Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan laittaa lapsensa _ulos_arestiin?

Vierailija
21.09.2012 |

Olen nyt kahdesti törmännyt pieneen lapseen, joka on pihalla ulko-oven takana sisävaatteissa, ilmeisesti rangaistuksensa jostain. Olen järkyttynyt. On normaalia menettää hermonsa ja on normaalia rangaista lasta, mutta EI ole normaalia vaarantaa lapsen terveyttä ja turvallisuutta laittamalla pienen lapsen ulos jäähylle. Sillä ei ole enää mitään tekemistä kasvatuksen kanssa, se on vanhemmalta vaan merkki siitä että mopo karkasi käsistä, ja että sen vanhemman ois itse hyvä käydä jäähyllä ja saada päänsä taas kasaan.

Molemmilla kerroilla olen jäänyt odottamaan siihen lähistöllä ja katsomaan, että se lapsi otetaan kohtuullisen ajan sisällä takaisin sisälle, ja näin on kyllä käynytkin. Tässä vieressä menee vilkas tie, ja on vaan hujaus että kiukkuinen kaksivuotias juoksee sille. Mä en ymmärrä, mitä nuo vanhemmat miettivät. :(

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan ulos siitä syystä, että ulko-ovi on meillä ainut ovi, jonka saa lukkoon sillä tavalla ettei lapsi saa sitä revittyä auki. Lisäksi lapsi on noissa tilanteissa niin raivostunut, että jos hänet lukitsisi jonnekin sisälle, niin todennäköisesti hajoittaisi paikat. Ulkona hän keskittyy vain pimpottamaan sitä ovikelloa ja potkimaan ulko-ovea (minkä ulko-ovi kestää paremmin kuin väliovi).

Mitä tulee autojen alle juoksemiseen, niin lapsi on ensinnäkin alettu laittaa sinne ulos niin vanhana (noin 8-vuotiaana), ettei enää juoksentele autojen alle ja toisekseen asumme aika korvessa hiljaisen kujan varrella, eli aika kauas saisi juosta että minkään alle voisi jäädä. Ei ole toistaiseksi yrittänyt juosta minnekään muualle kuin toiselle ovelle, jonka aukioloa on kokeillut.

t. 20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla