Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalossamme on lapsi

Vierailija
24.09.2012 |

jonka äiti on juoppo.

Lapsi ei saa kotona ruokaa päiväkausiin eikä paljon muutakaan.

On tehty lastensuojeluun ilmoitus, mutta eihän heillä ole oikeutta tiedottaa naapureita siitä miten asia etenee.

Onko oikein naapurilta tarjota lapselle ruokaa tai yöpaikkaa silloin kun äiti kännää vai pahentaako tämä vain lopullista tilannetta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juopon lapsena pyydän että puututte asiaan! Itse olin ruuatta ja kunnon vaatetta kauan ennenkuin sossu puuttui. Ja se porukka mikä lamppas meillä. Ei helvetti! Tämä on helvetin yleistä, valitettavasti! Verorahat menee "tärkeimpiin" asioihin kuin lastensuojeluun, koulutukseen, päivähoitoon jne. Ja sitten ihmetellään kun ihmisten teot muuttuvat raaemmiksi ja hulluimmiksi. Itse onneksi selvisin, mutta traumat on koko loppu elämän.

Vierailija
2/21 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt porukalla hylkäätte hänet?! Mahtaa lapsesta tuntua hyvältä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme yhdessä sopineet, että kukaan ei ota tyttöä yökylään eikä anna ruokaa.

sovitte sitten myös että te kaikki pommitatte sossua, poliisia jopa lapsen koulua/päiväkotia jne porukalla kunnes tilanne selviää.

Vierailija
4/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä ainakin tarjoaisin lapselle sekä ruokaa että turvaa. Minkäikäinen lapsi on kyseessä?

Jos on jo isompi, joka siis on itsekseen pihalla jne (no juoppojen lapset nyt voi olla aika pienenäkin itsekseen ties missä?) niin pyytäisin meille syömään ja sanoisin, että meille saa tulla myös yöksi/yöllä jos siltä tuntuu.

Jos äiti siitä mekkalan nostaisi, sanoisin että kun ei itse huolehdin lapsestaan, naapurit huolehtii ja ottaisin taas yhdeyden lastensuojeluun.

Minä en voisi katsoa vierestä kun lapsi näkee nälkää jne. Sanoi laki siihen ihan mitä tahansa.

Vierailija
5/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin tarjoaisin yösijan lapselle,jos noin olisi asiat ja antaisin ruokaa myös.Parempi olisi lapsen olla muualla kuin kotona.t.saman kohtalon kokenut lapsena.

Vierailija
6/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät että tilanne on noin paha, niin mun mielestä muilla aikuisilla on velvollisuus auttaa. Meillä ollut myös aikoinaan useasti naapureina alkkiksia ja niiden lapset oli vähän väliä meillä yötä ja syömässä. OLtiin myös lasten vanhempien kanssa tekemisissä ja sovittiinkin usein että lapset saa tulla meille. Jo yksikin turvallinen aikuissuhde saattaa pelastaa pienen ihmisen elämän.

Vierailija
7/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikein tarjota lapselle ruoka ja yöpaikka ja myöskin sanoa lapselle, että teille saa aina tulla, jos pelottaa tai muuten tuntuu siltä että kotona ei ole hyvä olla.

Joka kerta myöskin itse soittaisin lastensuojeluun. Jatkuva pommitus lastensuojelun suuntaan on tärkeää, yksi kerta ei riitä.

Älä jätä lasta heitteille.

Vierailija
8/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kiusata? Jos olet tosissasi niin tietenkin otat lapsen teille ja samantien soitat lastensuojeluun.

Vierailija
9/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina soittaa meidän ovikelloa kun haluat. Jos tietäisin tarkemmin asioista voisin tehdä muutakin kuten LS.

Vierailija
10/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on juoppojen lapsi. Kotona ei ollut muuta 'ruokaa' kuin kahvi ja ranskanleipä. Öisin ei voinu nukkua kun vanhemmat ja juopporinki mekasti. Vaatteet pieniä ja rikki, uusia ei saanut, koulussa muut kiusas ja ope oli vihainen kun ei ollu liikuntakenkiä. Mies on useasti sanonut että pahinta oli että naapurit ties mutta kukaan ei tehny mitään! Että olispa päässy joskus johonkin tekemään läksyt rauhassa. Kun näytät sille lapselle että sä näet, että lapsi ei ole näkymätön tai paha, teet ison jutun. Tosiaan, minkä ikäinen? Juttele lapselle, tee jotain! Mua ihan itkettää.

Vierailija
11/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten on opittu esim. tapaus Eerikasta, ei se yksi ilmoitus riitä mihinkään. Alat pommittaa lastensuojelua. Soitat sinne joka kerran, kun äiti on kännissä. Joka ikisen kerran, vaikka sitten joka päivä.

Ja ls-toimia odotellessa yrität huolehtia lapsesta. Annan vähintään ruokaa ja yösijan. Tarvitseeko apua läksyissä? Onko säänmukaisia vaatteita? En tarkoita, että sun pitää nyt alkaa huolehtia lapsesta 24/7 mutta voit olla hänen elämässään ainoa aikuinen, joka välittää. Mieti sitä.

Vierailija
12/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin on tehneet muut äidit, valitettavasti mitta on nyt tullut täyteen ja olemme yhdessä sopineet, että kukaan ei ota tyttöä yökylään eikä anna ruokaa. Äidin on pakko herätä ja alkaa huolehtia lapsestaan, joka on kyllä todella suloinen tyttö.

Ehkäpä itsekin olisin vastannut kuten te silloin vuosi sitten kun ekan kerran tämä tyttö jäi meille pariksi yöksi viikolla.

Itselläkin rahat välillä tiukilla ja varannut esim omalle lapselle tietyt väli- ja iltapalat esim lapsilisien maksupäivään saakka ja sitten pitäisi revetä.

Lastensuojelusta muuten sanottiin, että naapureilla ei ole velvollisuutta puuttua asiaa, mutta opettajilla ja lastentarhan työntekijöillä on velvollisuus mikäli, he huomaavat että lapsella on 3 viikkoa samat vaatteet päällä.

Vierailija
13/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavan kerran kun äiti on humalassa kotona lapsensa kanssa. ja tiedät ettei paikalla ole selvinpän olevaa aikuista, niin soita hätäkeskukseen ja pyydä yhdistämään päivystävälle sos.työntekijälle. Heillä on silloin velvollisuus käydä paikanpäällä katsomassa, onko lapsi vaarassa. Näkevän sos.työntekijät sitten sen tilanteen.

Vierailija
14/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt juuri haluaisin unohtaa koko tapauksen ja elää vaan omaa elämää, kyttäämättä naapurissa tapahtuvia asioita. Toisaalta haluaisin olla varma että asia ei jää tähän käyntiin.

Vierailija
15/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavan kerran kun äiti on humalassa kotona lapsensa kanssa. ja tiedät ettei paikalla ole selvinpän olevaa aikuista, niin soita hätäkeskukseen ja pyydä yhdistämään päivystävälle sos.työntekijälle. Heillä on silloin velvollisuus käydä paikanpäällä katsomassa, onko lapsi vaarassa. Näkevän sos.työntekijät sitten sen tilanteen.

ja jos tuon jälkeenkään ei ole mitään tapahtunut, niin ilmoita sos.työntekijöiden johtajalle.

Vierailija
16/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKA kerta kun sinulla on huoli lapsesta -> ilmoitus.

Ei lasu reagoi yhteen ilmoitukseen mutta jos ilmoituksia tulee koko ajan lisää niin eivät voi jättää reagoimatta.

Vierailija
17/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätätte vain jatkossa huolehtimatta yhteistuumin, jos näette pienen lapsen kärsivän? Itse tekisin niin, että edelleen huolehtisin, mutta joka kerta kun tilanne olisi päällä, ottaisin yhteyttä sosiaalipäivystykseen. Ihan sama mitä ne sanoo naapureiden ja koulun yms. vastuista: heillä on se vastuu, jos lapsesta on huoli!

Vierailija
18/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme yhdessä sopineet, että kukaan ei ota tyttöä yökylään eikä anna ruokaa.

Vierailija
19/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne naapurit aina huolehdi, vaikka se teille sopisikin.

Vierailija
20/21 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne naapurit aina huolehdi, vaikka se teille sopisikin.

Ei tässä ole oma lehmä ojassa. Aika uskomatonta, että tulkitsetkaan asian niin.

Vaan olemme surullisia kyseisen lapsen puolesta.

Totta kai tärkeintä olisi lastensuojelun hoitaa asia kunnolla, ja siksi niitä ilmoituksia pitää tehdä nyt jatkuvasti. Voisitte myös soittaa poliisille, kun lapsi on heitteillä, esim. ulkona iltamyöhään.

Mutta loppupeleissä on teidän naapurinäitien käsissä, miten tuossa käy. Jos suljette silmänne, kannatteko vastuun myös, jos lapsi kokee Eerikan kohtalon? Tulee jonkun äidin juoppokaverin raiskaamaksi ja tappamaksi?

Siinä voi loputtomiin inttää, että ei se teille kuulu, vaan lastensuojelulle, mutta TE olette siinä ja näette, mitä tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän