Lapseni ei mene rippikouluun
http://www.iltalehti.fi/perhe/2012092216107916_pr.shtml
"Monissa seurakunnissa on havahduttu siihen, että rippikouluun osallistuminen ei ole nuorille enää itsestäänselvyys."
Kommentit (8)
menevät meidänkään lapset.
(Jos jostain ihmeen syystä sinne kuitenkin haluaisivat mennä niin toki voivat mennä.)
Ei mitään ongelmaa. Annoimme kummankin valita tällainen asia ihan itse.
Yksi isonen otti monilta nuoremmilta pojilta suihin rippileirImme aikana. Kai se sai siitä jotain kiksejä että pääsi toimimaan opettajana monille. Ryyppäämistäkin oli ja paljon.
ei kiitos. Lapseni on noilta paheilta säästynyt joten en ottanut riskiä, että saisi riparilta huonoja vaikutteita. Prutut kuulemma ihan samanlaisia.
hyvä juttu, jos lapsi tässä asiassa ite tietää, mitä haluaa.
terv. aktiivi srk:lainen
kävi rippikoulun, vaikka minun mielestäni ei olisi ollut niin väliksi. Itse saivat päättää, kai se suurin syy mennä, oli että parhaat kaveritkin menivät.
itse en ole käynyt riparia, koska en ole kirkoon koskaan kuulunut eikä ole edes kastettu. Omassa ikäluokassani olen aika harvinaisuus. En kokenut silloin enkä edelleenkä että olisin menettänyt jotain.
Lapseni oli n. 13 vuotiaana varma, ettei mene rippikouluun. Mutta kun kuuli, että seurakunta järjestää vaellusrippikoulua, niin sinne halusi. Normaali leiri ei olisi kiinnostanut. Tykkäsi kovasti vaelluksesta.