Suurtalouskokki-paljonko on kk-palkkasi?
Kommentit (11)
ja tienaa n. 40 000 euroa vuodessa.
Missä maassa, Suomessa on ollut tapana ilmoittaa kuukausipalkka.
Haluaisin kyllä tietää,missä sisko sellaista tiliä tekee, kertoisitko?
Kuten kaikilla ravintola-alalla, tässä kuitenkin TES:n taulukot, niitä käytetään suurimmassa osin kun palkataan väkeä:
http://www.pam.fi/fi/tyo/palkat/Palkkataulukot/Marava-alan%20palkkataul…
Missä maassa, Suomessa on ollut tapana ilmoittaa kuukausipalkka.Haluaisin kyllä tietää,missä sisko sellaista tiliä tekee, kertoisitko?
Viime vuonna tienasi vähän vajaat 40 000 euroa. Alalla on ollut 13 vuotta. En tiedä ko. alan kk-palkkoja, mutta helpostihan tuon saa laskettua kun jakaa siskon vuositulon 13:lla ja poistaa siitä lomarahat jne. Silloin kk-palkka on vajaat 3000 euroa mikä ainakin mun korvaan lisineen on ihan normaali palkka. Koska kyllä 13 työvuoden jälkeen saa jo useamman satasen erilaisia palvelusvuosilisiä.
Missä maassa, Suomessa on ollut tapana ilmoittaa kuukausipalkka.Haluaisin kyllä tietää,missä sisko sellaista tiliä tekee, kertoisitko?
Viime vuonna tienasi vähän vajaat 40 000 euroa. Alalla on ollut 13 vuotta. En tiedä ko. alan kk-palkkoja, mutta helpostihan tuon saa laskettua kun jakaa siskon vuositulon 13:lla ja poistaa siitä lomarahat jne. Silloin kk-palkka on vajaat 3000 euroa mikä ainakin mun korvaan lisineen on ihan normaali palkka. Koska kyllä 13 työvuoden jälkeen saa jo useamman satasen erilaisia palvelusvuosilisiä.
Itsekin olen ollut alalla 15-vuotta eikä tuloni ole lähellekkään tuota tasoa. Siskosi on neuvotellut aikoinaan hyvän sopimuksen (?) tai sitten jossain mättää.
Ruotsinkielisillä alueilla julkisen puolen työntekijät saa muita parempaa palkkaa kun hankkivat kielitodistuksen molemmista kotimaisista.
Kaikilla ei ole sitä 13 vuoden kokemusta, joten olisi syytä oikeasti puhua mitä uusi työntekijä saa palkkaa?
Leijona Catering aloittevana kokkina sain vain 1600 euroa vaikka minulla oli kaupungilla työhistoriaa jo 5 vuotta. Ei siinä mitään ihme lisiä tullut ja MARA TES taulukkoa nekin näytti mulle eli jos yksityiselläkin puolella on mahdottomuus päästä lähellekään kolmea tuhatta kuukaudessa niin puhuu paskaa!
Suurtalousalan palkat on surkeimpia mitä olen koskaan nähnyt.
Lisien kanssa tuo palkka nousi vaivaiseen 1870 euron luokkaan vaikka tekisi vuorotyötä ja viikonloppua. Mistä ihmiset repii oikein noita palkkoja ja epäilijöille voin skannata kuvatiedostona tänne oman työsopimukseni minkä aikoinaan allekirjoitin siitä näette miten paskat ehdot niissä on.
Naurattaa kun lukee jonkun väittävän pokkana miten hyvin tällä alalla tienaa. Jos teet helvetisti ylitöitä ja omistaudut täysin firman käyttöön ilman mitään muuta elämää voi ehkä tuonne 2500 euron luokkaan päästä. Itse PAMILLA ja LEIJONA CATERINGILLA työskennelleenä ei päästy lähellekään ja minä tein pyydettäessä enemmän tunteja kuin 111,45 kolmen viikon aikana mentiin parhaimmillaan 130 tunnin luokkaan.
Kyllä sieltä jotain ylimääräistä vapaata tulee mutta lohduttaako se kun työnantaja sai päättää milloin ne pidetään? :D
peruspalkka on 1759 ja kokonaisansiot 2130, kertoo tämä tilasto: http://www.kuntatyonantajat.fi/SiteCollectionDocuments/palkat_2011/fram…