtaisi jompaa kumpaa meistä, selviäisimme kyllä.
Kiitos kuitenkin huolenpidosta!
15 vuotta tulikin tehtyä todella paljon töitä.
Hyvin olen pärjännyt ja tulen pärjäämäänkin.
Ei velkoja. Uudehko ok-talo ja kaksi uudehkoa autoa.
Kun on aina elänyt enemmän tai vähemmän säästeliäästi ja säästänyt ahkerasti, niin ei ihan heti tule hätää.
Juu, ja ei olla peritty mitään, vaan ihan omilla tiennesteillä ollaan tehty hankinnat.
molemmat duunaritöissä, joita aina riittää. Velkaa tai lainoja ei ole, asumme pienessä kaupungissa omassa omakotitalossa.
Teemme kumpikin osa-aikatyötä ja tulemme hyvin toimeen. Luulen, että jos työttömyys kohtaisi jompaa kumpaa meistä, selviäisimme kyllä.
Kiitos kuitenkin huolenpidosta!
ja vielä kyselen millaisissa duunaritöissä?
Tuo on kuitenkin aika laaja kategoria.
15 vuotta tulikin tehtyä todella paljon töitä.
Hyvin olen pärjännyt ja tulen pärjäämäänkin.
Ei velkoja. Uudehko ok-talo ja kaksi uudehkoa autoa.
Kun on aina elänyt enemmän tai vähemmän säästeliäästi ja säästänyt ahkerasti, niin ei ihan heti tule hätää.
Juu, ja ei olla peritty mitään, vaan ihan omilla tiennesteillä ollaan tehty hankinnat.
Nytkin on työvoimapula.Kaikkiin työpaikkoihin ei riitä hakijoita, enkä tarkoita puhelinmyyntiä ja sienestystä tms. Tradenomeille ainakin on alan työpaikkoja auki pilvin pimein.
työtä ainakin näyttäisi riittävän, eikä virasta ole helppo irtisanoakaan, mutta täysin varma ei voi olla mistään. Kuulun siis liittoon ja maksan työttömyyskassan maksut. Hoitovapaat pärjättiin ihan hyvin, joten toisen työttömyyskin menisi, lainoja ei enää ole. Jos molemmat jäisivät työttömäksi (tai joutuisi sairauslomalle pitkäksi aikaa, mikä on aina mahdollista vaikka missä olisi töissä), pitäisi muuttaa elämäntapaa säästeliäämmäksi.
Nytkin on työvoimapula.Kaikkiin työpaikkoihin ei riitä hakijoita, enkä tarkoita puhelinmyyntiä ja sienestystä tms. Tradenomeille ainakin on alan työpaikkoja auki pilvin pimein.
Täälläpäin ei ole.
ja minä lähihoitaja.
joka kyseli duunaritöistä.
joka toivoisi, että loppuisikin.
ja vielä kyselen millaisissa duunaritöissä?Tuo on kuitenkin aika laaja kategoria.
kerrotko vielä tarkkaan mitä itse teet, paljonko saat palkkaa, missä asut, mikä on sotusi, pankkitilisi numero, missä lapsesi ovat koulussa ja selviäisitkö jos jäisit työttömäksi ja rahan arvo putoaisi kymmenesosaan nykyisestä?
jos jään työttömäksi (minä keskituloinen, ukko pienituloinen), koska säästöjä on. Jos molemmat, tekis tiukkaa nopeammin. Mutta henkisestä puolesta olen enemmän huolissani, mun sosiaalinen elämä on kutakuinkin täysin työelämän varassa, oisin tosi yksinäinen ja seinät kaatuis pian päälle kotona.
ja vielä kyselen millaisissa duunaritöissä?Tuo on kuitenkin aika laaja kategoria.
kerrotko vielä tarkkaan mitä itse teet, paljonko saat palkkaa, missä asut, mikä on sotusi, pankkitilisi numero, missä lapsesi ovat koulussa ja selviäisitkö jos jäisit työttömäksi ja rahan arvo putoaisi kymmenesosaan nykyisestä?
Joten ei hätää. Tosin, on meillä säästöjä pahan päivän varalle joka tapauksessa.