Kanariansaarten lämpimin paikka helmikuussa?
Kannattaako suunnata Gran Kanarialle vai ehkäpä Teneriffalle?
Onko eroja?
Kommentit (20)
Puerto Rico vois olla ihan kiva kun lapsen kanssa lähden kahdestaan. Ainoastaan hotellin altailla ja jäätelöllä on sään ohella merkitystä.
Ylhäällä on rauhallista. Ei ole niin paljon liikennettä. Rannoille ja alas Puerto Ricoon pääsee näppärästi bussilla. Hinta viime talvena 90 senttiä. Itse aion jatkossa mennä aina tuonne ylös.
se on aurinkovarmin paikka. Ite olen ollut siellä maaliskuun alussa ja koko viikon oli n. 30 lämmintä
Täytyy käydä tutustumassa paikkaan matkatoimistojen sivuilta.
Ap
puerto ricoon. Siellä on aika lähellä papukaijapuistoa ja krokotiilipuistoa ja mas palomaksessa on huvipuisto. Sekä jossain suht lähellä on sioux city jos kaipailee jotain muutakin kun altaalla makaamista. Itse olen lähössä maaliskuussa mas palomakseen
Viimeksi ei ehditty sinne. Muistatko, mitä sisäänpääsy maksaa?
paljon maksaa. Ja krokotiilit on kans aika nähtävyys
Kerran olen Teneriffalla käynyt, taisi olla maaliskuuta, toista kertaa en mene. Kaupunki oli vissiinkin Los Christianos. Muuten ei paikassa mitään vikaa, mutta aurinkoa kesti joka päivä jonnekkin vähän yli puolenpäivän, sitten tuli jostain pilviä ja loppupäivä meni varjossa värjötellessä. Tämä oli viikon ajan joka päivä.
Puerto Ricossa ja Amadoresissa (käytännössä ei ole juuri eroa, vierekkäiset laaksot, ja osa hotelleista saman vuoren molemmilla rinteillä. Taksi näiden välillä maksoi muistaakseni n. 4e) olen käynyt kummassakin kerran ja molemmilla kerroilla aurinkoa ja lämpöä riitti joka päivä. Rannalle on molemmista kävelymatka, ja jos ei halua kiivetä mäkiä, niin taksi on muutaman euron luokkaa. Rannoilla ei oikeastaan muuta eroa ole, kuin että Amadoreksen rannan hiekka on jotain Intiasta tuotua valkoista hiekkaa, ja ranta on siis hienomman näköinen :D Sanoisin, että jos haluat kauppoja ja isomman valikoiman ravintoloita, niin Puerto Rico (siellä on iiiiso ostoskeskus), jos taas rauhaa, niin Amadores. Tosin Amadoreksesta pääsee hetkessä taksilla tai bussilla Puerto Ricoon ostoksille ja syömään.
eli sen papukaijapuiston sisäänpääsymaksu näyttäis olevan aikuisilta 28,50 ja lapsilta 21,00 €. Netistä jos ostat liput niin saat vähän halvemmalla:)
Käy kurkkaamassa niiden nettisivut niin näet, että siellä on paljon muutakin kuin papukaijoja.
eli sen papukaijapuiston sisäänpääsymaksu näyttäis olevan aikuisilta 28,50 ja lapsilta 21,00 €. Netistä jos ostat liput niin saat vähän halvemmalla:)
Käy kurkkaamassa niiden nettisivut niin näet, että siellä on paljon muutakin kuin papukaijoja.
Ap
Siellä voi usein ihailla miten pilvet keräytyvät vuorten ylle, mutta Puerto Ricon laaksossa paistaa aina vain aurunko. Bussilla pääsee vaikka Las Palmasiin joka on todella kiva kaupunki.
päiväretki veneellä esimerkiksi Moganiin on kiva.
Puerto Ricon naapurista, Playa Tauritosta. Se on pienempi ja rauhallisempi paikka, mutta sää on tietysti samanlainen kuin naapurissakin.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2012 klo 22:16"]
Puerto Ricon naapurista, Playa Tauritosta. Se on pienempi ja rauhallisempi paikka, mutta sää on tietysti samanlainen kuin naapurissakin.
[/quote]
Eipäs välttämättä olekaan sää samanlainen. Tuli Gran Canarian saarella jokunen vuosi asuttua 80-luvulla ja Taurossa oli talo ja työpaikka Puerto Ricossa.
Siellä ne vuorenrinteiden ilmavirtaukset tekee sen, että joskus saattaa Puerto Ricossa paistaa aurinko koko päivän ja Tauritossa olla KOKO PÄIVÄN PILVESSÄ!!! Vaikka matka linnuntietä ei ole kuin muutama kilometri.
Nähtiin sellainenkin ihme kerran tammikuussa, että Puerto Ricossa paistoi aurinko ja oli +22 astetta lämmintä. Lähdettiin siitä sitten ajelemaan Playa del Inglesin McDonaldsiin ja siellä oli pilvistä ja vain +11 astetta. Nähtiin joitain suomalaisia ja he kertoivat, että koko viikon oli ollut todella pilvistä ja epävakaista ja että rannalle ei ole ollut mitään asiaa, kun on ollut niin kova tuuli että hiekkaa menee joka paikkaan.....
Ilmavirtauksista vielä sen verran, että me teimme retkiä ylös vuorelle ja huviteltiin sillä, että dokattiin siellä kaljatölkki tyhjäksi ja heitettiin se jyrkänteen yli..... hetken kuluttua tölkki tuli takaisin ylös ilmavirtauksen mukana :-)
<quote>Ilmavirtauksista vielä sen verran, että me teimme retkiä ylös vuorelle ja huviteltiin sillä, että dokattiin siellä kaljatölkki tyhjäksi ja heitettiin se jyrkänteen yli..... hetken kuluttua tölkki tuli takaisin ylös ilmavirtauksen mukana :-)</quote>
Myyty
Puerto Rico on aurinkoisin. Siellä olemme muutaman kerran olleet joulu-helmikuussa. Meloneras ja Maspalomas myös ok, samoin Bahia Feliz. Mutta PR kaikkein aurinkoisin, suosittelen jos lämmintä haluaa.
Olen menossa Fuerteventuraan keväällä. Kuvista päätellen siellä on hiekkadyynejä. Ajattelin mennä snorklaamaan ja veneretkelle, jossa näkee valaita, delfiinejä ja kilpikonnia.
Fuerteventurassa ei ole kovin lämmintä helmikuussa, keskilämpötila on 21 astetta. Vastaa pilvistä Suomen kesäpäivää. Onneksi uima-altaat on lämmitetty + 23 astetta, niin tarkenee uida.
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa Fuerteventuraan keväällä. Kuvista päätellen siellä on hiekkadyynejä. Ajattelin mennä snorklaamaan ja veneretkelle, jossa näkee valaita, delfiinejä ja kilpikonnia.
Todellakin toivon, että näen valaita luonnossa, eikä vain siideri valaita hotellin uima-altaalla. Vuoden lomabudjetti on mennyt tuohon matkaan.
ovat lämpimimpiä ja aurinkoisimpia helmikuussa ... Puerto Rico käsittääkseni on se aurinkoisin ja vähätuulisin paikka. Tosin paikka on tylsä! Americas on kivempi tai esim. Los Meloneras.