Pksta koko ajan katoaa lapsen vaatteita!
Tämän syksyn aikana kateissa ollut jo takki + housut, sisävaatteita ja eilen oli hävinny kumpparit. Ne kerta kaikkiaan vaan lähtivät jonkun matkaan koska kaikki nyrkat etsittiin eikä mistään löytynyt. Vaatteet ovat onneksi viikon sisällä palautuneet takaisin. Saas nähdä tulevatko kumpparit takas. Olivat ihkauudet Nokian kumpparit joten pikkasen ottaa päähän!
Ymmärrän kyllä että joku lapsi saattaa vahingossa pukea päälleen toisen vaatteet tai kengät mutta eivätkö ne vanhemmat muka huomaa lasta noutaessaan että sillä on toisen takki tai saappaat???
Kommentit (11)
eikä vielä koskaan heiltä ole kouluun mitään kadonnut. Toki ovat itse pipojaan naulakkoo unohdelleet...ja joo joka ikinen vaate meillä on nimikoitu.
Todella ärsyttää jos jotkut eivät sen vertaa viitsi katsoa että sillä mukulalla olisi omat vaatteet päällä tai edes ne omat kengät...ja palauttamiseenkin menee se viikko aikaa!
Mun mies muuten ainakin tietää tasan tarkkaan lapsen omat vaatteet.
ap
toinen vanhempi vie lapsen ja toinen hakee, niin ei ole ihmekään ettei se hakija tiedä mitä lapsella on ollut aamulla päällä. Ja jos ne vaatteet on lapsen lokerossa niin lapsi pukee ne päälleen, ei niitä kaikkia vaatteita oikeasti kukaan varasta, suurin osa lähtee vahingossa väärään kotiin. Kotona sitten ihmetellään, että mistä nämä vaatteet on tulleet?!? Ja viedään seuraavana päivänä takaisin päiväkotiin...
mutta kun kestää noin viikon niiden palautus!
Ja toiseksi meilläkin minä vien aamulla ja mies hakee iltapäivällä mutta totta kai molemmat tunnistamme jos lapselle vieras takki päällä!
Hassua jos joku ei tiedä millaisia vaatteita lapsen kaapista löytyy etenkin jos kyse vielä ulkovaatteista!
ap
vanhempi osaa tunnistaa ja katsoa että onko sillä lapsella omat ulkovaatteet päällä kun kotiin haetaan!
t.ohis
ellei huomaa lasta hakiessa ettei sillä ole oma takki päällä :D Ellei sitten satu olemaan samanlainen jollain toisella.
vanhempi osaa tunnistaa ja katsoa että onko sillä lapsella omat ulkovaatteet päällä kun kotiin haetaan!
t.ohis
jos hakija on se joka ei yleensä lapsen vaatteista huolehdi, saattaa sinne kotiin päätyä ihan mitä tahansa vaatetta. Tai sitten lapsi kantaa takin mytyssä esin autoon eikä kukaan aikuinen katso että mikä se mytty on. Lapset myös itse jättää vaatteitaan minne sattuu ja esim toisten lokeroon. Meille tuli vahingossa vääriä vaatteita, koska ne oli oman lapsen lokerossa ja saman värisiä. Tottakai palautin seuraavana päivänä.
Hoidan itse kaikki hankinnat ja siirtelen vaatteita isomman kaapista pienemmän kaappiin, joten mieheni ei todellakaan huomaa, jos lapsella on jotain väärää päällä.
Montaa kertaa ei ole vieraita vaatteita tullutkaan, mutta pari kertaa olen kyllä ensin pessyt vaatteen (kyse siis sisävaatteista) ja vasta sitten palauttanut päiväkodille. Sen takia palautus on kestänyt, koska en pese pyykkiä päivittäin, mutta en kehtaa tahraista lapseni käyttämää vaatetta palauttaa tahroineen päivineen.
mies muista ulkoa jokaikistä paitaa, housua tai edes takkia mitä lapsilla on.
Meillekin on tullut vääriä vaatteita ja palautus on voinut kestää useamman päivän koska olen halunnut palauttaa pestyn vaatteen. Ja se peseminen voi kiireessä unohtua pariksi päiväksi...
Meillä mies on monet kerrat tuonut vääriä vaatteita kotiin. Sitä ennen joku muu lapsi tai hoitaja on pk:ssa laittanut vaatteet väärään lokeroon. Meillä on 6 lasta ja kaikilla lapsilla on paaaljon vaatetta,lisäksi meillä on iso suku ja sukulaisetkin sysäävät meille vanhoja lastenvaatteita. En yhtään ihmettele, ettei mies tunnista lastenvaatteita. Minä ostan vaatteet, joten itse kyllä tunnistan väärät vaatteet heti. Toki voi mennä aikaa ennen kuin havaitsen, että meille on vääriä vaatteita kotiutunut, jos mies on esim. ehtinyt heittää vaatteet pyykkikoriin.
lapsiemme mukana vaatteita jotka ovat joko samanlaisia, samalla etunimellä nimikoituja (ei sukunimeä) ja minun sukunimelläni nimikoituja vaatteita. (Lapsella siis isänsä sukunimi). On palautettu kaikki nuo päiväkotiin.
Sinne sitä tavaraa vasta katoaakin ja harvemmin vanhemmat siellä käyvät, joten ei ole samaa mahdollisuutta koluta nurkkia kuin pk:ssa.
Olihan vaatteet varmasti nimikoituja?
Ja isiä voi usein syyttää tästä: he eivät todellakaan huomaan, vaikka lapsella olisi kotiin haettaessa muovipussi päällä.