Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen salailu normaalia? Kyse mieheni perheestä...

Vierailija
24.09.2012 |

Heillä tuntuu olevan salaisuuksia ristiin rastiin keskenään.

noppi esimerkiksi paljasti minulle, että appiukolla on epäilty eturauhassyöpää - mutta vannotti heti asian kerrottuaan, etten puhu siitä miehelleni sanaakaan. Reilu meininki.

Isoäidiltä sen sijaan salataan mieheni siskon keskenmeno, josta kyllä puhutaan muiden kesken avoimesti. Appiukon veljen läsnäollessa ei saa puhua talousasioita, eikä etenkään mainita mitään appivanhempien sijoituskiinteistöstä - joka on ollut heillä jo 20 vuotta...

Kuitenkin nämä kaikki ihmiset ovat läheisiä ja tapaavat lähes viikottain. Aina kuitenkin pitää muistaa pitää suu supussa tietyistä aiheista, joista toisten kanssa taas puhutaan herkeämättä.

Onko tällainen pimittely teistä normaalia? Ei minun perheessäni ainakaan!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai aiheuttaa noloja tilanteita.

Vierailija
2/13 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä normaalia. Itse en suostuisi miettimään mitä salailla kenenkin kanssa. Koko sakki olette hankalassa tilanteessa kun totuus paljastuu. Ole fiksu ja katkaise kierre.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mitkä ovat niitä asioita, mistä ei sinun kuultesi puhuta...?

Vierailija
4/13 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap koskaan miettinyt ...mitkä ovat niitä asioita, mistä ei sinun kuultesi puhuta...?

Aivan varmasti minultakin salataan jotain, koska kaikilta muiltakin! Aivan älytöntä tällainen. Ei vain ole pokkaa pistää kierrettä poikki. Ehkä sitten jos tulee ero, niin läväytän kaikki kortit pöytään sukujuhlissa :D

Vierailija
5/13 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa tuollainen. Itse ollut joskus jossain tilanteessa mieheni perheen kanssa että kaikille ei kerrota kaikkia. Tietämättömänä saattaa heittää jonkun vitsin aiheesta,joka onkin ollut koko suvulle kipeä juttu... Sanot nyt anopille,että sä kerrot miehelles jos anoppi tai appi ei kerro. Mä en ainakaan pystyis salaamaan tollaista.

Vierailija
6/13 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia. Asioita halutaan kertoa eteenpäin ja päivitellä, muttei silti haluta loukata toisten tunteita, tai sitten pelätään riitoja. Näin myös meidän suvussa. Itse olenkin sellainen möläyttelijä että unohdan aina mitä kellekäkin ei saa kertoa, niinpä minulle ei enää mitään kerrotakaan. Toisinaan jopa muistan itse sanoa että minulle ei kannata kertoa mitään, jos sen on tarkoitus olla salaisuus.

Vierailija
7/13 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua loukkaa enemmän se, että jätetään ulkopuolelle.

Vierailija
8/13 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miniänä sain "kunnian" kertoa miehelleni, että hänen isovanhempansa kuoli aikanaan syöpään. Otin normaalisti puheeksi, mutten osannut arvatakaan, että mieheni ei tiennyt asiasta. Väitti aluksi vastaan, mutta kysyi äidiltään asiaa. Niin anoppi muina miehinä tokaisee, että etkö muka tiennyt?

Eivät olleet kertoneet. minäkin sain asian tietää toiselta sukulaiselta. Ehdin tavata kyseisen papan, että ei ole mikään ikivanha asia. Kuoli sairaalassa.

Tämä yksi sailailluista aiheista. En ymmärrä laisinkaan.

Vierailija
9/13 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua loukkaa enemmän se, että jätetään ulkopuolelle.

Miksi isoäidille pitää kertoa, että tyttärenlapsella oli keskenmeno? Mitä isoäitit sillä tiedolla tekee? Ehkä koko asia on haluttu sivistyneesti kertoa ilman sen isompia kauhisteluja, kunnes joku miniä saa päähänsä asian möläyttää ja isoäiti itkee monta kuukautta yksinään sitä surua, jonka tyttärenlapsi on joutunut kokemaan.

Meidän suvussa miniät pidetään tiedotuksen ulkopuolella ja sekös heitä harmittaa.

Vierailija
10/13 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap koskaan miettinyt ...mitkä ovat niitä asioita, mistä ei sinun kuultesi puhuta...?

Aivan varmasti minultakin salataan jotain, koska kaikilta muiltakin! Aivan älytöntä tällainen. Ei vain ole pokkaa pistää kierrettä poikki. Ehkä sitten jos tulee ero, niin läväytän kaikki kortit pöytään sukujuhlissa :D

Aiheutat surua ja huolta, nolaat miehesi ja itsesi ja todennäköisesti aiheutat sen, että suku kääntää selkänsä mahdollisille lapsillesi. Meillä veljen vaimo teki juuri noin, sen jälkeen kukaan perheestä ei halunnut pitää enää yhteyttä. Siinäpä kärvisteli 3 lapsensa kanssa ilman apua.

Vierailija
11/13 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlaista. Ei puhuta toisten asioita. En saa kertoa sukulaisilleni että lapsemme on ns. erityislapsi. Enkä paljon muutakaan. "Salaaminen" on kyllä helppoa kun emme tapaa sukulaisia usein.

Uskoisin että taustalla on pelko että ihmiset puhuvat selän takana. Häpeä? En tosiaankaan tiedä. Itse haluan olla avoin ja salaaminen on raskasta, muta sama se. Vierailu kaksi kertaa vuodessa niin kyllä me se kestetään jos se takaa lapsudenperheelleni mielenrauhan.

En olisi uskonut että muitakin samanlaisia on.

Vierailija
12/13 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä tuntuu olevan salaisuuksia ristiin rastiin keskenään.

noppi esimerkiksi paljasti minulle, että appiukolla on epäilty eturauhassyöpää - mutta vannotti heti asian kerrottuaan, etten puhu siitä miehelleni sanaakaan.

Isoäidiltä sen sijaan salataan mieheni siskon keskenmeno, josta kyllä puhutaan muiden kesken avoimesti. Appiukon veljen läsnäollessa ei saa puhua talousasioita, eikä etenkään mainita mitään appivanhempien sijoituskiinteistöstä - joka on ollut heillä jo 20 vuotta...

Kuitenkin nämä kaikki ihmiset ovat läheisiä ja tapaavat lähes viikottain. Aina kuitenkin pitää muistaa pitää suu supussa tietyistä aiheista, joista toisten kanssa taas puhutaan herkeämättä.

Onko tällainen pimittely teistä normaalia? Ei minun perheessäni ainakaan!

Appiukolla syöpäepäily ja hän ei halua vielä muita huolestuttaa, mutta anoppia huolestuttaa ja hän halusi purkaa asiaa jollekin, koska kertominen helpottaa.

Miksi isoäidille pitäisi kertoa keskenmenosta?? Vanha ihminen vain huolestuu turhaan.

Tietenkään appiukon veljelle ei kerrota sijoitusasunnosta. Se on ihan luonnollista ettei hyvällä taloustilanteella aiheuteta kateutta tai toiset tulee pyytämään lainaa jne.

Vierailija
13/13 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli möläyttelee kaikenlaista tahallaan. Tonkii asioita ja etsii kaikenlaisia ikivanhoja juttuja, joita sitten perhejuhlissa pudottelee kuin suuria uutisia. "Eipä olisi uskonut, että 5 keskenmenon jälkeen saitte näinkin terveen lapsen" sanoin hän siskolleni. "Hyvänen aika, menetit työpaikkasi etkä vielä ole vaihtanut autoa pienempään", totesi hän pojalleni, joka oli aamulla !!! saanut YT-neuvotelujen jälkeen irtisanomisilmoituksen. Muut kyllä jo tietävät, odotellaan nyt, mitä miniä mahtaa tuumia, kun saa selville.

Me emme kerro hänelle mitään. Hän ei tiedä, että tyttäreni on raskaana eikä tiedä sitäkään, että emme mene takaamaan pojan ja miniän talohanketta, vaikka ovat pankissa siitä jo totena puhuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän