Vammaisten määrä, voiko olla virhe?
Sain vammaistukea takautuvasti 5 kuukauden ajalta ja eilen oli tilille tullut vähän alle tuhat euroa. Voiko alle 16 vuotiaan vammaistuki olla noin suuri?
Täytin hakemukset sosiaalityöntekijän kanssa ja luulin hakevani vain terapia käyntejä.
En uskalla käyttää rahaa ennen kuin tiedän että en joudu maksamaan sitä takaisin.
Kommentit (15)
Siitä näet suoraan summan.
Kai laitat sen rahan lapsen kuntoutuksen ja hoidon kustannuksiin?
Kai laitat sen rahan lapsen kuntoutuksen ja hoidon kustannuksiin?
eikä ainakaan mulla lapsesta tule mitään ylimääräisiä kuluja.
ohis.
Voiko tulla jälkikäteen? Tai sitten on hukkunut johonkin... Netistä en näe kun on lapsen nimellä.
Hain sitä korotettuna tukea koska siihen kuuluu enemmän terapia käyntejä.
Ei lapsen hoidosta ja kuntoutuksesta tule juuri mitään kuluja.
Ap
No ei se raha äidin meikkeihinkään ole tarkoitettu!
omaishoidontuki? n. 400e/kk
Mä saan sitä korotettua ja yritin hakea ylintä, ei myönnetty. Mun lapsi vaikeasti vammainen, ja tosiaankin häneen menee rahaa enemmän kuin se vammaistuen verran verrattuna sisaruksiin. Tämän vammaisen lapsen takia olen joutunut jäämään kotiin kun työnteko ei ole mahdollista lapsen jatkuvan yövalvottamisen ja sairastelun takia. Lapsi on päiväkodissa mutta poissaoloja melkein enemmän kuin päiväkotipäiviä. Lisäksi olen joutunut hankkimaan auton tytön terapioiden vuoksi. Saan kyllä myös omaishoidon tukea mutta ei sekään kolmesatanen oikein korvaa oikeaa työpaikkaa. Eikä ne kuukauden kolme vapaapäivää korvaa viiden vuoden valvomista. Joskus tuntuu ylivoimaiselta koko elämä.
Lisäksi olen joutunut hankkimaan auton tytön terapioiden vuoksi.
kela korvaa matkat
Mä saan sitä korotettua ja yritin hakea ylintä, ei myönnetty. Mun lapsi vaikeasti vammainen, ja tosiaankin häneen menee rahaa enemmän kuin se vammaistuen verran verrattuna sisaruksiin. Tämän vammaisen lapsen takia olen joutunut jäämään kotiin kun työnteko ei ole mahdollista lapsen jatkuvan yövalvottamisen ja sairastelun takia. Lapsi on päiväkodissa mutta poissaoloja melkein enemmän kuin päiväkotipäiviä. Lisäksi olen joutunut hankkimaan auton tytön terapioiden vuoksi. Saan kyllä myös omaishoidon tukea mutta ei sekään kolmesatanen oikein korvaa oikeaa työpaikkaa. Eikä ne kuukauden kolme vapaapäivää korvaa viiden vuoden valvomista. Joskus tuntuu ylivoimaiselta koko elämä.
se että joku tuki ei napsahda tilille ekasta hakemuksesta ei tarkoita, ettetkö olisi siihen silti oikeutettu. Ehkä hakemuksesi ei ollut tarpeeksi seikkaperäinen. Siinä pitää melkein olla tietyt avainsanat, jotta korkein tuki tulee.
Sinne menemme paikallisbussilla joka on minulle ilmainen (vauva+ vaunut)
Mä ajattelin ostaa tolla rahalla koko perheelle talvitakit, jos sen nyt saan pitää, pitää odotella vielä sitä Kelan lappua tai soittaa sinne huomenna.
siis terapiaan menemme bussilla.
ap
Niin eihän tuosta paljon tule per kuukausi.
Millä perusteella joku vastaajista saa ylintä??
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/(WWWAllDocsById)/65FD39966EAA4…
Niin eihän tuosta paljon tule per kuukausi.
se korotettu ainakin meillä on.
siis terapiaan menemme bussilla. ap
että julkisilla pystyy kulkemaan.
Mutta siis 1000e/5kk = 200e/kk
Meille myönnettiin ylin kun lapsi oli 8v. Silloin oli jo niin paljon jäljessä ikätasoaan että ylin napsahti. Siihen asti oltiin saatu korotettua.
Meille hakemuksen täytti sosiaalityöntekijä. Me kerrottiin ja puhuttiin, ja hän täytti kaavakkeet. Ei me oltais itse osattu täyttää juuri niillä sanamuodoilla mitä tarvitaan. Mutta meillä sama juttu; vaikeasti vammainen, vaikeahoitoinen epilepsia, ja kohtaukset tulee pääasiassa öisin.
me saadaan ylintä eli 400€/kk. Sulle taisi tulla korotettu vammaistuki. Jos kela on sen myöntänyt, niin ei kai siinä mitään! :)