Ehdinkö enää perustaa perhettä?
Täytän jo 27 ja mieheni on 24 vuotias eikä siedä ajatusta perheenperustamisesta...vielä... Välillä kyllä puhuu mitä tulevaisuudessa oman lapsen kanssa tekee jne, mutta mä haluaisin jo nyt ja mies ei. Meillä on kiva talo, kummallakin työpaikka,varakkaat rakastavat vanhemmat ja paljon sisaruksia.
En ymmärrä miestäni. Hän kokee lapsista puhumisen ahdistavana, hän sanoi että rahaa täytyy ensin säästää ja haluaa ostaa omistusasunnon ennen sitä.
Minulla palaa kääpä noiden syiden vuoksi kun tiedän että kaikki menisi hyvin näinkin. Mieheni sanoi, että jos en vuoteen jankuttaisi asiasta, hän saattaisi lämmetä ja ajatella asiaa toisin silmin. Hän on kuulemma ahdistettu nurkkaan vauvakuumeilullani ja hän ei voi sietää tuntemuksiani enää...
Muuten meillä on hyvä suhde, teemme yhdessä paljon asioita ja matkustelemme. Meillä on lemmikkieläimiä ja perheen lisäksi paljon ystäviä ja harrastuksia.
Minusta tuntuu että voisi kuitenkin jäädä töistä pois kotiin hoitamaan lasta, vai olenko kolmikymppisenä tai vähän alle ihan ikäloppu äiti? Pari lasta kummatkin haluttais tai toivottaisiin :)
Kommentit (4)
ja vasta olen alkanut etsiä miestä ja uskon että ehdin vielä perustaa perheen...
Joten ihan varmasti sinulla on vielä kymmenisen vuotta hyvää aikaa siihen, ei ole kiire vielä. Nykyään ei ole mitenkään harvinaista olla yli kolmikymppinen ensimmäisen lapsen saaja, eikä enää edes yli nelikymppinen.
Mutta kyllä mä aloittelisin yritystä jo piakkoin (jos onkin ongelmia raskautumisessa)
ei munkaan mies ois 24-vuotiaana halunnut perhettä. Enkä minäkään 27-vuotiaana. Mutta 29-vuotiaana mulla oli mieli muuttunut ja mies oli 26.
Kyllähän sulla on tuossa hyvinkin 10 vuotta ongelmatonta lastenhankinta-aikaa, joten älä stressaa :) Et mitenkään saisi lasta aikaan just NYT vaikka kuinka tekis mieli, muuten kuin fuskaamalla ehkäisyssä. Ei siihen auttais eroaminen tuostakaan, kun pitäis löytää uus mies. Oo siis höpöttämättä aiheesta ja anna miehen innostua itse :)