Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 22 vuotias mielestäsi nuori tyttö vai nuori nainen?

Vierailija
27.09.2012 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä lapsemmilta alkavat tuntua.

Iältään aikuinen, mutta kuitenkin niin lapsi ja elämästä tietämätön vielä.

T: 42v

Vierailija
2/9 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa aikuinen nainen, mutta ei mikään tyttökään enää, ainakaan nuori tyttö.

Mä oon 23 ja en osaa pitää itseäni vielä(kään) aikuisena, saati kypsänä sellaisena. Opiskelut vielä kesken ja elämä edessä. Oon joskus tosi lapsellinen, melkein kuin en olisi aikuistunut yhtään teinivuosieni. Tai siltä ainakin tuntuu, mutta kyllä jotakin aikuistumista varmasti on tapahtunut. :)

En haluakaan vielä aikuistua, vaan nauttia nuoruudestani vielä kun voin. Enkä pahastu tytöttelystä -sitäkin joskus kuulee. En vaan itse pitäisi enää oman ikäisiäni tyttösinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuitenkin niin lapsi ja elämästä tietämätön vielä." Jos 22 vuotias on mielestäsi lapsi, niin sitten on varmaan 25 vuotiaskin.

Vierailija
4/9 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaativassa ja vastuullisessa työssä. Lisäksi teen sivutyötä valtion virastolle. Minulla on takanani noin 6 vuotta kestänyt parisuhde, on amk-tutkinto, hyvät tulot, omakotitalo ja oma auto.

Lapsia ei ole, mutta pidän kyllä itseäni aikuisena. Tosin se voi johtua siitäkin, että koen henkisen ikäni olevan yli 30v.

En viihdy enää baareissa, juon mielummin viinilasini viikonloppuisin kotona. Pyörittelen silmiäni teineille (toki ymmärrän heidän elämäänsä enemmän kuin esimerkiksi oma äitini). Nautin kotini siivoamisesta ja takkatulen ääressä istuskelusta. Olen mukavuudenhaluinen, mutta kuitenkin uraihminen.

Vierailija
5/9 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiseksi katson sellaisen ihmisen, joka on kokonaisuutta katsoen jo alkanut elää itsenäistä elämää. Mitä se sitten on, hankala nimetä mitään yksittäistä mittaria. Yleensä 22-vuotiaat ovat täysivaltaisia yhteiskunnan jäseniä, asuvat jo omillaan, ovat töissä tai korkeakoulussa, osa alkaa jo vakiintua tai jopa jo perustanut perheen eivätkä ole merkittävällä tavalla riippuvaisia vanhemmistaan. Jonkinasteinen lapsellisuuskin vielä menee, ei kaksikymppisellä hirveästi ole elettyjä vuosia takana. Mutta sellainen murkkuvuosien maailmankuva on normaalisti jo ohi ja ymmärretään perusrealiteetit.

Elämänkokemuksen osuus aikuisuutta mitattaessa on myös erittäin suhteellinen. En miellä nelikymppistäkään lapseksi sillä perusteella, että 80-vuotiaan näkökulmasta tuonikäinen on varmasti vielä hyvin kokematon ja ehkä lapsellinenkin. Lapsellisuuden ja lapsena olemisen välillä on selkeä ero, eivätkä siis ole siksi suoraan verrannollisia.

Vierailija
6/9 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alta 20-v. on tyttö.

Vierailija
7/9 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotta täyttänyt on aikuinen virallisestikin.

Eli 17 v ja sitä alle ovat tyttöjä. 18 vuotta täyttäneet ovat aikuisia velvollisuuksineen

Vierailija
8/9 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori TYTTÖ on semmoinen hmm... 8-12v? :D omasta mielestäni ainakin.. Mutta miksi pitää luokitella ikiä? Riippuu ihmisestä mikä se 22-v on.. Joku saattaa olla kypsempi ja enemmän aikuinen nainen kuin joku 50ämmä, joku taas saattaa olla vielä ihan lapsi ja teini. Jos nyt yleisesti miettii keskiarvollisesti vaikka niin 22v on nuori nainen herkullisessa iässä.

Vierailija
9/9 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei nuori tyttö. Sellainen on alle 20 v.