Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

flunssa ja tauko treenaamisesta

Vierailija
19.09.2012 |

voi itkut, kun voi hajottaa :( Olen nyt monta kuukautta liikkunut melkein joka päivä ja väh. 5krt/vko. Nyt olen flunssassa, enkä viitsi lähteä treenaamaan! Heti pyörii mielessä liikkumattomuuden vaikutus painonpudotukseen (puolet tavoitteesta saavutettu). Ja kipeänä vielä tekee mieli syödäkin koko ajan :( kurjuus!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, on kurjaa maata kotona kun tekisi mieli treenata.

Muista kuitenkin ensin hoitaa itsesi kuntoon, liian aikaisin aloitettu treenaus voi kostautua pahemman kerran.

Vierailija
2/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä älä itelles hanki. Inhottava sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari viikkoa sitten muutaman päivän kova kuume, en jaksanut edes sängystä nousta. Pelkäsin myös, että kunto laskee (sanotaan, että kestää viikkoja päästä sairastumista edeltäneelle tasolle).

Mutta: minulla oli paranemisen jälkeen tarkoitus käydä vain "vähän kokeilemassa" hölkkää, ja tuo lenkki oli pidempi parempi kuin koko syksyn aiemmat lenkit!

Eli välttämättä kuntosi ei ole romahtanut. Mutta ota varovaisesti.

Vierailija
4/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kurkku on järkyttävän kipeä :p milloinkohan sitä uskaltais treenaamaan? yksi-kaksi hyvävointista päivää?

kiitos tsemppaavista kommenteista!

Mikä tähän naposteluhimoon oikein auttaisi?! Tekee kaikkea sitä mieli, mitä en ole himoinnut pitkään aikaan :( kuten hamppareita, limua ja ranskalaisia. Suklaata menis varmaan kanssa levyllinen, jos sitä olis tarjolla.. Huoh, rankkaa. Ja vielä tuo roskaruokapeikko hyppii tossa olkapäällä!!!

ap

Vierailija
5/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla janoakin. Juo kuppikeittoja suolan himoon. Tai ehkä dipattavia kasviksia

Vierailija
6/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yskää, nuhaa ja huonoa oloa - niin kaunako tosiaan pitää odottaa, että voi alkaa treenaamaan?

Ap - mulla on lähes sama tilanne, kuin sulla! Harmittaa, koska olis juuri päässyt hyvään vauhtiin ja nyt kaikki tuntuu olevan piloilla...harmittaa!!!

Voiko lähteä treenaamaan, jos ainoana oireena on enää yskä, joka ei tunnu lähtevän millään?

Vierailija
7/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana treenaamisesta ei ole mitään hyötyä kunnon kannalta. Päinvastoin, se vain hidastaa paranemista, kun elimistö joutuukin käyttämään voimavarojaan liikuntaan sen sijaan että se kohdistaisi ne kaikki taudin nujertamiseen. Lisäksi kaikenlaisten jälkitautien riski kasvaa, jos treenaa flunssassa.

Painonpudotuksen kannalta ota sairasaika löysästi. Älä yritäkään pudottaa nyt painoa, vaan pidä tavoitteena vain se, että paino ei nousisi ainakaan kovin paljon. Anna siis itsellesi reilusti lupa syödä niin paljon kuin normaalisti kulutat ilman liikuntaa. Ehkä jo se auttaa pitämään makeanhimoa kurissa. Lisäksi voit napsia makeanhimoon esim. viinirypäleitä, joissa ei ole kaloreita kuin nimeksi, mutta jotka kuitenkin maistuvat vähän kuin karkeilta. Myös pakastemansikat voisivat ajaa samaa asiaa.