Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rv 13 ja lämmin ruoka viimeksi viikko sitten

Vierailija
27.09.2012 |

Olen saanut syötyä ihan oikeaa lämmintä ruokaa viimeksi perjantaina. Tuntuu että tämä olo vaan pahenee. :( Mitään ei tee mieli syödä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mitään ei tekis mieli.

Kuka on sanonut etten syö mitään??

Opettele lukemaan vajukki.

Vierailija
2/10 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tainnut syödä moneen viikkoon lämmintä ruokaa. Oksentelin vuorokauden ympäri jostain rv 5-15 noin suunnilleen. Karseaa. Pahimpina viikkoina, eli joskus rv 5-10 en varmaan oikeasti syönyt kertaakaan kunnon ruokaa, sen jälkeen kykeni joten kuten. Elin jogurtilla, tuoremehuilla ja hillopilteillä. Vähän oli heikko olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen ultrassa, että "raskaus on normaali olotila, ei sairaus. elä ihan normaalia elämää" kun mietin saanko tarpeeksi nestettä. Onneksi olen saanut juotua vettä ja mehua aika reilusti ja vitamiinitabletit pysyy sisällä. Jogurttia ja jäätelöä pystyn aika helposti syömään..

Vierailija
4/10 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ekassa raskaudessa oli pitkään huonoa oloa. Ainoa, mitä pystyin syömään oli banaani, maustamaton jugurtti ja appelsiinimehu. Kyllä niillä eli.

Vierailija
5/10 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut kummassakin raskaudessa useita kuukausia pelkän letkuravinnon varassa ja käyttänyt pahoinvointilääkkeitä synnytykseen asti. Lähtö painoindeksistäni 21.5 tippunut molemmista yli 10kg. Lapset kehittyneet täysin normaalisti. Jos paino jatkuvasti vain laskee, hakeudu suonensisäisille ravitsemuksille.

Vierailija
6/10 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan on huono olo niin syöt mitä mieli tekee.

Itse yritin esikoista odottaessa syödä terveellisesti mutta mitään ei tehnyt mieli eikä mikään pysynyt sisällä.

Neuvolasta "sain luvan" syödä ihan miten haluan kunhan paino vaan lakkaa putoamasta. Elin pari viikkoa mehulla ja mehujäällä. Painoa ei tullut raskauden aikana kuin 600g.

Toista odottaessa ruoka auttoi pahaan oloon ja oksenteluun ja painoakin tuli 9kg.

Kolmatta odottaessa paino nousi taas vain 1.5kg.

Vierailija
7/10 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syöny lämmintä ruokaa juurikaan ennen 16. viikkoa. Ei yksinkertasesti pystyny. Kaikki tuli samantien ylös, oksensin jatkuvasti. Kotona kun kävelin keittiöön niin oli pakko kävellä suoraan takaovelle että saa taas oksentaa. Oli ihan tuskaa. Hommasta teki entistä pahemman se että olen kokki ja kaikki päivät piti viettää keittiössä ruoan parissa. Kuin ihmeen kaupalla selvisin ilman saikkua. Jäätelö ja hedelmät oli valttia noina viikkoina. Nyt 40+3, pahoinvointia on edelleen muttei niin pahaa ja huonosta syömisestä huolimatta normaalikokoista vauvaa povataan :)

Vierailija
8/10 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko juotua? Onko kuivumisen merkkejä? Onko sulla vain pahoinvointia vai oksenteletko myös, montako kertaa päivässä? Oletko ollut yhteydessä neuvolaan?

Jos sulla ei tee lämmintä ruokaa mieli, syö kylmää, mutta yritä pitää huoli siitä, että saat siitä ravintoaineita ja etenkin nestettä!

Mitä sulla tekisi mieli edes vähän? Onko mitään mielitekoja?

Vierailija
9/10 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mitään ei tekis mieli.

Vierailija
10/10 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ollut tuossa tilanteessa, tiputuksessa vähän väliä, välillä elettiin hedelmäsalaatilla pari päivää jne. Ihan terve poika syntyi, painoa hänellä 3700g, joten kyllä se lapsi ottaa tarvitsemansa. Itse sain lähtöpainoni kiinni vasta synnyttämään mennessä, oksentaminen laski painoani niin paljon, että esim. rv17 häissäni olin 7kg laihempi kuin alkuraskaudessa. BMI oli ihan normaali raskauden alkaessa, jopa hiukan alle ihannepainon.

Mulla pahoinvointi loppui rv24 ja alkoi uudestaan jossain rv30jälk. Esikoisesta oksensin viimeisen kerran 2pv ennen synnärille lähtöä. Se siitä alkuraskauden pahoinvoinnista.

Onneksi kaikki lohduttivat, että toinen raskaus on aina helpompi... Kun sitten erehdyin toisen kerran raskaaksi, aloin odottaa kaksosia. Silloin päätin, että sen syön mitä pystyn ja yhtään en stressaa. Jos aamulla pystyn syömään 7 juustonaksua ja lasin kokista, se olkoon aamupalani. Välttämättä en loppupäivänä muuta saanutkaan alas, mutta onneksi edes tuon.

Kaksoset on osittain kasvatettu Mäkkärin juustohampurilaisilla :) Niitä pystyin syömään alkuraskaudessakin. Hain aina työpäivän jälkeen yhden hamppiksen ja pienen limsan. Puolen tunnin työmatkalla sain väkisin syötyä sen ennen kuin hain esikoisen hoidosta. Epätoivoista, epäterveellistä ja sellaista, ettei sitä ikinä kannata mainita neuvolassa, mutta mulla tämä toimi...

Koita syödä jotain, ihan mitä vaan tekisi mieli. Unohda kaikki neuvolan ruokasuositukset ja liikuntaohjeet. Ne eivät koske pahaa raskauspahoinvointia! Kylmä ruoka kasvattaa lasta ihan yhtä hyvin kuin lämminkin ruoka. Herkuista saat energiaa, mikä nostaa verensokeriasi ja tekee olosi edes vähän siedettäväksi. Imeskele suklaapalaa, syö ruokalusikallinen jäätelöä (jäätelö on muuten mukavin ruoka oksentaa). Lähde ulos syömään, jotta sinun ei tarvitse itse laittaa ruokaa tai haistella ruoan laiton hajuja, koska sekin lisää pahaa oloa herkästi ja sitten varsinainen ruoka ei maistu.

Toivottavasti sait vuodatuksestani jotain irti. Tsemppiä toivon sulle kovasti, kyllä vauva voi hyvin, vaikka sinä et voisi. Äläkä kuuntele pahoinvoinnista kokemattomien neuvoja! "Kyllä mäkin voin huonosti... Kerran ihan oksensin raskausaikana!" Tee niinkuin parhaaksi näet ja muista, että palkinto on tärkein - oma vauva.