Miksi kuntoutustuella notkuva halutaan väkisin takaisin pitkäaikaistyöttömäksi.
t. eräs, jolle ei pysyvää eläkettä tunnu irtoavan millään.
Kuntoutustuki toivottavasti jatkuu.
Mikä järki on ylläpitää työkykyä, kun töitä ei ole?
Kommentit (12)
toki haluan olla toimintakykyinen, mutta en halua takaisin työkkäriin pitkäaikaistyöttömäksi.
Alat, joista olen kiinnostunut eivät työllistä ja ne mitkä työllistävät eivät sovellu.
Toivottavasti saan olla kuntoutustuella ainakin kymmenen vuotta, työttömäksi en enää halua.
ne mitkä työllistävät eivät sovellu.
mitkä alat on pois suljettu, niin me voimme kertoa, mihin kannattaa suuntautua.
Missään nimessä ei kannata jättäytyä "yhteiskunnan" ulkopuolelle, jos työkykyä kerran on.
toimistohommat sopisivat, mutten halua tradenomiksi enkä kirjanpitäjäksi.
Miestenhommiin en halua, koska olen kai nainen.
Lastenhoito ei käy eikä vanhustenhoito.
Yövalvominen ei käy laatuun.
valokuvata haluaisin, mutta niin taita haluta moni muukin.
Markkinointiviestintä kiinnostaa, muttei taida työlllistää ja sosiologia.
Että mieluummin kuntoutustuella loppuikä.
Yritin todella auttaa sinua.
Terveisin #4
Yritin todella auttaa sinua.
Terveisin #4
Kaikki tuo mitä kirjoitin on faktaa. En sovellu mihinkään työllistävään työhön ja sellainen mikä itseä kiinnostaisi, ei todellakaan työllistä.
Paljonko ammattiprovoilijalle maksetaan palkkaa?
Ja pari vuotta pitkäaikaistyöttömänä ja mielenterveys menee takuuvarmasti uudestaan jos edes työkkärikuntoiseksi saavat minut masennuksesta kuntoutettua.
Ei siis huolta, ei minusta enää työssäkäyvää tule ikinä, olinpa kuntoutustuella tai työttömänä.
Hoiva-alalle et halua, ok.
Mutta mitä ovat "miestenhommat"? Ja miksi niputat toimistohommat yhteen nippuun?
Olitko ajatellut ammattikoulua, ammattikorkeakoulua vai yliopistoa?
Taidat olla ennemmin työHALUTON kuin työKYVYTÖN.
Et vaan ole löytänyt haluamaasi työtä.
Uskon että saat eläkkeen aikasi roikuttua muilla tuilla. Mutta onko se sen arvoista. Eikö kannattaisi pikemminkin miettiä miten kuntoutuisi ja voisi jatkaa elämää.
sillä ei kai hirveän suurta merkitystä ole, millä nimikkeellä on pois työelämästä
Suuri osa sosiaalialasta on vain piilotyöttömyyttä.
Suuri osa sosiaalialasta on vain piilotyöttömyyttä.
tästä vähän enemmän. Ei ihan auennut...
No eikös se ole kuitenkin mukavampi olla toimintakykyinen kuin -kyvytön? Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta olen jo parantunut, ja aion päästä takaisin töihin. En missään tapauksessa halua valita sairautta, ja märehtiä siinä päivät pitkät. Haluan elää ja olla terve, haluan tehdä töitä, tehdä mielekkäitä asioita ja nauttia elämästäni ja olostani. Eläke ei sovi minulle.