Meillä on Thaimaan matka tiedossa helmikuussa ja silti jo..
..suunnittelen ja mietin mihin sen jälkeen..
V.2011 aikana ja jälk on käyty mm Kyproksella ja Egyptissä yht.5vkoa ja nyt tosiaan tuo Thaimaan matka buukattuna.
Kenia kiinnostaisi ja Malediivit ja Kap Verde ja Italia ja New York ja ja ja...
Kommentit (25)
Elänkin ihan sitä hetkeä mikä kulloinkin on menossa, mutta minua on puraissut vuosien kitkuttelun jälk matkakärpänen:)
Sitä paitsi kummasti tuokin helmikuun matka antaa poweria arkeen ja tiedän ainakin mistä revin buustia sitten marras-tammikuun loskissa ja pimeydessä:D
ap
Eli uskonnollista habatusta ja/tai "siellähän on sitä ja tätä väärinkohtelua sille ja sille osalle ihmisistä" koska sillä logiikallahan edes tässä meidän kultasuomessamme ei kannattaisi olla eikä tänne matkustaa.
ap
Miten voit viedä heidät Thaimaahan?
Haaveilen siitä ja jo ajatus tutuu ihanalta. Jonakin päivänä me pääsemme lähtemään.
Onko se jotakin bodausta Jeesuksen nimissä?!
ap
Onko se jotakin bodausta Jeesuksen nimissä?!
Evankeliumi
Jeesus esitti opetuslapsilleen tällaisen vertauksen: "Taivasten valtakunta on kuin sinapinsiemen, jonka mies kylvi maahansa. Se on pienin kaikista siemenistä, mutta kun sen taimi kasvaa täyteen mittaansa, se on puutarhan kasveista suurin. Lopulta se on kuin puu, niin että taivaan linnut tulevat ja pesivät sen oksille." Vielä hän esitti heille vertauksen: "Taivasten valtakunta on kuin hapate. Kun nainen sekoitti sen kolmeen vakalliseen jauhoja, koko taikina happani" (Matt. 13: 31-33).
kun välittömästi kiusaannut, kun niistä muistutetaan.
Kaukoidässä on kyllä tarjolla muitakin, parempia vaihtoehtoja kuin Thaimaa, maita joissa ei sallita vapaasti jopa lasten seksikauppaa.
Ei kiitos tähän kahta lajia paapatusta Eli uskonnollista habatusta ja/tai "siellähän on sitä ja tätä väärinkohtelua sille ja sille osalle ihmisistä" koska sillä logiikallahan edes tässä meidän kultasuomessamme ei kannattaisi olla eikä tänne matkustaa.
ap
vuotta aikaa, ehtiihän ennen sitä vielä vaikka mihin. Jouluostokset New Yorkista? En minä jaksaisi noin kauaa odotella matkakuumeessa.
siis onko thaimaa kaukoidässä???????????
"Itä-Aasian vanha nimitys on Kaukoitä, jolla tarkoitetaan jotain tarkemmin määrittelemätöntä osaa Itä-Aasiasta ja Kaakkois-Aasiaa sekä Etelä-Aasiasta Nepal ja Bhutan, jotka kulttuurillisesti ovat ei-eurooppalaisia."
4kk ja on helmikuu, ensivkohan on jo syyskuun viimeinen vko.
Aika menee älyttömän nopeasti, matkavarauksen tehdessämme h-hetkeen oli vielä 9kk..
ap
vuotta aikaa, ehtiihän ennen sitä vielä vaikka mihin. Jouluostokset New Yorkista? En minä jaksaisi noin kauaa odotella matkakuumeessa.
Itsellä on useinkin kaksi matkaa varattuna, ja minä varaan yleensä varsin myöhään. Sellaiset keskimäärin 3 kertaa vuodessa käytään ulkomailla.
Tällä hetkellä on poikkeutilanne, kun on vain yksi matka varattuna, mutta se onkin sen verran iso ja työläs, ettei oikein jaksa keskittyä muuhun. pitänee tehdä joku helppo matka sen jälkeen :-)
Nytkin on pieni kriisi siitä kun vain kaksi matkaa edessä :) Ensi viikolla pieni viikonloppupyrähdys ja talvella Kap Verdelle. Kovasti jo haavailen seuraavista matkoista!
olen sitten toinen ääripää kun olen vajaan kk päästä lähdössä Teneriffalle eikä huvitä yhtään. Mieluummin jättäisin väliin.
olen sitten toinen ääripää kun olen vajaan kk päästä lähdössä Teneriffalle eikä huvitä yhtään. Mieluummin jättäisin väliin.
mielipiteitä ennen kun varaat. Esimerkiksi tuo Kap Verde kuulostaa eksoottiselta ja sitä se tietty onkin. Se on kuitenkin vain kasa pieniä saaria Afrikan edustalla jossa on todella alkeellista ja tylsää. Saarilla tuulee koko ajan eikä vain vään. Siellä on päivittäin hiekkamyrskyjä. Kun menimme rannalle olimme vartissa täysin hautautuneita hiekkaan. Hiekkaa oli sitten silmissä ja hiuksissa. Meressä oli kuhisemalla haita.Että tervemenoa uimaan.
Thaimaa on ihana, ehkä paras noista. Keniassa en ole käynyt. Voi olla mielenkiintoinen.New York on must ja Italia ei ole minun makuuni (olen ollut 4 kertaa työn puolesta) mutta monet tykkäävät todella paljon.
Ja että se Thaimaan matkakin vielä!
kun välittömästi kiusaannut, kun niistä muistutetaan.
Kaukoidässä on kyllä tarjolla muitakin, parempia vaihtoehtoja kuin Thaimaa, maita joissa ei sallita vapaasti jopa lasten seksikauppaa.
Ei kiitos tähän kahta lajia paapatusta Eli uskonnollista habatusta ja/tai "siellähän on sitä ja tätä väärinkohtelua sille ja sille osalle ihmisistä" koska sillä logiikallahan edes tässä meidän kultasuomessamme ei kannattaisi olla eikä tänne matkustaa.
ap
Kaikissa Aasian maissa on ihmiskauppaa. Jopa Euroopassa sitä on. Mutta mitä se mulle, AP:lle tai kenellekkään muulle kuuluu mitä ne touhuavat. Niin kauan kuin itse ei tee rikosta niin ei voisi vähempää kiinnostaa. Minä en ainakaan rupea jämään paitsi asioista vain sen takia että jossain joku kärsii. Matkustelen Afrikassakin. Siellä on orjia, raiskauksia jne. Mutta miksi minä jättäisin kokematta hienon matkan asioiden takia mitkä ei mua kosketa? Sinä et varmaan osta vaatteitakaan normaaleista kaupoista? Kun kaikki vaatteet on tehty lapsityövoimalla ja/tai käytännössä orjapalkkaa vastaavilla palkoilla. Ilman mitään oikeuksia. Sen jälkeen yritykset kierrättävät rahat veroparatiisien läpi jotta ei tarvitse maksaa veroja. Mutta suomalaiset kuitenkin ostavat tälläisiltä firmoilta jatkuvasti. Samat menettelyt on lähes kaikessa mitä kaupoissa myydään. Miksi ihmiset jättäisivät ostamatta tuotteita sen takia että joku jossain kärsii? Sekö sitten on hyvä että suomalaisilla ei ole mitään, mutta saadaan olla ylpeitä että ei olla rahoitettu riistoa? Naurettavaa.
on 3 matkaa varattuna vajaan vuoden ajalle; 7 viikkoa yhteensä.
Pakko täältä on aina välillä päästä pois.