Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ammattikorkeakoulussa opiskelu vaativaa?

Vierailija
29.11.2005 |

Verrattuna vaikka opistotasoiseen koulutukseen? Kokemuksia? Mulle opisto oli läpihuutojuttu, sain stipendin ja oli luokan paras keskiarvo, oisko syytä jatkaa opintoja?Mulla on kolme lasta, mietin vain omaa jaksamistani, olen yksinhuoltaja kaiken lisäksi, mutta apua löytyy tarvittaessa vaikka lapsenhoitoon.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk-opiskelu ei ole mielestäni mitenkään erityisen vaativaa. Haasteellisempaa siitä saa kun tavoittelee hyviä arvosanoja ja tekee melkein aina parhaansa (joskus jos on kiire, kannattaa tyytyä hieman huonompaankin suoritukseen). Amk-opiskelussa hankalinta on läsnäolopakko useilla kursseilla. Esim. jos lapset ovat kipeänä ja joudut olemaan paljon poissa, joudut sopimaan opettajien kanssa sen, miten korvaat poissaolot tietyiltä tunneilta. Asiat on tosin AINA sovittavissa, joten sen suhteen ei kannata huolestua!

Mitä alaa olet ajatellut opiskella? Amk-opinnoissa on varmaan aika suuria alakohtaisia eroja.

Tsemppiä opintojen suunnitteluun ja opintoihin!

Opinnoissa saa kokea onnistumisen tunnetta ja riemua siitä, että oppii uusia asioita ja varsinkin niitä, joita aluksi pitää vaikeana. Minusta suurimmat onnistumisen kokemukset saa juuri niistä aluksi vaikeiden ja inhottavien asioiden oppimisesta.

Vierailija
2/2 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee tietyy kouluittain mutta näin ainakin täälläpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla