Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hämilläni -mistä tässä on kyse?

Vierailija
21.09.2012 |

Lapseni päiväkodissa on tyttö, jolle syntyi pari vuotta sitten pikkuveli. Muistan kun heidän äitinsä kertoi, että poika syntyi, ja myöhemmin isänsä kertoi vielä pojan nimenkin, olkoon se nyt tässä vaikka Niilo. Olin usein samaan aikaan päiväkodilla, kun tämä äiti oli vauvan kanssa hakemassa esikoista hoidosta, mutta vauva tietysti oli talviaikaan "pakattuna" vaunuihin.

Kun vauva vähän kasvoi ja oli jo sen ikäinen, että istui rattaissa ja myöhemmin kävelikin, kiinnitin silloin tällöin huomiota siihen, että lapsi oli vähän tyttömäisesti puettu. Ei mitenkään överisti kokopinkkiin tms. mutta jotain tyttömäistä pukeutumisessa oli, esim. selkeästi tyttöjen haalari, vaaleanpunainen hattu tms. Muuten kuitenkin poikien vaatteet, enkä ajatellut sen kummempia, ajattelin, että heillä on esikoisen vanhoja vaatteita käytössä ja ovat ihmisiä, jotka eivät niin pukeutumiseen panosta.

Nyt tuo nuorempi on myös aloittanut päiväkodin ja huomasin hänellä ihan selvän tyttöjen vk-haalarin, jossa kukkia. Lapsen hiukset ovat myös aika pitkät, sanoisin tyttömäiset. Olen tätä kummastellut kovastikin, koska esikoinen on ihan "normaalisti" puettu. Eilen kuulin päiväkodin hoitajan puhutteleva lasta nimellä "Niina". Ajattelin, että kuulin väärin ja tarkistin naulakoista, että ketään Niiloa siellä tosiaan ei ole, Niina sen sijaan oli.

Onko tämä lapsi siis jossain vaiheessa vaihtanut sukupuolta? Olen joskus kuullut jostain, että on lapsia, jotka ovat syntyneet ns. sukupuolettomana, eli heistä ei vielä vastasyntyneenä pysty sanomaan kumpaa sukupuolta he ovat, eli voisiko olla niin, että tämä lapsi oli sellainen vauva, ja että vanhemmat vaan "päättivät" että kaikille hyvääpäivää-tutuille sanotaan, että se on poika, koska ei jakseta selittää, ettei tiedetä kumpi se on. Ja sitten myöhemmin lapsi onkin osoittautunut tytöksi. Vai mitä ihmettä?

En tunne heitä niin hyvin, että menisin kyselemään asiasta. Enkä siis todellakaan mitenkään halua "ilkkua" lapsen erilaisuutta, en vaan ole koskaan ennen kuullut tällaisesta, joten olen vain hämilläni ja olisin iloinen, jos joku selittäisi asian minulle.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä????????????????

Vierailija
2/8 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka temppuilee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pari kesää sitten tavattiin rannalla miehen kaverin uusi tyttöystävä jolla oli 3lasta.

Yksi näistä lapsista oli ihan ilmiselvä n.8vuotias tyttö, mutta se oli pukeutunut poikien uimahousuihin ja sitäkin kutsuttiin pojan nimellä. Outoahan se vähän oli, mutta ajattelin, että ehkä lapsi oli itse niin halunnut.

Noin pienihän ei itse tietenkään voi sellaista haluta. Ensin kävi mielessä, että talous on tiukka niin kierrättävät isomman vaatteet pienemmälle, mutta tuskin sen takia tarttis Niinaksikin kutsua :D

Vierailija
4/8 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/8 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mitään, kaikki me unohtelemme asioita ja kuulemme silloin tällöin väärin.

se on ihan normaalia ja inhimillistä.

Vierailija
6/8 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti vanhemmat/sairaala tosiaan erehtyneet lapsen sukupuolesta. sitä sattuu silloin tällöin. nyt lapsi on ehkä itse osannut kertoa, että on tyttö, tai on muuten näyttänyt siltä. voit siis unohtaa koko niilon, se on ollut vahinko.

Vierailija
7/8 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei ole missään vaiheessa vaihtanut sukupuoltaan, vaan on aina ollu tyttö, jos on sitä nyt!

Vierailija
8/8 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymähetkellä eikä vielä pitkään aikaan sen jälkeenkään.

Intersukupuolisilla ihmisillä saattaa olla sekä naisen että miehen kromosomeja ja osia molempien sukupuolten sukupuolielimistä (sisäisistä ja/tai ulkoisista).

Vauva on saattanut pienenä vaikuttaa enemmän pojalta, joten hänelle on voitu antaa nimeksi Niilo. Kasvaessa esiin on voinut tullut enemmän tytön piirteitä ja lapsi ehkä itse tuntee itsensä tytöksi. Nimeä ja ulkoista habitusta on vaihdettu sen mukaan.

Jotkut intersukupuoliset eivät aikuisina halua määritellä itseään kumpaankaan sukupuoleen kuuluviksi, jotkut taas tuntevat toisen sukupuolen niin määrääväksi, että identifioituvat siihen.

Tärkeintä on, että ihminen on itse tyytyväinen ja että ympäristö antaa hänen olla sitä, mitä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän