Nolottaako sinua käyttää liemikuutioita tai jauhetta?
Käytätkö niitä "pahoja" natriumglubanaattia sisältäviä vai niitä luomu?
Nolottaako sinua?
Piilotteletko kuutioita ja jauheita kaappisi takaosassa?
Hävettääkö sinua kun ruokailijat kehuvat ruoan makua kun tiedät, että se maku johtuu vain niistä kuutioista?
Kommentit (33)
ei meillä syövät edes koskaan kyseenalaista mitä ruuassa on,kunhan näyttää ja maistuu hyvältä
Nolottaa. Käytän niitä halvimpia, niitä pahoja. Minulla on hyvä piilo siivouskaapissa, sieltä edes anoppi ei löydä kuutioitani. Hävettää kyllä jos joku kehuu ruokaa!
nolottaisi jos en osaisi kirjoittaa sanaa natriumglutamaatti.
Meillä taitaa tällä hetkellä olla kuutioita sekä natriumglutamaatilla että ilman sitä (ei tosin luomua nekään). Joihinkin ruokiin käytän, toisiin ei, ja kyllä ruoan maku tulee monesta muustakin ainesosasta kuin vain siitä liemikuutiosta. Hirveästi suolaa niissä kuutioissa kyllä yleensä on.
Luomujauheessa maltodekstriini on ainoa lisäaine. Mutta niin tujua tuo jauhe on, ettei sitä kannata laittaa kuin pikkuhippusen soppaan.
pakkasessa ei ole oikeaa lientä.
Esim pata- ja kastikeruokiin ei niitä tarvitse koska voimakas maku tulee muutenkin.
En piilottele, siinä ne fondinapit (lisäaineettomat) on jääkaapin ovessa.
Mitä noloa siinä olisi? Voisiko aloittaja valaista minua, todella tietämätöntä?
Käytän niitä mahdollisimman vähän, mutta toisinaan ovat tarpeen.
Nehän vaan peittää keittoainesten oman maun. Hippunen suolaa ja muutama pippuri riittää mausteeksi.
Luomua käytän, niitä Reformi-merkkisiä tai mitä lie.
En juuri laita vieraille ruokaa, tilaan pitsat, jos ruoavieraita käy.
T. Akateemisesti koulutettu juntti
kasvisliemijauheissa on hiivauutetta. Naturatan kasvisliemijauheessa ei ole hiivauutetta ja on tosi hyvää
Nehän vaan peittää keittoainesten oman maun. Hippunen suolaa ja muutama pippuri riittää mausteeksi.
2-3 h tulee varmasti tarpeeksi makua mutta nopeisiin kala-, jauheliha- tai makkarakeittoon ei ehdi tulla kuin vetisten soppajuuresten maku ilman fondia tai aiemmin keitettyä liemipohjaa.
9
Siinä viinapullojen vieressä. Pelkään kuollakseni, että joku löytää kätköt.
Jos joku lisäainekammoinen tulee meille syömään, ei omatuntoni salli mun käyttää lihaliemikuutiota.
Laitan älyttömän hyvää ruokaa eikä se maku johdu kuin pieneltä osaltaan siitä liemikuutiosta. Välillä ostan oikeaa lihalientä, itse en viitsi semmoisia väsäillä.
amk-juntti mutta sentään ruoanlaittotaitoinen
Käytän tosi harvoin, en koskaan vieraille laitetussa ruuassa. Joka kerta nolottaa, tunnen olevani huono ihminen kun käytän liemikuutiota.
Ihan tavallisia Knorrin lihaliemikuutioita mul on aina.
Köytän yhteen koko perheen annokseen puolikkaan lihaliemikuution, tuskin niin vähään kukaan kuolee muutamaa kertaa viikos käyttäen.
Olen työntänyt ne kuutiot ja jauheet kauimmaiseen nurkkaan maustekaapissa ja kaikenlaisia purkkeja eteen, ettei kukaan näe niitä.
Miehenikään ei tiedä, että meillä on maustekuutioita tai pussikastiketta.
Luomua käytän, niitä Reformi-merkkisiä tai mitä lie.
En juuri laita vieraille ruokaa, tilaan pitsat, jos ruoavieraita käy.
T. Akateemisesti koulutettu juntti