Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestänkö nimiäiset? Mies vastustaa

Vierailija
26.09.2012 |

Miehestä nimenantojuhlat ovat täysin turhat. Minä haluaisin kuitenkin jollain lailla juhlistaa vauvaa, en ehkä niinkään sitä nimeä vaan ylipäätään vauvan syntymää. Muutenkin sukulaiset saisivat siinä kätevästi nähdä vauvan, kun esim. miehen vanhemmat eivät oikeastaan käy meillä koskaan eikä ihan pienen kanssa lähdetä mihinkään esittelykierroksille.

Mutta jos järjestän, niin millaiset? Onko pelkät kakkukahvit ihan ok? Kutsut ajattelin pistää ihan vaikka tekstarilla, kun ei mitään supervirallista kuitenkaan ole aikeissa tehdä. Ehdotuksia, vinkkejä, kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järjestät juhlat, niin laita ihan oikeat kutsukortit eikä mitään tekstareita. Tekstari on jotenkin liian arkinen. Kai lapsi on teille kuitenkin iso juttu?

Minusta lapsen syntymä on juhlan paikka. Siksi meilläkin nimiäisiä vietettiin. Ei niinkään nimen takia, vaan siksi, että halusimme esitellä perheemme uusimman tulokkaan suvulle ja ystäville.

Vierailija
2/8 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sille linjalle lähdetään, niin oikeastaan ihan kaikki juhlat on turhia. Synttärit, häät, sukujuhlat ja hautajaiset. Nimiäiset/nimenantojuhlat ovat kiva tapa juhlia uutta tulokasta.

Meillä oli vauvalle nimiäiset. Tarjolla oli lämmin ruoka ja kakkukahvit. Ihan alkuun jaoin ihmisille lappuja, joihin piti kirjoittaa oma arvaus nimestä, vastata pariin muuhun vauvaa koskevaan kysymykseen ja kertoa jotain terveisiä vauvalle (hän voi sitten vanhempana niitä lukea, tuli tosi kivoja vastauksia). Sitten söimme ja ihmiset täyttelivät noita lappuja. Sen jälkeen kilistelimme kuohuviiniä, ja paljastimme nimet ja niiden taustan. Lopuksi oli kakku ja kahveet.

Monet tutut ovat lisäksi lausuneet runoja tai laulaneet vauvojensa nimiäisissä. Joillain on ollut myös nimivisa, jossa vanhemmat kertovat aina jotain vinkkejä nimestä, ja vieraat arvailevat, kunnes osuvat oikeaan. Parasta nimiäisissä on se, että niistä voi tehdä ihan omannäköiset, eikä ole virallista kaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järjestät juhlat, niin laita ihan oikeat kutsukortit eikä mitään tekstareita. Tekstari on jotenkin liian arkinen. Kai lapsi on teille kuitenkin iso juttu?

Minusta lapsen syntymä on juhlan paikka. Siksi meilläkin nimiäisiä vietettiin. Ei niinkään nimen takia, vaan siksi, että halusimme esitellä perheemme uusimman tulokkaan suvulle ja ystäville.

Meillä vaan vieraita tulisi minun vanhempani, miehen vanhemmat, minun 2 siskoani ja mahdollisesti miehen 1 tai 2 siskoa. Lisäksi ehkä minun 1 ystäväni. Kutsuja lähtisi yhteensä 5 paikkaan, tuntuu ehkä vähän turhalta väsätä sen takia kutsuja..? Vai? Ei mulla ole ihmisten osoitteitakaan, pitäisi ensin nekin udella. No, mietitään.

Mua ei tosiaan houkuta mitään ohjelmaa järjestää. En ole mikään touhuaja, mies ehkä olisi, mutta häntä en varmaan saa osallistumaan järjestelyihin sen enempää. Pitäisköhän pyytää vaikka omaa äitiäni pitämään joku puhe, niin saisi edes jotain sisältöä? Tervetuliaismalja voisi ainakin olla...

Vierailija
4/8 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan vieraita tulisi minun vanhempani, miehen vanhemmat, minun 2 siskoani ja mahdollisesti miehen 1 tai 2 siskoa. Lisäksi ehkä minun 1 ystäväni. Kutsuja lähtisi yhteensä 5 paikkaan, tuntuu ehkä vähän turhalta väsätä sen takia kutsuja..? Vai? Ei mulla ole ihmisten osoitteitakaan, pitäisi ensin nekin udella. No, mietitään.

Mua ei tosiaan houkuta mitään ohjelmaa järjestää. En ole mikään touhuaja, mies ehkä olisi, mutta häntä en varmaan saa osallistumaan järjestelyihin sen enempää. Pitäisköhän pyytää vaikka omaa äitiäni pitämään joku puhe, niin saisi edes jotain sisältöä? Tervetuliaismalja voisi ainakin olla...

Ei me ainakaan lähetetty kutsuja postissa. Oli helpompi sopia kaikille sopiva päivä puhelimessa, ja sitten kun se oli sovittu, olisi ollut jotenkin hölmöä lähettää vielä erikseen kutsut. Mieluummin keskityin ruokien väsäämiseen vauvan hoitamisen ohella, kuin kutsuihin.

-nro 3

Vierailija
5/8 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkukahvit riittävät. Vauvassa on ohjelmaa riittävästi. Jotenkin sen nimen julkistamisen voisi tehdä kuitenkin kauniisti ja juhlavasti. Voit vaikka tilata kakun jossa se on kirjoitettuna.

Vierailija
6/8 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei halua juhlia. Toivottavasti isä on kuitenkin muuten kiinnostunut lapsestaan?

Vierailija
7/8 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkukahvit riittävät. Vauvassa on ohjelmaa riittävästi. Jotenkin sen nimen julkistamisen voisi tehdä kuitenkin kauniisti ja juhlavasti. Voit vaikka tilata kakun jossa se on kirjoitettuna.

Voisin ehkä jopa repäistä ja tehdä itse täytekakun, johon sitten kirjailisin nimen... Hmm! Vai mitähän mahtaa tilattu kakku maksaa? Mitään tietoa?

Vierailija
8/8 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei halua juhlia. Toivottavasti isä on kuitenkin muuten kiinnostunut lapsestaan?

Sitähän se heti tarkoittaa. Vähän niin kuin jos ei halua naimisiin, ei halua sitoutua puolisoon. Jees!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi