MIKSI verolippuni mukaan mulla on " asunto- tai muuta velkaa" vaikkei ole!??!?
Nyt vasta rupesin katsomaan verolipun " selvitys verotuksesta" -kohtaa. Sen mukaan mulla on ollut vuonna 2004 " Asunto- ja muut velat" 578,89¿. Vuonna 2004 en omistanut mitään velkaa, ei ollut luottokorttia, opintolainaa, asuntolainaa, ei mitään.
Mikä luku tuo on? Olisi kiva, jos joku osaisi yhtään antaa osviittaa siitä!
Kiitos!
Kommentit (10)
eli ovat tehneet ed. vuoden velkoihin automaattisen lyhennyksen ja OLETTANEET että sulla on velkaa. Sinuna ilmoittaisin ton korjauksen saman tien, että oikaisevat homman, ettei tule 9v päästä ikävää yllätystä eteen...
joten eivät voi olla mitään aiempien vuosien juttujakaan.
Täytyy huomenna soittaa ja kysyä, mitä kummaa ovat meinanneet.
Ap
Sehän on ap:n etu, jos siinä lukee velkoja. Saa kenties vähennyksenä. Ei niitä kukaan 10 vuoden päästä enää tarkistele.
Onko miehelläsi velkaa ja sinä olet ns. velkavastuullinen.Esim jokin korttiluotto.
Ne menee joskus jonkun rahoitusyhtiön kautta ja näkyy luottona mm. verotiedoissa.
Toki joskus sattuu virheitäkin, vaikka kaikki velkatiedot tulee suoraan velkojilta. Eli verotoimistossa ei kukaan ole sinulle varta vasten laittanut velkaa, vaan jos virhe on tullut, se on tullut suorasiirrossa.
Verotoimistossa näkevät kuitenkin heti, mikä laina on kyseessä, mistä paikasta ja minkä lainan numero. Joten ei kun soittamaan.
Siinä ehdotuksessahan on erittely veloista..
Ei nekään kaikkitietäviä ole, vaikka joku ketjussa sanoikin että sulla on velkaa jos siinä niin lukee.
Mulla kävi yks vuosi niin että oli merkitty omaisuudeksi metsätila (?), olivat mokanneet siis verotoimistossa ja korjasivat virheen kun soitin.
Mutta nyt kun joku mainitsi tuon osamaksuasian, niin muistelen, että mahdollisesti ostin osamaksulla digikameran pari vuotta sitten, ehkä se oli sitten se.
Kiitti vastauksista!
Ap
Siksi kannattaa kysyä täältä ihan kokeilumielessä. Ajattelin, kun en tiedä tuollaisista asioista mitään, että onko tuossa kohdassa yleensä jotain ihan " viitteellistä" tai vastaavaa lukua vai onko käytännössä kyse aina jostain opintolainasta tai vastaavasta selkeästä asiasta.
Ap