Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tee värjää hampaita, mitä tilalle?

Vierailija
26.09.2012 |

Pidän teestä, mutta en haluaisi hampaidenvalkaisun jälkeen sitä juoda, joten olisikos ehdotuksia, mitä sen tilalle?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä aikana jos juo tummentavia aineita, ne ottavat kiinni pysyvästi hampaaseen, mutta sitten voi taas alkaa ihan normaalisti juoda. Toki se vähän hampaita vähitellen tummentaa niinkin, mutta aika ankeaksi minusta käy elämä jos pysyvästi aikoo jättää kaikki hampaidentummentajat pois ruokavaliostaan: tee, kahvi, punaviini... Minä mieluummin laitan kotivalkaisun sitten muutaman vuoden välein ja nautin teeni ja viinini rauhassa.

Vierailija
2/11 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siirry siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemminkin valkaissut hampaitani, ja kyllä ne ovat parissa vuodessa taas värjäytyneet takaisin, lähinnä tuon teen takia. Minun ei tarvitsisi edes jättää pois muuta kuin tuo tee ja salmiakki, jota en edes usein syö. Onhan se kyllä vähän ankeaa jättää tiettyjä juttuja pois, mutta jos tuolle teelle löytäisin jonkun värjäämättömän korvikkeen, auttaisi se jo paljon. :) Olen jopa ajatellut, että joisin pelkkää kuumaa vettä makeutusaineella...

sinä aikana jos juo tummentavia aineita, ne ottavat kiinni pysyvästi hampaaseen, mutta sitten voi taas alkaa ihan normaalisti juoda. Toki se vähän hampaita vähitellen tummentaa niinkin, mutta aika ankeaksi minusta käy elämä jos pysyvästi aikoo jättää kaikki hampaidentummentajat pois ruokavaliostaan: tee, kahvi, punaviini... Minä mieluummin laitan kotivalkaisun sitten muutaman vuoden välein ja nautin teeni ja viinini rauhassa.

Vierailija
4/11 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotti vihreää teetä, mutta olen itse lukenut jostakin, että se myös värjäisi, vaikkakaan ei yhtä paljon kuin musta tee. Mitenkähän on?

Vierailija
5/11 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen päinvastaista sillä vihreän tee teekuppi (jota en siis pese aina teekertojen välissä) on paljon pahemmassa harmaassa "töhnässä" kuin mustan teen juomisen aikana. Vihreästä teestä tulee tumma pinta!

Vierailija
6/11 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen päinvastaista sillä vihreän tee teekuppi (jota en siis pese aina teekertojen välissä) on paljon pahemmassa harmaassa "töhnässä" kuin mustan teen juomisen aikana. Vihreästä teestä tulee tumma pinta!

paristakin artikkelista väitteen, että vihreä tee valkaisisi hampaita. Ehkäpä se on sitten vaan liioittelua (lähteeni ovat olleet tyyliin Iltasanomat joten en ihmettelisi)? Ei joka tapauksessa värjää yhtä paljon kuin musta tee. :)

- se vihreää teetä ehdottanut -

Vierailija
7/11 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tohtori.fi/?page=3177789&id=7285560

Joku ehdotti yrttiteetä, mutta niissähän ei ole kofeiinia joten ei ole hyvä vaihtoehto kofeinistille.

Vierailija
8/11 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on sitä kaikista terveellisintä ja sisältää eniten flavonoideja/antioxidantteja. Haittapuolena on se että se ei oikein maistu millekään pelkiltään, mutta maustettuna toki menee (esim. mustikka-aromilla maustettu jne).

Luulisin että värjää vähemmän kuin vihreä koska on väriltäänkin sellaista "vaaleaa kusta".

Vierailija
9/11 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
10/11 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yrttitee sitten värjää? Ap

on yrttiteetä, silloin siinä ei ole teetä. Voihan joku muukin yrttiteenä juotava kasvi tietenkin värjätä, ei se mahdotonta ole. Mutteivät ainakaan nämä yleisimmät, esim. piparminttu, kamomilla, rooibos...

Vierailija
11/11 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ei ole sitä teiiniä koska niissä ei ole lainkaan teelehtiä. Ne ovat tosin valitettavasti myös kofeiinittomia joten samanlaista piristysvaikutusta niistä ei saa kuin oikeasta teestä. Ja maku on tietty täysin erilainen, jotkut niistä tietysti ihan tykkäävätkin. MInusta ne on kaameanmakuisia ruoholitkuja.