Millaista ihmistä yleisimmin silmäillään ja katsotaan?
Ihme juttu, aina kun olen jossain tilaisuudessa, niin minua silmäillään. Sitten kun huomaan että joku katsoo, niin äkkiä hän kääntää katseensa minusta pois. Mutta aina huomaan tämän tarkkailun, Olin vanhempainillassa ja siellä tätä tapahtui. Kiusallista. Onko minussa jotain niin kummallista, vai mistä ihmeestä tuo johtuu? Miksi en sulaudu massaan!! En pidä yhtään siitä, että kyräillään ja kytätään :(
Kommentit (9)
Suomessa tätä tapahtuu paljon nimenomaan huonon tapakasvatuksen ansiosta.
Ulkomailla ihmiset hymyilevät takaisin koska se on opetettua käyttäytymistä. Silti tuijottaminen on epäsopivaa. Hississä, aamiaisella,käytävällä yms paikoissa hotellissa ulkomailla tervehditään ja katsotaan silmiin. Sen jälkeen ei enää tuijotella.
Aina kun tulen Suomeen minua häiritsee tuo tuijotus, ei sanota mitään mutta tuijotetaan.
Esim. vanhempainillassa voi puhua muille vanhemmille - myos sellaisille, jotka tuijottavat - se on taysin soveliasta.
Kaupoissa, kaduilla, ihan joka paikassa huomaan, että ihmiset silmäilevät ja katsovat minua. Olen aina pitänyt itseäni ihan tavallisena perustallaajana, mutta pikkuhiljaa mieleeni on alkanut hiipiä epäilys siitä että olen jotenkin ruma, outo tai kummallinen. Mitä ihmettä nuo katseet oikein merkitsevät?
mutta ehdottaisin tuijottajille avointa juttelua tai tervehtimista tuijottamisen ja vaikenemisen sijaan. Hammastyttava ilmio.
Itse olen asunut Keski-Euroopassa eräässä maassa ja siellä vasta tuijotettiin. Selvästi vielä "maalaisempi" kansa kuin suomalaiset. Tyhmää kuvitella, että muualla Euroopassa oltaisiin jotenkin sivistyneempiä.
Oletko laittanut pöksyt jalkaan sinne vanhempainiltaan?