Mikä Miesin veljelle/siskolle nimeksi?
Eli meillä pieni Mies- poika, jolle nyt masusa kypsymässä sisarus. Sukupuolesta ei vielä mitään tietoa.
Pojalle tykkäisin esim. Hisk-Petrus nimestä, mutta oman ärrävian takia ei oikein käy. Ja tuo Hisk taas ei ole kiva ilman Petrusta. Mutta siis muuten en oikein yhdistelmänimistä edes tykkää, eli ihan vapaat kädet. Tytölle en ole keksinyt vielä mitään kivaa.
Kommentit (62)
Tuo Poet on tosi kaunis. Ehdottomasti listalle. Albus myös ihan kaunis, mutta ei ehkä kuitenkaan. Harkintaan menee.
ap
Loistava ketju :D
hihitellen, siis ihan oikein miettiä tällasia näitten omituisten nimien aikana...
ap
Suomessa on kaksi Kissanminttua, olin ekan kohdalla päättämässä että meneekö läpi, ja silloin ihastuin nimeen.
ap
Suomi on siitä kummallinen maa että täällä vanhemmat eivät saa päättää lastensa nimistä. Vaan sen tekee joku viranomainen. Eläköön ihmisoikeudet!
Toi Mies viel jotenkin,mut mikä helvatan HISK.....jotain????
laita Hik,tai joku jo ehdottikin sitä Nais,tai Pois,vai miten olis Lois????
Sen verran voin kertoa, että tällä hetkellä mielssä on, ett tytöstä tulee luultavasti Poet, toiseksi nimeksi luultavasti se Saintpaul. Kiitos ehdottajille siis:) Mies tykäistyi myös noihin nimiin paljon. Pojalle ollaan mietitty Hisk-Paulus Antonius-nimeä. Kiitos siis sinulle, joka ehdotit tuota Hisk-Paulusta:) Toki nämä nimet voivat vielä muuttua, jos tulee jotain muita kivempia vastaan. Onneksi on vielä aikaa:)
ap
kamalaa,sekin vielä tän muun myötähäpeän kanssa on mulle nyt kyl liikaa. öitä!
olinkohan 76
77, jokainen saa nimesä riippumatta sisarusten nimistä. Sitä paitsi kummassakaan noista vaihtoehdoista ei ollut kolmea nimeä, ihan tiedoksi.
ap
Pidä nyt sitten tiukasti kiinni siitä periaatteesta, että lapsesi menee eskariin VAIN porukassa jossa sillä on valmiiksi tuttuja, esim. tarhakavereita. Kuvittele pieni 6 vee poikaparka sinne luokkaan kun opettaja pitää nimenhuutoa ja sieltä tulee suusta joku Mies Möttönen. Ja luokka repeää. Oikeasti säälin niin tuota lastas, että minkälaisia tuplakoettelemuksia sillä on. Joku eskarin alku on lapselle muutenkin jännä paikka, tarviiko lapsen elämä tehdä vielä normaaliakin kuormittavammaksi tuollaisella pellenimellä!!!
Ei kai kukaan oikeasti sano esim Matiaan ta Eliaan?
Tuomas on sitten eri asia, se voi ola joko Tuomaksen tai Tuomaan.
t.Eliaksen äiti
Tarina nimestä tykkään, mutta se ei käy koska vanhempani kutsuvat minua sillä nimellä:) Olin pienenä kova sepittään juttuja.
Maista tulee mieleen entinen ruotsinopetttajani Maj, eli siksi ei.
ap
Ukko ja Urho ei ole kivoja, en tykkää merkitysnimistä.
ap
Tiesitkö että Mies tarkoittaa erästä sukupuolta?
yhden Aarren ja vetää varmasti herneet nenuun jos taivuttaisi nimen Aarteen -- eihän nimi ole aarre (konkreettinen) vaan Aarre.
pojalle nimeksi Manne, tytölle Mesi
.Kuka voi antaa lapselleen nimen Mies?
pojalle myrsky , kivi, pontus,
jonkun julkkiksen lapsi oli ihana viimo-otava
tytölle mai, sumu, tarina, mimosa
Osa Satu-nimisistä haluaa taivuttaa sen Satun, osa Sadun. Sade-nimestä en osa sano, kun ei ole tuttava piirittä, mutta itsehän sen saa päättää.