Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja oli sanonut: turpa kiinni!

Vierailija
26.09.2012 |

Kahdella alakoululaiselle pojalle tänään.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noottia vaan koululle. Pelottavaa, jos totta.

oot varmaan ihan psykoosissa jos mietit vaikkapa sitä tytön kaappausta.

Oisit ennemmi surullinen, niinku Jyrki Katainen tai sit vaan toteasit, että "hieman asiatonta".

Ite liiottelet ihan samanlailla kuin se ope.

Vierailija
42/65 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan yläkoulussa, ja välituntikeskustelussa lentelevät v*tut ja p*rkeleet aina, kun selkänsä kääntää. Sitten eräs oppilas täräytti toiselle, että nyt turpa kiinni, niin tämä toinen ihan tosissaan, että ei saa kiroilla ja ryhtyi siitä ihan kantelemaan. Juu, saa sanoa v*ttu ja vaikka mitä muuta, mutta ei sentään, että turpa kiinni.

Ihmisellä ei tietenkään ole turpaa, joten ihan kaunis ilmaisuhan tuo ei ole, mutta vähintäänkin värikästä ja elävää kieltä kaikkien v*ttujen jälkeen. Minun luokassani saa haukkua toisen suuta turvaksi ennemmin kuin V*tuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan yläkoulussa, ja välituntikeskustelussa lentelevät v*tut ja p*rkeleet aina, kun selkänsä kääntää. Sitten eräs oppilas täräytti toiselle, että nyt turpa kiinni, niin tämä toinen ihan tosissaan, että ei saa kiroilla ja ryhtyi siitä ihan kantelemaan. Juu, saa sanoa v*ttu ja vaikka mitä muuta, mutta ei sentään, että turpa kiinni.

Ihmisellä ei tietenkään ole turpaa, joten ihan kaunis ilmaisuhan tuo ei ole, mutta vähintäänkin värikästä ja elävää kieltä kaikkien v*ttujen jälkeen. Minun luokassani saa haukkua toisen suuta turvaksi ennemmin kuin V*tuksi.

Jos opettajalla on oikeanlaista auktoriteettia, sellaisen tunnilla ei kukaan puhu vituista ja turvista. ja se on fakta.

Vierailija
44/65 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan kun urani alussa tein sijaisuuksia, väitti kaksi oppilasta, että olisin huutanut "turpa kiinni" koko luokalle. Juu, en todellakaan huutanut (sanoivat siis minulle asiasta myöhemmin) :)

Kannattaa ehkä hieman aina miettiä, onko se lapsosten versio tapahtumista ihan oikea.-

Vierailija
45/65 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettajalla on oikeanlaista auktoriteettia, sellaisen tunnilla ei kukaan puhu vituista ja turvista. ja se on fakta.

Vierailija
46/65 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää menikö ne turvat kiinni?

Toivottavasti.

Vierailija
47/65 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt kikatteli tunnilla, miesope totes näille 8-luokkalaisille tyttösille, että nyt taitaa tyttöjä kutittaa paikasta, josta ei julkisella paikalla voi rapsutella.

Vierailija
48/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normisettiä

Vierailija
49/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se tiukkaa tekee, vaikka suurella sydämellä ja huumorilla työtäni teenkin.

Olen kuullut esim seuraavaa... saatanan sika, oo ite hiljaa, painu vittuun, haista vittu, mitä sä kyyläät, huora hiljaa, etkö sä saa enää vai mikä mättää tms ja mä olen kuullu näitä vain noin kaksi kertaa vuodessa, ja viime vuosina en oikeestaan enää lainkaan. Monet kollegat saavat kuulla viikottain. Ja on sitten joskus itselläkin napsahtanut, ja olen sanonut pahasti. En tosin hiljaa olemisesta, mutta, jos luokkakavereita ruvetaan haukkumaan saatanan idiooteiksi tai helvetin huoriksi, niin on kyllä ollut omassa suussa ollut pitelemistä. Eli en ihan samantien olisi kovin hermostunut yhdestä "turpa kii"-huudosta, Sitten kun tiedät taustakertomukset, saat mun luvalla olla tuomitseva.

nimimerkillä 17. vuosi opena.

Vierailija
50/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kaksi kertaa sellaisella oppitunnilla, jossa opettaja on sanonut tiukasti "nyt turvat tukkoon!". Ensimmäinen kerta oli yläasteella, jossa koko luokka hölisi, eikä rauhoittunut ennenkuin vasta kyseisen heiton jälkeen. Sen jälkeen sitä mölinää ei enää hänen tunneillaan kuulunutkaan.

Toinen kerta oli lukiossa, jossa takarivin tytöt kikatteli jollekkin varmasti todella hauskalle. Siinä opettaja ei edes varoittanut, vaan totesi suoraan sen pään menevän kiinni, tai sitten saa mennä luokasta ulos kikattelemaan. Nekin hiljenty sen jälkeen.

Lukion jälkeen menin sitten opiskelemaan ammattikouluun, kun opiskelu ei oikeastaan kiinnostanut, mutta ammatin hankkiminen oli suotavaa. Siellä eräs opettaja ei puhunut turvista mitään, mutta omalla olemuksellaan sai muuten aika hyvin luokan hiljaiseksi. Ehkä motiaaviota piti yllä myös se, että se oli koulun suosituin opiskelun aihe. Itse tosin viimeisen vuoden loppupuolella räjähdin erään opettajan tunnilla, kun hän ei saanut luokkaansa kuriin. Viimeinen puoli vuotta meni kiitettävän rauhallisesti ja sain kuunnella oppitunneilla ihan asiaa sen ainaisen teinikikatuksen sijaan.

Vaikka turpa kiinni ei ole niin korrekti, niin se voi joskus olla ainoa keino saada luokka hiljaiseksi. Ehkä juuri sen takia, että siinä oppilaat huomaavat rajan menneen, eikä sitä enää haluta ylittää. Oppilaat eivät ole ehkä ymmärtäneet oikeasti häiritsevänsä tuntia, opettajan tunteenpurkauksen jälkeen kyllä ymmärtävät.

En joutunut terapiaan kokemuksieni vuoksi.

Vierailija
51/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kutosluokkalainen tyttö nauroi, että oli karjaissut turpa kiinni pojille. On koulun suosituin opettaja lasten mielestä. Saa kurin, mutta tekee kaikkea kivaakin lasten kanssa.

Ei tulisi mieleenkään mennä kitisemään rehtorille, että se resurssiopettaja on kultamussukoille sanonut turpa kiinni.

Jaa ja nythän on vasta ollut kaksi tapausta, missä 10v ja 8v ovat pahoinpidelleet useamman opettajan. Kyllä noille mussukoille voi ihan hyvin sanoa, että pitävät turpansa rullalla.

Kuka enää edes haluaa opettajaksi kun kaikki käytöshäiriöiset ja rajattomat kakakrat on samassa luokassa.

aikoinaan kun urani alussa tein sijaisuuksia, väitti kaksi oppilasta, että olisin huutanut "turpa kiinni" koko luokalle. Juu, en todellakaan huutanut (sanoivat siis minulle asiasta myöhemmin) :) Kannattaa ehkä hieman aina miettiä, onko se lapsosten versio tapahtumista ihan oikea.-

Vierailija
52/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kosketus ulkomaailmaan on varmasti paha järkytys.

Vierailija
53/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolimatta siitä, miten teillä kotona puhutaan, lapsesi saattaa puhua miten sattuu koulussa ja kavereittensa kanssa.

Vierailija
54/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla normaalia kielenkäyttöä teidän perheissänne. meidän ei. ap

Nyt äkkiä kriisiapua. Ikuiset traumat uhkaavat.

Oikeesti, millaista kieltä noi pennut nykyään käyttää.. paitsi ap:n piltit tietysti, ja tuhannen muun av-laisen...

Vierailija
55/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi kristus.

Lähinnä mua pelottais mennä töihin, jos olisin opettaja, kun nää curlingvanhempien täydelliset pikku veitikat oikein riehuu.

Vierailija
56/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään koko aikaa, mutta välillä menee hermot.

Ei ole tullut mieleen, että jotkut vanhemmat näkisi siitäkin vaivaa. Tietysti asiallinen kielenkäyttö ennen kaikkea, mutta joku "nyt kuonot umpeen" on aika viaton, jos sitä ei hoe koko aikaa.

Vierailija
57/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihittelen täällä minkä kerkeän :) Vai että opettaja sanoi jotain niinkin kauheaa kuin turvat tukkoon? :D Missäköhän pinkin pehmeän pörröisessä maailmassa ap elää, jos tuollainen asia hänen mielenrauhaansa järkyttää? "Ei meidän Petterillä ole turpaa, kamalaa!" :D

Ihan pikku vinkkinä: varjele ap lastasi/lapsiasi tilanteilta, joissa on kerralla koolla useampia (varhais)teinejä - esim. koulujen välitunnit ovat riskaapeleita paikkoja! - ja hanki hänelle/heille kuulosuojaimet, joita hänen/heidän tulee sitten käyttää tuolla vaarallisessa maailmassa liikkuessaan. Nimittäin jos opettajan sanoma "turvat tukkoon" noin kauhistuttaa, on edessä vielä lukuisia traumatisoivia hetkiä!

Ja ei, tilanteesta ei mielestäni tee yhtään sen järkyttävämpää se, että tuon sanoja oli opettaja. Nyt vähän järkeä noihin kauhisteluihin :)

Vierailija
58/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla normaalia kielenkäyttöä teidän perheissänne. meidän ei. ap

toisin kun noiden "eläväisten nicopettereiden" käytökseen

tajuatteko curling-mammat ollenkaan minkälainen riesa lapsenne muille on?

Vierailija
59/65 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ivarjele ap lastasi/lapsiasi tilanteilta, joissa on kerralla koolla useampia (varhais)teinejä - esim. koulujen välitunnit ovat riskaapeleita paikkoja! - ja hanki hänelle/heille kuulosuojaimet, joita hänen/heidän tulee sitten käyttää tuolla vaarallisessa maailmassa liikkuessaan.

[/quote]

Suosittelen amerikkalaistyylistä kotikoulua, jossa opetetaan hyvin valikoidusti elämän tosiasioita...

Vierailija
60/65 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin tänään opelta viitaten voisiko laittaa viikko-ohjelmasta Wilma viestiä. Opettaja vastasi: "Turpakiinni". Jäin siinä miettimään oliko se väärin kysyä moista. Eipä paljoa naurattanut, vaikka muut minulle nauroi...😔