Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaa pian, miten tehdään herkullisia lohkoperunoita?

Vierailija
29.11.2005 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohkoiksi (veneiksi), laita muovipussiin ja sinne sekaan öljyä. Sekoittele, kunnes öljysiä. Levitä uunipellille, suolaa pintaan ja esim rosmariinia. 200 ja noin tunti tai kun ovat pehmeitä ja ruskeita

Vierailija
2/8 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese ja lohko perunat (en väliä lajikkeella, ainakaan minulla). Laita kulhoon, lorauta sekaan vähän öljyä, mausta paprikajauheella, mustapippurilla, suolalla, ja jos tykkää tulisemmasta niin cayennepippurilla. Paista 250 asteisessa uunissa n. 25 min. On aivan mielettömän hyviä! Kannattaa kerran paistamisen aikana vähän käännellä, jos on paljonkin niitä lohkoja pellillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut lisäys hänen reseptiin, että ripottele perunalohkojen sekaan pekoni silppua. Voi vitsi kun tulee hyvää.

Vierailija
4/8 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryöppää kuorellisia pestyjä ja lohkottuja perunoita (jauhoisia, 5 kpl) n. 4 min kiehuvassa vedessä. Kaada vesi pois ja sekoita joukkoon n. 50 g voita nokareina. Lisää oreganoa ja suolaa. 200 C ja 30 min.

Vierailija
5/8 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pese ja lohko perunat (en väliä lajikkeella, ainakaan minulla). Laita kulhoon, lorauta sekaan vähän öljyä, mausta paprikajauheella, mustapippurilla, suolalla, ja jos tykkää tulisemmasta niin cayennepippurilla. Paista 250 asteisessa uunissa n. 25 min. On aivan mielettömän hyviä! Kannattaa kerran paistamisen aikana vähän käännellä, jos on paljonkin niitä lohkoja pellillä.

Vierailija
6/8 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin haen vaihtelua valmiilla perunamaustepusseilla.

Vierailija
7/8 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ripotellut vähän valkosipulijauhetta mukaan, jos on sattunut olemaan.

Pari kertaa olen myös ostanut semmoisia valmiita mausteseoksia kaupasta, maku taisi olla barbeque tms. Sekin oli ihan kivaa vaihtelua. =)

t. ap

Vierailija
8/8 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälmys imaistaan kuoren sisältä pois ja maku on taivaallisen pökerryttävä!

Lisäksi voit laittaa aurinkokuivattuja tomaatteja, oliiveja, purjosipulia, fetaa... Mitä vain kaapista löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi