Miten teillä on varaa kahteen, jopa kolmeen autoon?
Kommentit (22)
Eikö todella yksi riitä? Minulle olisi kauhistus, jos tarvitsisimme kahta autoa, eikä fillarilla pääsisi töihin.
2 autoa on ihan pakko olla, mies tarvitsee omaansa töissä. Ja minä kuljetan omallani 3 lasta hoitopaikkoihinsa ja ajan 10 km sen jälkeen töihin.
2 autoa on ihan pakko olla, mies tarvitsee omaansa töissä. Ja minä kuljetan omallani 3 lasta hoitopaikkoihinsa ja ajan 10 km sen jälkeen töihin.
Eikö todella yksi riitä? Minulle olisi kauhistus, jos tarvitsisimme kahta autoa, eikä fillarilla pääsisi töihin.
Toinen vie lapset aamulla hoitoon, kun toinen on jo lähtenyt töihin. Ja sitten taas aiemmin lähtenyt hakee lapset aiemmin iltapäivällä. Molempien työmatka on yli 30 km/ suunta ja hoitopaikaan on n. 5 km. Julkisilla varmaan pääsisi jotenkin, jos käyttäisi n. kaksi tuntia aamulla menomatkaan ja kaksi tuntia tulomatkaan. Tosin en tiedä yhtään hoitopaikkaa, joka voisi pitää lapset aamulla kuudesta iltaan saakka. Eikä se varmaan olisi lapsillekaan kovin hyvä.
Riippuu asuinpaikasta, kulkuyhteyksistä, työ- tai opiskelupaikasta ja -ajoista, lasten hoitopaikoista, harrastuksista ym. Mikä tässä nyt on vaikeaa ymmärtää (?)
Riippuu asuinpaikasta, kulkuyhteyksistä, työ- tai opiskelupaikasta ja -ajoista, lasten hoitopaikoista, harrastuksista ym. Mikä tässä nyt on vaikeaa ymmärtää (?)
Kysyinkin, _tarvitsevatko_ kaikki vastaajat todella, ja näköjään tarvitsevat. Olen myös nähnyt kahden tai useamman auton perheitä, joilla molemmilla aikuisilla työmatkaa tyyliin 2km ja molemmat menevät samaan aikaan vierekkäisiin työpaikkoihin omilla autoillaan.
Tällaista en tajua, mutta toki ymmärrän, jos ei töihin muutenkaan pääse.
Miten on varaa? Käydään molemmat töissä. Ollaan laskettu, että ykkösauto maksaa noin 400e, kakkosauto noin 400e ja kolmosauto noin 200 e kuussa. Tonni on mennyt siis autoihin kuussa, kun laskee arvonalenematkin mukaan. Nyt ei ole tosin enää kolmosautoa, joten nyt menee enää 800e.
vaan käytettyjä mutta suht vähän ajettuja. Autolainaa on otettu mutta se on nyt maksettu pois.
eli kun ei majaile keskellä Helsinkiä, on varaa autoonkin.
Kysyinkin, _tarvitsevatko_ kaikki vastaajat todella, ja näköjään tarvitsevat. Olen myös nähnyt kahden tai useamman auton perheitä, joilla molemmilla aikuisilla työmatkaa tyyliin 2km ja molemmat menevät samaan aikaan vierekkäisiin työpaikkoihin omilla autoillaan. Tällaista en tajua, mutta toki ymmärrän, jos ei töihin muutenkaan pääse.
tien päällä matkatöissä, palvelut 1km - kävelyä kassien kanssa ylämäkeen, lapsen koululle ja harrastuksiin yli 3km eikä aina voi mennä pyörällä.
Silloin kun meillä oli toimistot 5 km välein kuljimme 1 autolla.
Em kulu on n 800€/kk, jälkimmäinen vie sen minkä siihen laittaa. Viitisen sataa kesässä ja pientä säätöä talvella.
Me ei matkustella ulkomailla ja eletään aika vaatimattomasti ja aika monikin harrastus maksaa muutenkin. Sujuva arki on meillä määrännyt tavallaan nämä valinnat.
Kakkosauto on jo vanha mutta on ollut tarpeen, kun lapsia on monta. Yritetään kyllä luopua nyt siitä, kun tarvetta ei ole enää niin paljon. Kolmosauto on lapsen käytössä, kulkee sillä opiskelumatkat.
Harrasteautoista kaksi pois käytöstä tällä hetkellä ja yksi korjauksen alla. Ei niistä hirveitä kuluja ole, kun ei ajeta.
Ja molemmat tarvitaan autoa työssä + muutenkin että ei paljon vaihtoehtojakaan ole.
ne käteisellä. Mies huoltaa ja korjaa tarvittaessa. Ajetaan vain silloin kun on tarve.
Meillä menee autoihin (2kpl) rahaa keskimäärin 500 euroa /kk. Molemmilla on työn ja asuinpaikan takia pakko olla auto.
Tosin emme tarvitsekaan kahta autoa, kun olen kotona lasten kanssa. Saa nähdä miten käy, kun palaan töihin.
Miten yksinhuoltajilla on yksin varaa asumiseen ja autoon? Miksi meillä ei olisi varaa maksaa asumista yhdessä kahden aikuisen tuloilla, niin kuin muitakin menoja ja siihen vielä päälle kahden aikuisen tuloilla kaksi autoa?
Minulla työpaikka, miehellä työpaikka ja pojalla opiskelu ja työpaikka.
Miten teillä on varaa kahteen, jopa kolmeen autoon?
Helposti.
Tarvittaessa asioita priorisoidaan, onneksi ei ole sellaista tilannetta että tarvitsis miettiä omistaako auton tai kaksi, vai lähteekö lomamatkalle esim. Kummastakaan en luopuis... sit vaan pitäis tehdä enemmän töitä.
Siksi, kun ostan ne käytettyinä ulkomailta.