Aika tuhnulta näyttää tuo Tarja Turusen "menestys"
ihmettelin kun Elisan etusivulla oli isohko "uutinen" Tarja Turusen uudesta levystä ja konserttitaltioinnista ja hehkutettiin niin hirveästi. Julkaisu on ollut nyt toista kuukautta markkinoilla ja kävin kurkkaamassa Youtubessa, mitä sieltä löytyy. Tarjan sooloja on katsottu murto-osa verrattuna Nightwish-taltiointeihin. Ja rouva itse on yhä enemmän kopio omasta Nightwish-habituksestaan.
Kommentit (31)
Tarja on kuitenkin laulanut parhaat Nightwish-biisit. Biisien rakenne ja tyyli alkoi muuttua hänen viimeisillä levyillä ja nyt tuota disney-huttua, jossa lainataan suoria pätkiä Hans Zimmeriltä, joka taitaa olla nyt kärki nimi elokuvamusiikkimaailmassa. Kai se erottaminen oli pakko jos se yhteistyö haittaa bändiä, mutt amahtaakohan nykyinenkään laulaja olla yhtä paljon bändin seurassa kuin Tarja oli?
Luulen, että säveltäjä oli ihastunut laulajaan, niin peilasi tuo erottaminen omaa eroprosessiani...
Olisi voinut jättää biisien teot jollekin, joka niitä osaa. Itse en henkilökohtaisesti koskaan pitänyt Tarjasta Nightwishissa. Välistä suorastaan ärsytti vaikka bändistä tykkäsinkin. Tarjan esiintyminen lavalla on järisyttävän teennäistä ja sarvien jatkuva näyttely hitaissakin biiseissä, suorastaan lapsellista. Eniten ärsyttää vanhojen Nightwish biisien "raiskaaminen" Tarjan keikoilla. Käykääpä kuuntelemassa Nemo siltä uusimmalta DVDltä youtubessa, niin tiedätte, mitä tarkoitan. Nightwish on kääntänyt nyt täysin uuden sivun ja itse ainakin tykkään. Anette istuu tänä päivänä bändiin kuin nenä päähän. Olenpa sitten vastavirtaan vanhan NW-fanina ja sanon oikeasti tykkävääni hänestä, hänen laulusta ja persoonasta.
mutta olen ollut aina sitä mieltä että Tarja ei ollut korvaamaton mutta Anetten valinta oli huti.. Esimerkiksi kun itse kuuntelen Last ride of the day- kappalletta.. Miten toivoisinkaan, että joku vahvaääninen nainen sen laulaisi, Anette ei millään yllä siihen mitä odottaisin. Toisaalta Tarja oli ollut jo valmis jättämään Nightwishin, kyse oli vain siitä antoivatko muut Tarjan tehdä sellaisen " drama queen"-siirron vai potkivatko pois ensin.
Ajatelkaahan jos esimerkiksi Karita Mattila olisi ollut uusi laulaja.. Ikäisekseen kaunis nainen, jolla on myös oopperaääni, kukaan ei olisi kaivannut enää Tarjaa.
Tarjalla oli lauluääntä, mutta hän ei olisi ollut mitään ilman Holopaisen kykyä tehdä biisejä.
27
Jos siitä puuttuu kaikki tunne, laulun sanoituksen aito tulkinta ja lausuminen on ihan hanurista.
On koko ajan hiukan falski, hiukan alavireinen. Se raastoi mun korvaa jo aikanaan Nightwishissa... No, siitä ääntämyksestä puhumattakaan. :D
Ja ei, en tykkää Anettesta sen paremmin kuin Nightwishista muutenkaan. Olen enemmän Iron Maiden-ihmisiä. :D
Laulaja on bändin yksi instrumentti. Kun ääniala ei riitä eikä muutenkaan ole sopivaa väriä, niin tilanne on sama kuin pojat esittäisivät kaikki panhuilusovituksina.
Onneksi eivät ottaneet tilalle mitään uutta Turusen kaltaista kiekujaa. Ei kuulosta enää joka biisi laulun osalta samalta puurolta.
lisäksi sopisi myös Saara Aalto ja Marika Krook myös.
Onneksi sitä ei tarvitse enää kuulla missään. Ennen valitettavasti tuli radiosta paljon.
kävi tämä mielessä silloin, kun Voice of Finland oli menossa.