Meillä on Thaimaan matka tiedossa helmikuussa ja silti jo..
..suunnittelen ja mietin mihin sen jälkeen..
V.2011 aikana ja jälk on käyty mm Kyproksella ja Egyptissä yht.5vkoa ja nyt tosiaan tuo Thaimaan matka buukattuna.
Kenia kiinnostaisi ja Malediivit ja Kap Verde ja Italia ja New York ja ja ja...
Kommentit (25)
harrastatko jotain väsyneitä pakettimatkoja vai matkustatko itsenäisesti?
olen liki 50-vuotias enkä ole vielä tähän ikään päässyt ymmärtämään, että mikä saa ihmiset matkustamaan jollain kamalalla charter-paketilla niinkin upeisiin ja kaukaisiin kohteisiin kuin esim.Kenia tai Thaimaa!
seuraavaksi lennän Bangkokiin 31.10 ja takaisin 20.11. ja matkasuunnitelmia on senverran, että jonnekin saarelle itäkustilla on tarkoitus mennä.
sen hallitus selkeästi tukee lapsiprostituutiota. Jos ei sinua tai ap:tä kiinnosta mikään muu kuin se, että pääsee halvalla paradiisiin imemään drinkkejä ja hierotuttamaan itseään paikallisilla, jotka iloinen ilme naamallaan heittävät herjää vaaleanpunaisista eurooppalaispossuista, niin ikävä juttu. Onneksi kaikki eivät ole niin kuin te. Maailma ei parane silmät sulkemalla.
kun välittömästi kiusaannut, kun niistä muistutetaan.
Kaukoidässä on kyllä tarjolla muitakin, parempia vaihtoehtoja kuin Thaimaa, maita joissa ei sallita vapaasti jopa lasten seksikauppaa.
Ei kiitos tähän kahta lajia paapatusta Eli uskonnollista habatusta ja/tai "siellähän on sitä ja tätä väärinkohtelua sille ja sille osalle ihmisistä" koska sillä logiikallahan edes tässä meidän kultasuomessamme ei kannattaisi olla eikä tänne matkustaa.
ap
Miten voit viedä heidät Thaimaahan?
Kaikissa Aasian maissa on ihmiskauppaa. Jopa Euroopassa sitä on. Mutta mitä se mulle, AP:lle tai kenellekkään muulle kuuluu mitä ne touhuavat. Niin kauan kuin itse ei tee rikosta niin ei voisi vähempää kiinnostaa. Minä en ainakaan rupea jämään paitsi asioista vain sen takia että jossain joku kärsii. Matkustelen Afrikassakin. Siellä on orjia, raiskauksia jne. Mutta miksi minä jättäisin kokematta hienon matkan asioiden takia mitkä ei mua kosketa? Sinä et varmaan osta vaatteitakaan normaaleista kaupoista? Kun kaikki vaatteet on tehty lapsityövoimalla ja/tai käytännössä orjapalkkaa vastaavilla palkoilla. Ilman mitään oikeuksia. Sen jälkeen yritykset kierrättävät rahat veroparatiisien läpi jotta ei tarvitse maksaa veroja. Mutta suomalaiset kuitenkin ostavat tälläisiltä firmoilta jatkuvasti. Samat menettelyt on lähes kaikessa mitä kaupoissa myydään. Miksi ihmiset jättäisivät ostamatta tuotteita sen takia että joku jossain kärsii? Sekö sitten on hyvä että suomalaisilla ei ole mitään, mutta saadaan olla ylpeitä että ei olla rahoitettu riistoa? Naurettavaa.
harrastatko jotain väsyneitä pakettimatkoja vai matkustatko itsenäisesti?
olen liki 50-vuotias enkä ole vielä tähän ikään päässyt ymmärtämään, että mikä saa ihmiset matkustamaan jollain kamalalla charter-paketilla niinkin upeisiin ja kaukaisiin kohteisiin kuin esim.Kenia tai Thaimaa!seuraavaksi lennän Bangkokiin 31.10 ja takaisin 20.11. ja matkasuunnitelmia on senverran, että jonnekin saarelle itäkustilla on tarkoitus mennä.
omatoimisesti, mutta lasten kanssa vaikkapa Kenia voi olla omatoimimatkalaiselle jopa vaarallinen. Siellähän on kaapattu länsimaisia turisteja. Thaimaan kanssa on hiukan sama juttu helpooudessa, miksi varailla reittilentoja ja käyttää matkaan järjesttömästi aikaa, jos charterilla pääsee perille suoraan. Joskus on vaan kivempaa päästä vähän helpommalla. Vaikkapa 5 tuntia kestävät välilaskut on lasten kanssa ihan painajaisia.
Kap Verdeä en minäkään suosittelisi, rantalomakohteita löytyy lähempääkin.. Aika tylsä paikka (oltiin Sal saarella) ja matkat muille saarille kalliita. Keniassa en ole käynyt, mutta Tansania jäi upeana paikkana mieleen, etenkin Serengeti. Roomaan rakastuin ja toiveena olisi nähdä muutakin maata lisää. Meksiko on tähän asti ollut kaikkein ihanin matkakohde, siellä oli kaikkea; kulttuuria, historiaa, aurinkorantoja ja hyvää ruokaa.
Mulla myös ollut krooninen matkakuume jo vuosia, nyt pienet lapset ja varattomuus ovat hillinneet tautia aika hyvin :) Koen myös huonoa omaatuntoa matkailun (kuten kaiken muun kuluttamisen)ympäristövaikutuksista. Silti halu nähdä maailmaa on mennyt omantunnon ohitse..
älkää ostako mitään suomalaista paperia. Ne on lapsityövoimalla istutettu 30 vuotta sitten.Nyt siitä tehdään paperia. Itse oli pakotettu sinne metsään joka kevät istutukseen menemään. Palkkaa sain vain ruokani. Rikkaat metsänomistaja sukulaiset kierrättivät omissa metsissään pakkotyössä lapsia. Ja minä en ollut ainoa. Monet kaltaiseni maalaistytöt ja pojat eivät tikullakaan koske maaseudun "vihreään kultaan".Eli on sitä lapsityövoimaa Suomessakin.