Naapurin susikoira - mitä tässä tilanteessa voi tehdä?
Asumme siis kerrostalossa. Viereisessä rapussa asuu ihan älyttömän kokoinen (kuka ees tarvitsee noin isoa koiraa??) sakemanni.
KAIKKI pihan lapset pelkäävät rakkia. Koira ei toistaiseksi ole osoittanut aggressiivisuutta ketään kohtaan, mutta pojat kertoivat, että hurtta nostaa ihan hirveän älämölön jos ovikelloa käydään soittamassa. Samoin murisee rappukäytävän äänille ja postimiehelle..
Poikani kertoi, että kun omistaja (pienikokoinen likka) lähtee koiran kanssa pöyräilemään, rakki räyhää ja riehuu eturenkaan kimpussa ja yrittää purra.
Samoin hihnassa tempoo juoksevien lasten perään, kauhulla odotan sitä hetkeä, kun se minikokoinen likka raahautuu perässä kun koira raatelee lasta.
Kenellä on vastuu? Kenelle asiasta voi ilmoittaa, että koira lopetetaan ennen kuin jotain oikeasti tapahtuu.
Terveisiä vaan Niinitieltä, koiran omistaja: tiedät varmasti kenestä puhutaan jos luet tätä.
Kommentit (35)
Minun mielestä ap vaikuttaa mieleltään häiriintyneeltä. Lapset huostaan ja ap piikille. Loppuu se eläinkappaleiden j anaapureiden kiusaaminen. Tai sitten kasvatat ne lapsesi, niin ettei häiritse muiden naapureiden elämää. Jos joku mun naapureista tulisi kiusallaan pimpottelemaan mun ovikelloa, kyllä siinä vaiheessa MINÄ kouluttaisin kakarat, jos oma äiti niitä kuriin saa. Muuttakaa jonnekin pellon laidalle asumaan, jos ette osaa naapureiden rauhaa kunnioittaa.
Varsinkaan jos se ei ole edes tehnyt kenellekään mitään!
paitsi että voisit vähän omaa koirainhoasi omassa päässäsi yrittää hillitä.
Totta kai monet koirat haukkuu jos ovikello soi, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ja vähän vahtii rappukäytävän ääniä. Älä pelkää, ei se sieltä oven läpi pääse kenenkään kimppuun sakemannikaan.
Ja jos se koira on hihnassa asiallisesti kuten kuuluukin, eikä ole koskaan päässyt kenenkään kimppuun tai uhkaamaan, niin eihän tietenkään koiraa voi lopetettavaksi vaatia tai mitään. Useimmat lasten perään säntäileävt koirat ei muuten edes tee mitään vaikka pääsisivätkin irti. Mullakin yksi koirista on sellainen että vähän saalisvietti aktivoituu jos lapsi juoksee poispäin, mutta ei se pure vaikka saisi kiinnikin, käy tökkäisemässä kuonolla ja palaa takaisin mun luo.
Unohtui äsken sanoa, että kyseinen likka selittää koiraansa sillä että, "se on vielä niin pentumainen.."
Paskanmarjat, jos tuon kokoinen koira on vielä pentu, niin kuula kalloon luonnevikaisuudesta
voi mitään tehdä.
Meidänkin entisessä pihapiirissä oli raivopää saksanpaimenkoira, joka siis oikeasti hyökkäili kimppuun.
Me muutimme pois. Naapuri oli yhtä kilipää kuin koiransa.
Mun vilakoira ja sekarotunen haukkuu kun ovikello soi..mun sekarotuinen 5 vuotias 20 kiloo painava (ei siis iso todellaka) tekee samaa kun lähtee pyörällä.Se myös pelkää kun mukulalauma juoksee kirkuen kohti..ja SILTI ei oo tähän päivään mennessä tehnyt kenelleekkään pahaa
Koira ei todellakaan käyttäydy asiallisesti hihnassa! Tempoo ja riekkuu ympäriinsä, omistaja ei saa kuriin.
Unohtui äsken sanoa, että kyseinen likka selittää koiraansa sillä että, "se on vielä niin pentumainen.."
Paskanmarjat, jos tuon kokoinen koira on vielä pentu, niin kuula kalloon luonnevikaisuudesta
kuulostat sinä.
Ja kyllä, isokin koira voi olla vielä pentu. Meilläkin on tuollainen 70kg pentu tuossa lattialla makaamassa. Kyse on 1-vuotiaasta tanskandogista, jolla on vielä opettelu kaiken kanssa kesken. Myös se haukkuu jos ovikelloa soitetaan (suhteellisen normali reaktio muuten ihan miltä tahansa koiralta) ja välillä ne käytöstavat unohtuvat lenkillä ollessamme jos herra innostuu jostain.
Mutta tosiaan, en ole koskaan kuullut että kenenkään koiraa lopetettaisiin siksi että joku pelkää sitä. Luultavasti silloin ei olisi yhtäkään koiraa olemassakaan enää. Ja meinaatko ihan tosissasi että jos koira ei ole täysin aikuinen tiettyyn KOKOON mennessä, se tulee lopettaa?!!
Sinä tässä luonnevikaiselta vaikutat.
On ihan luonnollista että koira haukkuu jos posti tuodaan/ovikelloa soitetaan, SE EI OLE UHKAAVAA KÄYTÖSTÄ.
Moni plekää isoja koiria AIHEETTA. Moni ihan ns. tavallinen juttu on pikkukoiran tekemänä ah niin söpöä, mutta ison koiran tekemänä uhkaavaa.
Koiran koko EI korreloi sen kanssa miten vaarallinen koira on. Yleensä pienet koirat ovat vaarallisempia lapsille, koska ajatus on "ettei ne mitään tee" mikä usein vaikuttaa myös koulutukseen. Iso koira taas yleensä kasvatetaan paremmin, ja se on pakko pitää paremmin hallinnassa koska berhandilaista et niin vaan "nosta pois" jos tekee pahaa vert. miten chihuahuan nostaa pois.
Moni pelkää isoja koitia aiheetta, kannattaa OMISTAJAN KANSSA sopia että pääsee tutustumaan koiraan, voi yllättyä miten kiva se iso koira on, kun ei enää sitä aiheetta pelkää.
Tuolla tyylillä sä vain tartutat koirapelkosi lapsiisi ja lietsot heitä mielettömään pelkoon.
Upean näköinen sakemanni, tyttö vaan vaikuttaa vähän oudolta välillä. Ihan mukava tapaus, mut vähän yksinkertainen.
Kämppiksensä/veljensä tyttöystävineen vaikuttavat mukavilta. Ehkä voisit mainita asiasta heillekin. Kysy vaikka että häiritseekö koira heidän elämäänsä.
ovat näköjään vastanneet taas ne jotka ovat ottaneet itselleen ihanat 70-kiloiset koirat.
Ne ihanat kouluttamattomat koirat sitten tempoilevat, hyökkäilevät, murisevat ja räyhäävät kaikille vastaantulijoille. Ja se on omistajien mielestä vain osoitus leikkisyydestä.
Eikös joku tuolla aiemmin sanonut että saalistusviettinen koiransa säntää lasten perään ja sitten tökkäisee kuonollaan.
Hirveän sööttiä! Miten me muut emme ymmärrä miten ihania nämä koirat ovat?
Miksi muuten nämä suloiset koirat täytyy aina saada pitää vapaina?
että lopettavat sen koiran kiusaamisen...
"Mullakin yksi koirista on sellainen että vähän saalisvietti aktivoituu jos lapsi juoksee poispäin, mutta ei se pure vaikka saisi kiinnikin, käy tökkäisemässä kuonolla ja palaa takaisin mun luo."
Ja minulla aktivoituu aina puolustusvietti jos minun tai lasteni luokse säntää outo koira. Tökkäisen sitä kuonoon ja palaan lasteni luo.
vai että oikein ihan älyttömänkokoinen , hehhehhheh
Saksanpaimenkoira on keskikokoinen koirarotu,
helposti koulutettavakin,
että ihan haukkuu, jos joku soittaa ovikelloa...
Mistä teitä aivottomia taikinoita sikiää???
Kannattaa kasvattaa lapsensa yhteiskuntakelpoisiksi, eikä väkivaltaisiksi häiriköiksi...
iso koira saattaa olla aika pitkään kakara, hölmö innustuva kahjo isossa kropassa.
Kertomasi perusteella kyseessä on nuori koira, joka on omistajansa hallinnassa. Täysin normaali koira, ei todellakaan mitään pelättävää.
Älä nyt hyvä ihminen siirrä omia pelkojasi ja vainoharhojasi lapsillesi!
Minkähän helvetin takia ne pennut sitten käyvät rimputtelemassa ovikelloa? Muutenhan eivät tietäisi koiran reaktiota, eikö vaan? Lähes kaikki koirat alkavat haukkua jos tyhjän asunnon ovikelloa soitetaan.
Koska koira ei ole osoittanut agressiivisuutta ketään kohtaan, kuuluuko vaibn jeesustelun vuoksi jeesustella? Minä puolestani voisin kysyä miksi sinulla on kakaroita, mihin pentujasi kerrostalossa tarvitset?