Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki: HYVÄ ravintola jossa on lasten leikkipaikka?

Vierailija
22.09.2012 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. parempaa ruokaa leikkipaikkaan yhdistettynä saa ainakin Sokoksen 10. kerroksen ravintola Loisteesta. Ravintolan takaosassa on tooodella iso leikkihuone, jossa on reilusti peuhailutilaa ja leluja. Kannattaa vaan pyytää pöytä leikkihuoneen viereen.

Lisää ravintola- ja menovinkkejä voi hakea täältä, ja samalla kannattaa itse  merkitä omat vinkkinsä kartalle muiden lapsiperheiden hyödynnettäväksi: http://kidd.io/

Tämä blogi on myös ollut aika kiva: http://www.vauva.fi/alue/lasten_matkassa

Vierailija
2/31 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua, miksi ravintolassa pitäisi olla leikkipaikka? Sinne tullaan syömään ja niin kauan kuin lapsi ei sitä osaa tehdä tai pitää päästä leikkimään, niin on syytä harjoitella kotona ja odottaa jokunen vuosi.

Jos itse olisin ravintoloitsija, en todellakaan tuhlaisi kallista tilaan leikkipaikkoihin vaan asiakaspöytiin, jotka tuottavat jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola Karelia Käpylänkuja 1, Helsinki. Varsinaista leikkipaikkaa ko. paikassa ei ole, mutta aulassa on hyvin runsaasti tilaa, jos ottaa jonkun oman lelun mukaan.

Ravintola tekee kaikki ruuat itse keittiössään, joten uskoisin olevan terveellisempiä lapsillekin, kuin valmiseinekset.

Vierailija
4/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Murulandia-teemapuistossa on kotiruoka-teemalla varustettu ravintola. Helsingin sörnäisissä.

Vierailija
5/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rax

Vierailija
6/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Casa mare on todella hyvä! Siellä on ihana leikkipaikka (leikin siellä lapsena) ja ruoka on ihanaa, on edelleen suosikkiravintolani. Sitten toinen on chicos! minulla on kokemusta vain myyrmäen chicoksesta, mutta siinä ainakin on mukava leikkipaikka ja ruoka on namia ja hyvä hintatasokin. Kummassakin (casa mare ja chicos) löytyy myös erinomainen lastenlista :) N19

Vierailija
7/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa on pesty, pyyhitty, siivottu, hygieeninen leikkipaikka!!???

Vierailija
8/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:11"]

Casa mare on todella hyvä! Siellä on ihana leikkipaikka (leikin siellä lapsena) ja ruoka on ihanaa, on edelleen suosikkiravintolani. Sitten toinen on chicos! minulla on kokemusta vain myyrmäen chicoksesta, mutta siinä ainakin on mukava leikkipaikka ja ruoka on namia ja hyvä hintatasokin. Kummassakin (casa mare ja chicos) löytyy myös erinomainen lastenlista :) N19

[/quote]

Myyrmäen Chicosissa saa odottaa ruokaa niin kauan, että aikuisellakin menee hermo. Palvelu ollut useammalla kerralla niin ala-arvoista että en suosittele, ei lasten kanssa eikä edes pariskunnille.

Vierailija
9/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Casa Mare ja White Lady ovat ihan hyviä vaihtoehtoja ainaisten Chicosien ja Rossojen tilalle. Tykkäämme mieheni kanssa hyvästä ruuasta, mutta valitettavasti lapset eivät vielä jaksa istua pöydässä niin kauaa kuin ravintolakäynti kestää. 

Me voimme joustaa ja käydä vähän arkisemmissa paikoissa niin kauan kuin lapset ovat pieniä. Käymme säännöllisesti ulkona syömässä, kahvilla ja hampurilaisellakin, niin että ravintolakäyttäytyminen on lapsille itsestäänselvyys siinä vaiheessa kun pääsevät "hienoon" ravintolaan.

White Ladyssa lasten pizza maksaa vain 3 euroa, eikä itse tarvitse kehdata pyytää loppuja mukaan, kun henkilökunta ehdottaa sitä automaattisesti.

Vierailija
10/31 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ääneni Murulandia sisäleikkipuistolle Helsingin sörkässä!

Vierailija
11/31 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämmöiseen asenteeseen kohtaa vaim Suomessa! Me kyllä mennään ravintolaan kuin ravintolaan lasten kanssa ja hyvin menee!

Vierailija
12/31 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mulla ei ole mitään kokemusta sellaisista ravintoiloista, joihin mennään leikkimään. Sen sijaan hyvää ruokaa ollaan koko perhe saatu esim. Murusta, Del Maresta (Herttoniemenranta), Sundmanista ja Mamma Rosasta.

Vierailija
13/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua, miksi taas ihmiset, jotka eivät osaa vastata OTSIKON MUKAISEEN KYSYMYKSEEN kirjoittavat täällä palstalla? Jos tässä kysyjä esittää kysymyksen niin aleetaan jakamaan omia kasvatusoppejaan??

Vierailija
14/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

White Lady

Vierailija
15/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Leikkipaikkoja ei vain tarvita kaikissa ravintoloissa.

Jos etsit lapsiperheelle hyvin sopivaa ravintolaa, jossa on leikkipaikka, niin niitä kyllä löytyy. White Lady on suosikki, hintaansa nähden hyvä ruoka ja palvelua saavat myös lapsiasiakkaat, hyvää treeniä lapsille ennen paremman luokan ravintoloihin siirtymistä.

Vierailija
16/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan mistä tykkäätte.

Ravintola Loiste on varmasti ihan hyvä vaihtoehto jos haluaa vähän hienommin syödä vaikka ketjuravintolahan sekin on ja leikkipaikka on ruokailuun nähden vähän hullusti sijoitettu kun on siinä baarin puolella, varsinaiselta ruokailupuolelta ei näe edes sitä leikkipaikkaa muistaakseni.

Jos tykkäätte nepalilaisesta niin ravintola Himskharissa on ainakin ollut leikkipaikka alakerrassa ja ovat ystävällisiä lapsia kohtaan. Mulla on luulo, että siellä on tehty remonttia kun en ole nyt vähään aikaan käynyt eli tästä en ihan varmasti osaa sanoa.

Sitten on Rossot ja Martinat, joista löytyy leikkipaikkaa. Hakaniemen Rosso on huomattavasti siistimpi kuin keskustan. Martinassa taas on musta vähän Rossoa parempaa ruokaa ja salaattipöytä on parempi ja kattavampi. Chicos ravintoloista löytyy myös leikkipaikka ja esimerkiksi Viikissä olevassa Bistro Kaskessa on ihan kiva leikkipaikka ja suosittelen sitä ennemmin kuin Viikin Chicosia. Myös ravintola Koskenrannassa on leikkipaikka ja sieltä ehkä saa parasta ruokaa näistä kaikista luettelemistani, joten sinne menisin ehkä itse jos haluaa hyvin syödä. Makuasioitahan nuo toki on. La Famigliassa on myös leikkipaikka ja lastenannokset ihan kivannäköisiä mutta muuten ei nyt mikään ihmeellinen ravintola, ketjupaikkahan sekin on.

Me syödään välillä leikkipaikkaravintoloissa, välillä muissa. Lapsi kyllä tykkää leikkipaikoista mutta hyvin pärjää ilmankin.

Vierailija
17/31 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat 1,5 ja 3-vuotiaita ja päätimme käydä ravintolassa, mikä oli lopulta rahan tuhlausta, sillä ei tuo pienempi jaksa istua pöydässä niin kauaa, että saataisiin puoletkaan syötyä, kun jo odotteluun on mennyt aikaa. Ravintolassa oli onneksi leikkipaikka (la Famiglia), jossa lapset sitten viihtyivätkin. 

Haluaisin kasvatusvinkkejä. Miten hyvällä kasvatuksella saa 1,5-vuotiaan istumaan sivistyneesti pöydässä? 

Näissä keskusteluissa vedotaan usein ulkomaihin ja kuinka lapset siellä käyvät ravintoloissa ilman leikkipaikkoja. Mutta siellä myös kulttuuri on erilainen. Lapset saavat näkyä ja kuulua. Suomessa taas lapset kuuluu pitää kotona, jos eivät osaa käyttäytyä eli olla hiljaa ja paikallaan. Ettei vain muut häiriinny. Käsittääkseni siksi meillä tarvitaan leikkipaikkoja. Jotta lapset olisi pois tieltä, pois näkyvistä ja mieluiten myös pois kuuloetäisyydeltä, eikö? Siinä mielessä ravintoloitsijakin tienaa hyvällä leikkipaikalla. Silloin eivät lapsettomat asiakkaat häiriinny ja kaikki viihtyvät.

Yhteisöllisyyshän meiltä puuttuu täysin ja kotiäidit ovatkin varsin eristyksissä lastensa kanssa kodeissaan. Asiaa ei auta se, että ilmapiiri on niin lastenvastainen, kun liikkuu julkisissa paikoissa. Ja sitten ihmetellään perheiden pahoinvointia. Ehkä leikkipaikat eivät ole oikea ratkaisu. Ehkä ratkaisu on asennemuutos. Voisimme ymmärtää kiukuttelevia lapsia, auttaa väsyneitä vanhempia ja olla kaikin tavoin avoimempia ja ystävällisempiä toisiamme kohtaan. Näin kaikki olisi tervetulleita ravintoloihin iästä riippumatta.

Me ymmärsimme virheemme, emmekä yritä ravintolaa ainakaan vuoteen, päätimme. Nyt olen kuitenkin pulassa. Hyvin tärkeä vieras on saapumassa Ruotsista minua tapaamaan ja lastenvahtia minulla ei ole, mies on silloin töissä. Pitäisi siis löytää ravintola, jossa lapset viihtyisivät kiukuttelematta ja jossa minä saisin rauhassa jutella vieraani kanssa. Onnistuukohan?

Vierailija
18/31 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuhan se ainakin jos Helsingistä ravintolaa etsitte. Itse olen tuohon ketjuun listannut useamman paikan (mm. Koskenranta, Kaski ja Loiste). Useimmiten esim. aasialaisissa ravintoloissa lapsiin suhtaudutaan hyvin tai ainakin neutraalisti eri asia sitten ovatko kyllin fiinejä paikkoja sulle tuohon tilanteeseen. Olet kyllä ihan oikeassa siinä, että Suomi on osin ainakin aika lapsikielteinen. Hullua että lapset pitäisi hoitaa äidin yksin eristyksissä kotona monen näkemyksen mukaan. Onneksi kuitenkin hyvin toisellakin lailla voi elää ja itse ainakin koen, että kaupungissa on myös helppo liikkua lasten kanssa kunhan vain liikkuu ja isommankin lapsen voi kyllä hyvin pitää kotihoidossa.

Meillä on nelivuotias ja vauva on kyllä aina käyty lasten kanssa ravintoloissa. Mulle se on tärkeää, että itse pääsee välillä tuulettumaan eikä aina tarvitse ruokaa tehdä itse eikä lastenvahtimahdollisuuksia ole juuri ollut enkä ihan pientä usein hoitoon jättäisikään. Reissut on yleensä menneet hyvin mutta joskus lapsi on myös ollut villi tai vauvana jopa vähän itkenyt. Kaunis ideaalihan se on, että lapset olisivat aina nätisti mutta ihan aina ei asiat ehkä mene näin. Oma lapseni ainakin pärjää myös leikkipaikattomassa ravintolassa mutten näe siinä mitään pahaa jos välillä käymme leikkipaikkaravintolassa, jossa hän saa leikkiä esimerkiksi ennen ruuan tuloa ja syötyään.

Mukavaa ravintolailtaa minne ikinä menettekin!

Vierailija
19/31 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola Lastu Scandic Continentalin katutasossa on ihan OK ja siellä on leikkipaikan lisäksi runsaasti tilaa.

Vierailija
20/31 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 10:24"]

Ravintolaan mennään syömään, ei leikkimään.

4.n äiti

[/quote]

Kyllä menen ravintolaan ihan viihtymään kaikinpuolin. Voin syödä missä tahansa vaikka lennossa. Seurustelua ja iloista meininkiä ystävien kanssa. Ei mitään vakavaa selkäsuorassa hiljaa ja reippaasti lautanen tyhjäksi meininkiä. 

Ps.voin jopa vastata puhelimeenkin kesken kaiken.