Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelyä lastenvaatteista

Vierailija
28.09.2012 |

Siis ihmettelenpähän vaan joitakin bloggaajia. Tarvitseeko oikeesti vähän päälle 1 vuotias neljä toppahaalaria ja 3 takkia? :D

Eihän bloggaaja itse ole edes niitä voinut maksaa, koska ei hoitovapaalla ostella mitään Mini rodinin, T2H ym. haalareita. Mies ne on kustantanut. Itse en kyllä kehtaisi pyytää mieheltä rahaa noin moneen kalliiseen hankintaan.

Eihän tämä asia mulle kuulu, mutta pistää vaan miettimään. Ehkä olen vähän kateellinen koska meillä ei ole varaa edes yhteen, mutta mihin oikeesti tarvitsee 4 haalaria lapsi joka on kaikenlisäksi kotihoidossa.

Toinen juttu mikä ihmetyttää on se, että ihmiset ostavat kamalan kalliita lastenvaatteita ja perustelu on, koska ne on niin laadukkaita. Mihin vauva/taapero tarvitsee todella laadukkaita vaatteita, kun jäävät kuitenkin pieniksi vähän ajan sisällä. Vai mitä?

Halvallakin saa myös kivan näköisiä vaatteita, kun niitä vaan osaa ostaa.

Mitä mieltä te muut olette? Onko mun kirjoituksessa mitään perää?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään. varsinkin tänä päivänä ku koko ajan valitetaan tästä kuluttamisesta ja luonnonvarojen tuhlaamisesta yms niin ei tu kovin ekologiselta touhulta vaikuta... siis se tuntuu ihan käsittämättömältä että vaikka siihen oiskin varaa niin eihän siinä silti oo mitään järkeä.

Vierailija
2/2 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteissa on kyllä eroa, laatuvaate (sisävaate) kestää kolme lasta hyvänä, vähemmän laadukas yhden lapsen tai pari pesua.. Ulkovaatteissa laadukas rymyämishaalari kestää polvipaikoilla 2-3 lasta, mutta laaduton hädin tuskin yhden lapsen (sulla ei ehkä ole liikkuvaa 5-vuotiasta vielä?)

Eli laadulla on väliä. Mutta ei se laatu mitään burberryä edellytä, halvemmallakin saa laatua.

Eli laatupuheissa on osa tottakin.

Mutta 1-vuotiaalle riittää kyllä 1 paksu ja 1 ohut haalari, jos ovat kunnolliset. Ja sitten joku pehmeä systeemi kuravaatteiden alle ja autonistuimeen käytettäväksi. Ja yksi söpöilytakki kyläreisuuille siihen lisäksi. Muu on ylimääräistä. Itselleni kertyy ylimääräistä joskus siten, että olen hannkinut ajatuksella ne tarpeelliset vaatteet, ja sitten löytyy kirpparilta jotain ultimate söpöä käytännössä ilmaiseksi, niin olen saattanut sortua, kun meillä on aika iso eteisen naulakko...

Eli siis ap on suurimmaksi osaksi oikeassa kyllä, mutta tähän vähän selitystä muista näkökulmista.

Vaikka kai se on niin, että noilla lastenvaatebloggaajilla toi on enemmänkin harrastus, ei ole kyse lasten vaateTARPEISTA, vaan se on äidille vähän niinkuin vimpan päälle sisustamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla