Eu helv... mitä hommaa meiläl töissä on! Naiset tekee miestenkin
työ, kun ne eivät osaa/jaksa/viitsi!!!! Hyvä ettei pureskella niille ruokakin kohta valmiiksi!!
Kommentit (44)
Esim. kaveripiirissäni, joka koostuu nuorista aikuisista, on tapana pitää illanviettoja. Joku naisista emännöi ja häärää keittiössä, muut naiset kysyvät jo kohteliaisuudesta, tarvitaanko apua. Miehet istuutuvat mukavasti sohvalle ja aloittavat rupattelun. Olivat aidosti hämmästyneitä, kun pari meistä naisista totesi että nyt eivät ole ravintolassa, tulkaahan avuksi että saadaan kaikki tehtyä ajoissa...tulivat kyllä, kun käskettiin, mutta aika aloitekyvyttömiä ja avuttomia olivat.
tuollaisessa kaveriporukassa. En tiedä miten on sattunut onni kohdalle, että meidän poppoossa miehet on tosi taitavia kokkeja ja kovia hääräämään keittiössä sekä isännöimään. Me esim. ollaan juhannusta viettämässä niin yleensä yksi pariskunta hoitaa aina yhden ruuan ja systeemi toimii oikein tasapuolisesti.
Olen myös tuollaisia otuksia kohdannut, joille helppoa lösähtää vaikka muut touhuavat. Kotonaan varmaan tottuneet siihen. Onneksi lähiystäväpiirissäni ei ole tuollaisia "perinteisiä" miehiä. Minulla menee hermo välittömästi tuollaisiin tyyppeihin.
Mun tehtävä ei ole tehdä toisen työntekijän esimiehen tehtäviä
t.ap
Tässä yksi pirun hyvä syy, miksi naiset ovat "alistettuja" työelämässä, ei osata tarttua asioihin, eikä olla avoimia ottaamaan vastaa uusia tehtäviä.
Olen kyllä känissyt pomolle tästä että miksi se aina olen minä joka saa tällaiset nakit hoitaakseen mutta se löi asian leikiksi ja totesi että miksi sinä luulet että me nainen tänne palkattiin. Äyh.
Ei oikeasti voi pomo sanoa noin! Järkytys. Onneksi meillä, vaikka miesvaltainen insinöörifirma niin minun ei tarvitse miehiä passata, vaikka olen "vain" markkinoinnin nainen. Kahvit keittää jokainen vuorollaan tasapuolisesti ja pomo näyttää esimerkkiä. Pistäisin jotenkin stopin tuolle hommalle vaikka miten olisi pomo pyytäjänä. Onko teillä ollenkaan sellaista henkilöä, jonka työnkuvaan tuo voisi sopia (sihteeri tms)? Meillä ei ole mutta tosiaan jokainen hoitaa itse.
sävyyn. En taida olla ihan parhaimmassa huudossa näiden miesten silmissä juuri tästä syystä..
Tuo on kyllä pers**stä. :( Se on vähän niinkuin pattitilanne että joko passaa miehiä tai sitten on riivinrauta, joka nalkuttaa että kaikkien pitää osallistua. Ei ehkä auta kuin työpaikan vaihto, jos toimintakulttuuri on kovin sovinistinen.
Olen kyllä känissyt pomolle tästä että miksi se aina olen minä joka saa tällaiset nakit hoitaakseen mutta se löi asian leikiksi ja totesi että miksi sinä luulet että me nainen tänne palkattiin. Äyh.
Ei oikeasti voi pomo sanoa noin! Järkytys. Onneksi meillä, vaikka miesvaltainen insinöörifirma niin minun ei tarvitse miehiä passata, vaikka olen "vain" markkinoinnin nainen. Kahvit keittää jokainen vuorollaan tasapuolisesti ja pomo näyttää esimerkkiä. Pistäisin jotenkin stopin tuolle hommalle vaikka miten olisi pomo pyytäjänä. Onko teillä ollenkaan sellaista henkilöä, jonka työnkuvaan tuo voisi sopia (sihteeri tms)? Meillä ei ole mutta tosiaan jokainen hoitaa itse.
sävyyn. En taida olla ihan parhaimmassa huudossa näiden miesten silmissä juuri tästä syystä..
Tuo on kyllä pers**stä. :( Se on vähän niinkuin pattitilanne että joko passaa miehiä tai sitten on riivinrauta, joka nalkuttaa että kaikkien pitää osallistua. Ei ehkä auta kuin työpaikan vaihto, jos toimintakulttuuri on kovin sovinistinen.
etsin. En ole ennen ollut työpaikassa jossa ei tervehditä kun tullaan käytävällä vastaan, ei osata alkeellisiakaan käytöstapoja, esim. palaverissa olisi kiva tietää kuka pöydän toisella puolella istuu, mutta nää ei osaa edes itseään esitellä. Näin siis It-alalla..
t.ap
t.ap
Tässä yksi pirun hyvä syy, miksi naiset ovat "alistettuja" työelämässä, ei osata tarttua asioihin, eikä olla avoimia ottaamaan vastaa uusia tehtäviä.
Uusia "haastavia" tehtäviä niinkuin kahvinkeitto??? Et varmaan oo tosissas..
Meidän työpaikalla on ihan palkattu henkilö keittämään kahvit palavereihin ja tuomaan sinne jotakin naposteltavaa. Meillä ei ole onneksi tuollaista "naisten panemista naisten hommiin". Tai no on tuo palkattu henkilö tosin nainen :D T.nais-DI
"esim. palaverissa olisi kiva tietää kuka pöydän toisella puolella istuu, mutta nää ei osaa edes itseään esitellä. Näin siis It-alalla.. t.ap
[/quote]
"
Voi pyhä yksinkertailuus. Erittäin tyypillistä tasa-arvokeskusteluun liittyvää kaksoisajattelua, voidaan puhua vain naisen syrjinnästä, mutta esimerkkisi on sitä tasa-arvoa, nainenkin voin nostaa sen perseensä siitä penkistä ja esitellä itsensä.
Mutta se voi selittyä myös sukupuolisidonnaisilla eroilla työpanoksessa, eihän nainen voi toisen esimiehen antamia tehtäviä tehdä, kun se on vain miesten vastuun pakoilua.
Mutta mikäs siinä, naisille vaan kaikki hyvä ilman todellista vastuuta, naisen
aseman selittäminen vain miesten kautta.
"esim. palaverissa olisi kiva tietää kuka pöydän toisella puolella istuu, mutta nää ei osaa edes itseään esitellä. Näin siis It-alalla.. t.ap
" Voi pyhä yksinkertailuus. Erittäin tyypillistä tasa-arvokeskusteluun liittyvää kaksoisajattelua, voidaan puhua vain naisen syrjinnästä, mutta esimerkkisi on sitä tasa-arvoa, nainenkin voin nostaa sen perseensä siitä penkistä ja esitellä itsensä. Mutta se voi selittyä myös sukupuolisidonnaisilla eroilla työpanoksessa, eihän nainen voi toisen esimiehen antamia tehtäviä tehdä, kun se on vain miesten vastuun pakoilua. Mutta mikäs siinä, naisille vaan kaikki hyvä ilman todellista vastuuta, naisen aseman selittäminen vain miesten kautta.
koska tinen osapuoli on niin tollo ettei osaa. Tai tervehdin käytävällä ja joku pikkumanageri menee ohi suu auki vastaamatta mitään. Ja yleensä nämä ovat miellä niitä miehiä...
t.ap
Miksi nuijan koputtelu on arvokkaampaa kuin kahvinkeitto. Kahvikeiton väheksyvään ajatteluun syyllistyvät lähinnä naiset itse.
etsin. En ole ennen ollut työpaikassa jossa ei tervehditä kun tullaan käytävällä vastaan, ei osata alkeellisiakaan käytöstapoja, esim. palaverissa olisi kiva tietää kuka pöydän toisella puolella istuu, mutta nää ei osaa edes itseään esitellä. Näin siis It-alalla..t.ap
Riippuu ilmeisesti rekrytoinnista, että millaisia ihmisiä otetaan ja sitten johtajista tietty. Eli meillä koodarit ja muut ei tosiaan mitään stereotypisiä vaan oikein sosiaalisia ja hyväkäytöksisiä. Joskus heiltä tosin saattaa unohtua siivota jälkensä ;) MUTTA nalkuttamisen hoitaa toimari (mies) ja heidän lähimmät esimiehensä. Olen tosi tyytyväinen tämän firman ilmapiiriin = erittäin tasa-arvoinen, verrattuna moneen aiempaan työpaikkaan.
Vastaus kysymykseen: Mikä ongelma on kahvinkeitto?!
Varmaan se ongelma on silloin, jos oletusarvona nainen hoitaa kaikki passaushommat. Itse esim. usein keitän kahvia, koska olen hurja kahvisieppo ja litkin sitä pitkin päivää. Outona pitäisin, jos siksi pitäisi keittää kahvia, että olen nainen! Ymmärrätkö?
t.ap
Miksi nuijan koputtelu on arvokkaampaa kuin kahvinkeitto. Kahvikeiton väheksyvään ajatteluun syyllistyvät lähinnä naiset itse.
enkä piikois ympäriinsä. Ei mun mielestä ole ok et sukupuoli määrittää tehtäviä, tuu pois sieltä keski-ajalta.
Vastaus kysymykseen: Mikä ongelma on kahvinkeitto?! Varmaan se ongelma on silloin, jos oletusarvona nainen hoitaa kaikki passaushommat. Itse esim. usein keitän kahvia, koska olen hurja kahvisieppo ja litkin sitä pitkin päivää. Outona pitäisin, jos siksi pitäisi keittää kahvia, että olen nainen! Ymmärrätkö?
Miksi pitää korostaa sitä, että on nainen.
Mikä siinä on, että enää ei ole ns. miesten töitä, mutta naiset jaksaa vetää pusillisen herneitä nenää, kun pitäisi keittää kahvia, kun on nainen.
Vastaus kysymykseen: Mikä ongelma on kahvinkeitto?! Varmaan se ongelma on silloin, jos oletusarvona nainen hoitaa kaikki passaushommat. Itse esim. usein keitän kahvia, koska olen hurja kahvisieppo ja litkin sitä pitkin päivää. Outona pitäisin, jos siksi pitäisi keittää kahvia, että olen nainen! Ymmärrätkö?
Miksi pitää korostaa sitä, että on nainen. Mikä siinä on, että enää ei ole ns. miesten töitä, mutta naiset jaksaa vetää pusillisen herneitä nenää, kun pitäisi keittää kahvia, kun on nainen.
että mun pitäisi tehdä MUIDEN töitä. En vedä hernettä nenään, vaan mielestäni jokainen hoitaa omat hommansa ja jos esimies ei osaa käyttää jotain järjestelmää ja tarttee sitä alaisten hommia selvitellessään, niin olis parempi kyllä opetella.
Miksi pitää korostaa sitä, että on nainen. Mikä siinä on, että enää ei ole ns. miesten töitä, mutta naiset jaksaa vetää pusillisen herneitä nenää, kun pitäisi keittää kahvia, kun on nainen.
että mun pitäisi tehdä MUIDEN töitä. En vedä hernettä nenään, vaan mielestäni jokainen hoitaa omat hommansa ja jos esimies ei osaa käyttää jotain järjestelmää ja tarttee sitä alaisten hommia selvitellessään, niin olis parempi kyllä opetella.
Oletko koskaan kuullut sanaa yhteistyö? Miten vetää raja, mikä on omaa työtä ja mikä. Eikö teidän organiisaatiossa ole luotu rakennetta, jolla on yhtenäinen tavoite, riippumattakunkin yksilön sen hetkisistä tehtävistä.
Yhteistyökyky onkin katoava luonnonvara. Ei sinulla ole työpaikaa vain siksi, että työantaja saa ilon maksaa sinulle palkkaa, hän haluaa vastinetta. Kukapa ei haluaisi vain nuolla kermoja päältä.
Osastojen tai organisaation yksiköiden välinen yhteistyö varmistaa menestymisen ja kilpailukyvyn. Ihan pikku vinkkinä vaan.
Miksi pitää korostaa sitä, että on nainen.
Mikä siinä on, että enää ei ole ns. miesten töitä, mutta naiset jaksaa vetää pusillisen herneitä nenää, kun pitäisi keittää kahvia, kun on nainen.
Siis onko mielestäsi ok, että sukupuoli määrittää kuka keittää kahvin? Minun mielestä ei ole mutta en onneksi sellaisessa työpaikassa työskentelekään.
Siinäpä sitten ihmettelet, työsuhteen päättämiilmoitus tai lomatusilmoitus kädessäsi.
Vaatimuksia riittää, mutta on asioita joita meidän itse kunkin tulisi oivaltaa.
Eikö sinusta joukkuepeli työpaikkalla ole tärkeää. Kuka tekee sinun työsi, kun olet lomalla tai sairaana jne.
Siinäpä sitten ihmettelet, työsuhteen päättämiilmoitus tai lomatusilmoitus kädessäsi. Vaatimuksia riittää, mutta on asioita joita meidän itse kunkin tulisi oivaltaa. Eikö sinusta joukkuepeli työpaikkalla ole tärkeää. Kuka tekee sinun työsi, kun olet lomalla tai sairaana jne.
niin kerrotteko miten minä edes voisin tehdä hänen työtään, jos olen taas ihan toisen alan asiantuntija? Pomon mielestä minun pitäiis mm. muistuttaa tätä toista tyyppiä hänen tekemättömistä töistään, koska pomo ei osaa käyttää järjestelmää jossa toisen työntekijän työt ovat. Olemme ihan eri tiimeissä ja minulla on eri esimieskin. Minun töitäni ei tämä kys. työntekijä tee vaikka olisi poissa, minulla on siihen omassa tiimissä tuuraaja.
t.ap