Aikuinen, joka ei ole käynyt Helsingissä tai ulkomailla - tunnetko?
Tunnetko nykyään elävää vaikkapa alle 70-vuotiasta aikuista henkilöä, joka ei olisi käynyt Helsingissä tai ulkomailla? Asuu siis Suomessa?
Jos olet itse sellainen, miksi et ole käynyt?
Kommentit (14)
Helsinki on niin syrjässä, että eipä ole sattunut matkan varrelle sitten opiskeluaikojen.
Lasketaanko Ruotsin puolella Haaparannalla käynti ulkomailla käymiseksi? Tai Pohjois-Norjassa, juuri rajan takana?
Pohjoisessa on paljonkin sellaisia ihmisiä, jotka ovat käyneet vain Ruotsissa ja Norjassa, ehkä Murmanskissakin, mutta eivät koskaan Helsingissä.
78-vuotiaan. Hän ei ole käynyt ulkomailla, Helsingissä kylläkin.
Nuoremmat tuttuni ovat kaikki kyllä käyneet sekä Helsingissä että ulkomailla. Asun kuitenkin eteläisessä Suomessa.
Pohjois-Suomessa on varmaan ihmisiä, jotka eivät ole (vielä) Helsingissä käyneet. Useimmat varmaan kuitenkin joskus elämänsä varrella käyvät.
joka ei ole koskaan käynyt lapissa?
Tunnen niitäkin monta.
t.2
mummoni 92 v on käynyt Helsingissä 2 kertaa ja edellisestäkin kerrasta on 30 v, ja vanhatkin Lapissa asuvat sukuylaiset ovat käyneet vähintään Ruotsissa tai Norjassa.
ei ole käynyt muualla ulkomailla kuin kerran pohjois-Norjassa automatkalla 70-luvulla. Helsingissä on toki käynyt useastikin esim miedän luona, ja hän on nuorena likkana jopa asunutkin.
joka kuoli 75-vuotiaana ei käynyt koskaan muualla ulkomailla kun Neuvostoliitossa pari kertaa. Hän oli kommaripuolueen jäsen ja pääluottamusmies yhdessä konepajassa, oli vanhan ajan "periaatteen mies".
Helsingissäkin tiedän käyneen aikanaan vain jos oli aivan pakko, ainakin kerran oli sairaalassa. Voi olla että nuoruudessa kävi useammin, mutta ei puhunut siitä.
Minä olen käynyt kerran Helsingissä, noin 20 vuotta sitten, siinä meni kai pari tuntia, tuotiin vain yksi tuttu töihin, ja samalla käytiin eduskuntatalolla pyörähtämässä.
Ruotsissa olen käynyt, eli Tukholman risteilyllä kerran, Haaparannassa ostoksilla jonkun kerran, ja muutaman kerran rekan kyydissä ollut siellä puolella, tosin en laskisi oikein matkailuksi, koska siinä ei kerinnyt välttämättä laskeutua Ruotsin kamaralle edes vessassa käymään.
Ei mulla ole varaa koskaan ollut mihinkään matkailuun. Eikä koskaan tule olemaan.
Joten arvelen, että näin 42-vuotiaana voin sanoa, että matkustelut on matkusteltu.
Kuinka monta helsinkiläistä/pk-seutulaista tunnet, joka ei ole koskaan käynyt lapissa?
Tunnen niitäkin monta.
t.2
jossa on pitkät etäisyydet. Asun itse Etelä-Suomessa ja olen käynyt Lapissa vain pari kolme kertaa. Ei mikään ihme, ettei Lapista kaikki ole käyneet Helsingissä.
löydy joka suvusta...eikä ole edes mitenkään ihmeellistä?
niin tunnen tosi monia. Ei täältä Satakunnasta nyt ihan vain huvikseen lähdetä monen tunnin ajomatkan päähän Helsinkiä katsomaan. No, moni on ehkä käynyt lapsiperheenä Linnanmäellä, mutta täkäläiset suosivat siinäkin enemmän Särkänniemeä. Tampere on muutenkin lähempänä ja kauniimpi kaupunki.
Intissä oli yksi jäbä jostain Lapin peräkyliltä, joka silloin inttiaikana kävi ekaa kertaa täällä.
Tunnen kyllä monia, jotka eivät ole käyneet Tamperetta pohjoisemmassa. Monella ei vaan ole sinne landelle mitään asiaa.
Jos Helsinki-Vantaan lentokenttää ei lasketa mukaan, niin tunnen tosi monia. Ei täältä Satakunnasta nyt ihan vain huvikseen lähdetä monen tunnin ajomatkan päähän Helsinkiä katsomaan. No, moni on ehkä käynyt lapsiperheenä Linnanmäellä, mutta täkäläiset suosivat siinäkin enemmän Särkänniemeä. Tampere on muutenkin lähempänä ja kauniimpi kaupunki.
Lapista on Helsinkiin pitkä matka, mutta Satakunnasta suoraa tietä kaksi tuntia. Eikä ihmiset ole edes yhtä kertaa elämässään käyneet Helsingissä konsertissa, teatterissa, ostoksilla, urheilukilpailuissa, tuttavien luona tai vaikka mennessään Tallinnan- tai Tukholman-risteilylle?
tarvetta matkustaa Helsinkiin tai ulkomaille.