Auisen naisen ja äiti-ihmisen käyttäytyminen?
Mistä johtuu, että jotkut äidit, esimerkiksi lasten koulukavereiden äidit, ignooraavat täysin? Katsovat ohi kun yritän tervehtiä ja ottaa katsekontaktia. Tunnen itseni aika mitättömäksi tällaisessa tilanteessa. Mitään en ole voinut tehdä tai loukata, koska emme ole missään läheisissä tekemisissä.
Kommentit (9)
ja nimenomaan päässä, jos ei tajua alkeellisia käytöstapoja.
Moikkaa vaan vastaisuudessakin juntteja, ehkä ne joskus tajuaa ;D
Ainakin kaupungeissa on tapana tervehtiä vain tuttuja.
Meilläpäin on muutama samanlainen. Lähinnä huvittavaa minusta. Minulla on vasta alle kouluikäisiä lapsia, mutta samanlaista tekevät muutamat äidit tutut äidit kaupassa tai muuten ohitettaessa.
Olen ajatellut, että heillä on huono itsetunto, pälyilevät, eivätkä osaa olla ystävällisiä kuin joskus halutessaan. Käy vähän sääliksikin, koska osoittaahan tällainen käytös, eivät selvästikään ole kovin onnellisia tai tyytyväisiä ihmisiä, tai on jonkinasteiset vaikeat ajat menossa.
jos tervehdin ensin. Tilanne on siinä mielessä huvittava, että lapset ovat samassa ryhmässä ja nähdään viikottain, joskus jopa ihan päivittäin, mutta aina pitää se pää kääntää tai parhaimmillaan ehkä jotain mumista, siis ei mitään tervehdystä vaan jotain pää nolosti alas painettuna.
Eikö ihmisillä ole tapoja? Ei ole pakko sanoa mitään. Voi vain nyökätä tai hymyillä vastaukseksi. Tai sitten todeta se lyhyt hei. En ole tuppautumassa seuraan, monesti olen itse lähdössä ja siinä portilla tervehdin. En vain jaksa käsittää. Olen nimittäin itse ollut tavattoman ujo ja vieläkin monessa sosiaalisessa tilanteessa äärimmäisen hiljainen. Mutta käytöstavat osaan.
...joilla on niin halvannuttava sosiaalisten tilanteiden pelko, että en voi käsittää, miten he ovat ikinä peloltaan kyenneet perustamaan perheen.
Tai naapurustossa vastaan tulevia. Mutta kaupassa en todellakaan tunnista päiväkodilla tapaamiani ihmisiä. Ehkä ihmisillä on erilainen kasvomuisti?
Tuollaisia ihmisiä ei kai vain kiinnosta olla tekemisissä muiden kanssa.
Tai naapurustossa vastaan tulevia. Mutta kaupassa en todellakaan tunnista päiväkodilla tapaamiani ihmisiä. Ehkä ihmisillä on erilainen kasvomuisti?
niin onko jotenkin ylivoimaisen vaikeaa tervehtiä takaisin tai nyökätä tai hymyillä kohteliaasti?
Ihan kukkua tuo huono kasvomuisti-selitys. JOkainen tajuaa, että kun joku tervehtii, niin on syytä tervehtiä takaisin. Peruskäytöstapoja!
Aikuisen naisen ja.....