Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen ihmettelee, onko Suomessa enää missään pöytiintarjoilua kahvilassa?

Vierailija
26.09.2012 |

vai maksatteko te kiltisti ne sikahinnat jonottamalla tarjottimen kanssa tiskillä?

Entäs baarit, onko nekin kaikki itsepalveluperiaatteella?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on EU:ssa sijaitseva piilokommarivaltio.

Vierailija
2/41 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei jossain ABC:llä pöytiin tuoda kuin ruoka-annokset, mutta kyllä minä ainakin käyn ihan tavallisissa konditoria-kahviloissa, joissa tuodaan kahvi ja leivos pöytään. Turussa, Tampereella, Porissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohjalla, joka lukeutuu Suomen rumimpiin kaupunkeihin, on nykyään kaksi tasokasta kahvilaa joissa palvellaan pöytiin. Tiskit kummassakin notkuu herkkuja ja palvelu on ystävällistä! Toinen tarjoaa oman paahtimon kahveja. Hinta/laatu kohdallaan.

Vielä yksi kahvila Lohjalla vaikkei aivan keskustassa on Routiolla. Tämä on pieni viehättävä kahvila, jonka tasokkaat herkut valmistaa omistaja itse ja palvelu sielläkin hyvää.

Eli tervetuloa Lohjalle, vaikkei täällä muuta tarjottavaa olekaan, edes kahville.

Vierailija
4/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 20 vuoteen missään törmännyt... Ja minusta hyvä niin, mulla on yleensä kiire kun käyn kahvilassa joten mieluummin saan tuotteet kassalta heti kuin odottelen että tarjoilija ehtii tulla niitä joskus tuomaan.

Vierailija
5/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ne sikahinnat tiskillä, mutten todellakaan siihen hintaan tarjotintani kanna enää mihkään keräilytelineeseen.

:-(

(ois paljon opittavaa maailmalta)

Vierailija
6/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa vain tipit, eikä juurikaan palkkaa.

Meillä ei ole tippikulttuuria.

Vierailija
7/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Keski-Euroopassa on ihan kiinteä palkka lisineen ja tipit siihen päälle. Muista maanosista en tiedä.

Vierailija
8/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Keski-Euroopassa on ihan kiinteä palkka lisineen ja tipit siihen päälle. Muista maanosista en tiedä.

että kahvista tulisi vielä kalliimpaa.

Vierailija
9/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää mennä kassejen kanssa tiskille ja keinotella kuppejen ja tarjottimien kanssa ympäri kahvilaa etsimässä pöytää. Siinä vielä pari lasta helmoissa niin soppa on valmis. Vanhukset ja huonojalkaiset ovat ihan pulassa tarjottimien kanssa ja ne jonot siinä tiskillä tukkivat kulkuväylät.

Ja samaan aikaan kehutaan kuinka Suomessa mennään eurooppalaiseen kahvilakulttuuriin päin - paskat. Opetelkaa käsite "asiakaspalvelu" ja puhukaa sitten kahvilakulttuuristanne.

Vierailija
10/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä paljonko se kuppi maksaa?

Vierailija
11/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Ekbergillä ja Strindbergillä on pöytiintarjoilu.

Kämpin baarissa on (ei kuulu kantapaikkoihini, olen kerran käynyt :)).

Vierailija
12/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää mennä kassejen kanssa tiskille ja keinotella kuppejen ja tarjottimien kanssa ympäri kahvilaa etsimässä pöytää. Siinä vielä pari lasta helmoissa niin soppa on valmis.

Vierailija
13/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 20 vuoteen missään törmännyt... Ja minusta hyvä niin, mulla on yleensä kiire kun käyn kahvilassa joten mieluummin saan tuotteet kassalta heti kuin odottelen että tarjoilija ehtii tulla niitä joskus tuomaan.

(Siis ulkomailla)

Vierailija
14/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassejen ja kuppejen, mikset kirjoita myös tarjottemejien?

Taivutatko sanan isä myös isejen?

Muuten olen kyllä samaa mieltä kanssasi noista itseplavelukahviloista.

Vierailija
15/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos esim. kuppi maksaisi 2,30 niin saatan antaa 2,50 tai sitten vain sen kupin hinnan varsinkin, jos en tilaa muuta lisäksi. Tai jos olut maksaa 2,80, annan joko sen summan tai 3 euroa.

Ei tipin antaminen ole mikään pakko eikä sitä usein annetakaan, jos tilataan vain se yksi tuote ja sopiva raha on kukkarossa :)

ap.

Vierailija
16/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asiakkailla ei ole juhlavaatteet päällä ja niiden lapsilla on päällä rumat haalarit, jotka sokeuttaa silmät.

Vierailija
17/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokalat ja baarit on asia erikseen.

Toki baarissa saan pöytätarjoilunkin jos pyydän. Esim synttärisankareille meil on tapana tilaa öytään yllärijuoma...

Vierailija
18/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa tuodaan kahvi pöytään eikä makseta tippiä. Tipeistä yritetään päästä eroon monessa paikassa

Vierailija
19/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mennään Mäkkiin ja maristaan, kun siellä ei ole pöytätarjoilua.

Mennään Lidliin ja maristaan, kun se on laatikkomyymälä.

Kuvitellaan, että puhelinoperaattorin aspassa, mikä on auki 60 h/vko ja asiakkaita voi olla jopa miljoona, olisi henkilökohtainen asiakasneuvoja, kuten pankissa on.

Palvelusta ei olla valmiita maksamaan. Sitäkin kyllä löytyy (paitsi sieltä operaattorilta, ellei ole erittäin merkittävä yritysasiakas).

Vierailija
20/41 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itsepalveluperiaate lähes joka paikassa, se on ok jos se on huomioidaan myös hintatasossa, näin ei suinkaan enää yleensä ole. Kaiken huippu on suomalainen tapa lautta asiakkaat siivoamaan itse pöydät, olen lopettanut sen koska se tarkoittaa yhtä työpaikkaa vähemmän eikä kuitenkaan näy hinnassa. Paikoissa joissa palvelun vähyys on siirretty hintoihin on käytäntö ok esim Ikea.

t. ulkosuomalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä