jos ei imetä ollenkaan
niin pitääkö synnärillä selittää jokaiselle kätilölle erikseen miksi näin, vai kulkeeko siellä tieto ihan asianmukaista reittiä.
Onko kellään kokemusta tällaisesta?
Mietityttää vaan että saako imettämätön äiti kauhean tylyä kohtelua osakseen ellei pidä hirveää meteliä siitä miksei imetä.
Kommentit (49)
saatte siitä pahimmassa tapauksessa allergiat, vaan tavallista tuttelia. Läpi menee kaikki minkä sanot suoraan ja reippaasti, perustelemaan ei pidä pitkästi lähteä. Ja oma aamutakki/kimono mukaan, ja pysy reippaana. Lääkärin kierrolla kannattaa olla ylhäällä, sana menee paremmin perille, jos tarve tulee. Muista että sinne sairaalaan ei tarvitse jäädä moneksi tunniksi jos siltä tuntuu. terv, viiden lapsen äiti, joka ei imetä.
Tuskin tulet saamaan ylitsevuotavan ystävällistä kohtelua, joten toivottavasti synnytys menee hyvin ja pääset mahdollisimman pian lähtemään kotiin.
Vierailija:
Tuskin tulet saamaan ylitsevuotavan ystävällistä kohtelua, joten toivottavasti synnytys menee hyvin ja pääset mahdollisimman pian lähtemään kotiin.
useamman kerran. Se kun ON niiden tehtävä yrittää saada sinut imettämään koska se on parasta ravintoa vauvallesi.
Kaikenhan ne on nähnyt. Aina voi avata suunsa ja sanoa miksei imetä.
Jos sulla on joku HYVÄ syy olla imettämättä niin ok, mutta muuten luulen että saat pahoja katseita ja sinua yritetään joukolla käännyttää (ja syystäkin).
Ammattitaitoinen hoitohenkilökunta ei luo pahoja katseita...Vaikka henkilökunta synnärillä kannattaakin imetystä, heidän tehtävänsä ei todellakaan ole luoda pahoja katseita sinuun. Itse sairaanhoitajana törmään moniin asioihin, joissa olen potilaan kanssa täysin eri mieltä. Ei minulla kuitenkaan ole oikeutta alkaa mulkoilemaan potilasta, jos hänen ratkaisunsa eivät minua miellytä.
Tosi ammattitaitoisen kuuloista porukkaa. Ei niiden hoitajien tehtävä olle kritisoida sinun päätöksiäsi. teet niinkuin haluat.
En aio imettää lastani, mutta toivon silti saavani hyvää kohtelua ja opastusta vauvan ruokintaan korvikkeella.
On kyllä tosi keljua ja ammattitaidotonta henkilökuntaa, jos piinaavat äitiä tämän *henkilökohtaisen* päätöksen takia.
jos saat niin senkun teet valituksen.
Ei kai siinä sen kummepaa ole. Ilmeisesti jotain lääkitystä, joka estää maidon erittymisen, tarvitaan.
Samahan se on kuin eläintarhan eläimillä - ne ei tiedä paremmasta
ja tulin siihen tulokseen että sanon vain etten aio imettää ja sillä selvä. en perustele sen tarkemmin miksi. Jos sen takia saan erillaista kohtelua kuin imettävät äidit teen asiasta valituksen.
Että jos päättää olla imettämättä niin tulee kylmää kyytiä sairaalassa??!!! Minä olen päättänyt jo aikaa sitten etten imetä ja minun puolestani voivat mulkata ja jauhaa peetä niin paljon kuin haluavat. Tämä on minun elämäni ja minä teen siinä ratkaisuni. Siinä ei jonkun hoitsun mulkoilut paljoa hetkauta.
Ja mielestäni äiti joka ei imetä ei ole huono äiti. Ei se lapsen rakastaminen ole siitä imettämisestä kiinni. Vai rakastavatko lapsensa adoptoineet vanhemmat heitä vähemmän kuin biologiset vanhemmat omiaan? Yhtä rakastettu lapsi on hoidetaan ruokinta sitten äidinmaidolla tai tuttelilla.
mutta oletan heidän kohtelevan minua kuin imettäävääkin äitiä,ystävällisesti ja opettaen pulloruokintaan liittyvät asiat.
Imetys lähentää äitiä ja lasta, se on tälläkin palstalla todettu moneen kertaan.
Vierailija:
Yhtä rakastettu lapsi on hoidetaan ruokinta sitten äidinmaidolla tai tuttelilla.
että hyvä äiti yrittää edes imettää.
Aina se ei kuitenkaa ole oma valinta. Esikoistani imetin ja maitoa riitti silloin luovutettavaksikin, mutta ei minun äitiyteni loppunut tai huonommaksi muuttunut imetyksen loputtua.
Nyt minulla on kuitenkin sellainen tilanne että en voi imettää 2 kk kuluttua syntyvää vauvaani vaikka haluaisinkin. Voisinhan minä tietenkin lykätä lääkityksen aloittamista synnytyksen jälkeen vaikka kuukaudella, mutta sinä aikana ehtisin todennäköisesti invalidisoitua niin etten pystyisi itse hoitamaan lapsiani.
Itse olen ajatellut niin, että minulla paljon tärkeämpääkin annettavaa lapsilleni kuin muutama desi maitoa vauva-aikana.
Sitä vaan täältä yritin kysellä, että kulkeeko tieto sairaalassa yhtä huonosti kuin monissa muissa suurissa työpaikossa. Tosi tylsää jos käy niin että jokainen hoitaja yrittää tyrkyttää imettämistä.
Vaan sittenpä sen näkee mikä tulee kohtelu olemaan...
t. ap
pulloruokinta ja imetys on ihan samanarvoisia. Siis sellainen joka ON imettänyt. Ei sitä paitsi ole kauan kuin lehdessä oli juttua tutkimuksesta, jonka mukaan imetys stimuloi vauvan aivoja ja imetetyt vauvat on älykkäämpiä.
voi olla, että saat, riippuu onko synnärillä kiirettä.
Minua huvittaa yks tuttu, joka ei imettänyt nuorena äitinä 2 ensimmäistä lastaan ollenkaan. Syitä oli imettämisen inhoaminen.
Nyt kun 3.s syntyi vuosia myöhemmin imetti 1-vuotiaaksi saakka ja totesi, että tämän helppouden jos olisi aiemmin tiennyt olisi toiminut toisin.
Toivottavasti luonnollinen äitinä oleminen ei rajoitu pelkästään kohdallasi tuohon imettämiseen tai et tee " Agnesia" .