Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole KOSKAAN riidellyt puolisoni kanssa rahasta.

Vierailija
27.09.2012 |

Yhden ensimmäistä riitaa siitä aiheesta emme ole koskaan käyneet.

Yhdessä 20 v.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusia keskusteluja perheen sisäisistä rahaerimielisyyksistä. Onko sekin vain merkki materialistisuuden lisääntymisestä, siitä, että vain rahalla ja tavaralla on väliä?

Meillä on yhteistä taivalta yli 20 vuotta, siihen mahtuu muutama isokin kriisi, mutta koskaan ei meilläkään ole riidelty rahasta. Meillä ei ole edes mitään erikseen sovittua systeemiä, kummallakin on omat tilit, joihin toisella on käyttöoikeus. Minä pääasiassa huolehdin laskujen maksusta, muita ostoksia tehdään niillä rahoilla, mitä omalla tilillä on. Jos toisen tili tyhjenee, toisen tililtä siirretään sinne. Isommista hankinnoista neuvotellaan, pienemmistä ei tarvitse, kumpikin osaa käyttää omaa harkintakykyään.

Vierailija
2/24 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanansäilää tietysti vaihdettu ihan muista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muista asioista kyllä. Varmaan raha on yleinen riidanaihe pariskunnilla, mutta eihän se sitä tarkoita että kaikki siitä riitelisivät. Jos on samansuuntaiset ajatukset siitä, miten rahaa käytetään ja erityisesti jos siitä ei ole pulaa, niin varmaan riitaa ei niin helposti synny.

Vierailija
4/24 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eliminoitu raha- ja siivousriidat:

raha: kumpikin tienaa suurin piirtein yhtä paljon ja aika reilusti, laitetaan molemmat tasasumma kuussa taloustilille

siivous: siivooja käy kerran kahdessa viikossa, muuten suoristellaan paikkoja tasatahtiin

No mistä me sitten riidellään:

Joskus ärsyttää tosi paljon kuin toinen ei kuule mitä toinen sanoo.

Joskus tulee kommunikaatiovirheen takia tuplabuukkaus, josta tulee sanomista.

Kun vaan jaksaa panostaa siihen, että toinen ymmärtää mitä sanon, niin aika snadisti on riitoja.

Vierailija
5/24 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloin miettimään niin ei mekään. Yhdessä 23v.

Vierailija
6/24 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 7 vuotta. Meillä ei muutenkaan juuri riidellä. Erimielisyyksiä toki on ja minä tiuskin välillä tylsyyttäni, mutta varsinaisia riitoja ei ole tullut. Johtuu kyllä enemmänkin miehestä kuin minusta. Miehen kanssa ei kertakaikkiaan saa riitaa aikaiseksi. Hän on hyvin joustava, eikä hermostu mistään. Mun turhanpäiväiset kähinät menee kuuroille korville. Pyytelen kyllä sitten anteeksi ja jos mies katsoo kähinän johtuneen hänestä, hän pyytää herkästi anteeksi. Joustamme puolin ja toisin paljon.

Vierailija
7/24 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä todella tiukkaa. Mutta olemme sitä mieltä, ettei se riitelemälläkään lisäänny, joten mitä turhaa. Käytetään sekin aika ennemmin työtekoon/johonkin tuottavaan ;).

Raha ei tosiaan riitelemällä lisäänny :)

Vierailija
8/24 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluja aiheesta on toki käyty, ja joskus olemme olleet jostakin eri mieltä. Mutta riitaa ei ole tullut.

Meillä riidellään mm. lasten kasvatuksesta ja seksistä.

Vierailija
9/24 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen ei ole suoranaisesti riidelty, mutta säännöllisin väliajoin kyselen häneltä, että "mitenkäs ne elatusmaksut, kun ei ole tilillä näkynyt?"

Vierailija
10/24 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä 12 vuotta.

Omat rahat ja tilit. Maksamme asumiskulut ja ruoat puoliksi ja yhteiset ja lasten laskut jaetaan 50-50. Molemmat ovat olleet hoitovapaalla suunnilleen yhtä kauan. Hoitovapaa-aikana työssäkäyvä on maksanut kaikki asumiskulut ja suuremman osan laskuista. Meillä on samantapainen työ ja lähes täsmälleen sama palkka (keskitasoa).

Vierailija
11/24 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosi vähän riidellään muutenkaan.

Mutta uskon, että rahasta riitelemättömyys ainakin meidän tapauksessa on pitkälti senkin seurausta, ettei koskaan ole ollut kauhean tiukkaa.

Vierailija
12/24 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 13 vuotta. Alkuvuosina olin kotiäiti, ja en katsonut oikeudeksi känistä rahasta jota en lainkaan tienannut itse. Sittemmin kun olen ollut töissä, meillä taas ei ole ollut rahasta minkäänlaista puutetta joten ei siitä tarvitse riidellä.

Vierailija
13/24 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä todella tiukkaa. Mutta olemme sitä mieltä, ettei se riitelemälläkään lisäänny, joten mitä turhaa. Käytetään sekin aika ennemmin työtekoon/johonkin tuottavaan ;).

Vierailija
14/24 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 15 vuotta ja koko ajan yhteiset rahat yhteisillä tileillä.

Vierailija
15/24 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asiassa ei ole ristiriitaa eikä erimielisyyksiä.

Ajatteletko olevasi jotenkin onnistunut tässä asiassa?

Mä olen riidellyt rahasta monta kertaa, ja uskon että sinäkin riidan saisit aikaiseksi jos teillä olisi rahasta tiukkaa ja miehesi eläisi koko ajan yli varojenne.

Vierailija
16/24 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun mies li työtön, sitten molemmat töissä, sitten minä vanhempainvapaalla. Meillä on aika samt arvot ja suht samanlainen suhde rahaan. Kumpikaan ei kauheasti tuhlaa, ja molemmat osaa hoitaa raha-asiansa.

Vierailija
17/24 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 12v, molemmilla omat tilinsä.

Vierailija
18/24 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästää ja kituuttaa ja toinen samaan aikaan ostelisi kaikkea kivaa (ja täysin tarpeetonta) hetken mielijohteesta?

Vierailija
19/24 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei olla koskaan riidelty asiasta josta ollaan samaa mieltä.

Hohhoijaa.

Vierailija
20/24 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on sitten aina menny kaikki hyvin. Meille tuli exän kans riitaa kun se jätti kaikki vuokrat ja laskut hoitamatta. Oisko pitäny olla riitelemättä ja hyväksyä hiljaa tilanne.