Tarviikohan tässä tosissaan alkaa "pelätä" olevansa raskaana?
Menkat on 1-2 päivää myöhässä (vasta.. saattavat tosin heitellä päivän sinne sun tänne) mutta tässä on nyt jo useamman päivän ajan ollut alavatsalla ajoittain melko kovaakin "menkkasärkyä" (ei kokoaikaista kipua kuitenkaan, aina välillä vaan jomottaa, toisinaan kovastikin) ja rinnat on arat.
Normaalisti jos mulla on menkat, kärsin menkkakivuista vasta menkkojen alettua, jos silloinkaan.
Mun EI pitäis olla raskaana, ehkäisy on käytössä (kondomi, on käytetty huolellisesti).
Joo, turha tätä sinänsä täältä on kysellä, meinasinkin että odottelen nyt tämän viikon rauhassa loppuun ja jos ei ala menkkoja kuulumaan, sitten testin ostoon.
Ihmetyttää vaan nämä menkkakiputuntemukset? Oisko jotain muuta vialla...
Kommentit (11)
päivää myöhässä. Yleensä olen kellon tarkka. Ehkäisynä kuparikierukka. Vähän pelottaa jo... :/
päivää myöhässä. Yleensä olen kellon tarkka. Ehkäisynä kuparikierukka. Vähän pelottaa jo... :/
mitäs meinaat tehdä, jos raskaana olet?
ap
ap
miettinyt koko päivän? "Vanhemmat" lapset ovat 1v. ja 3v. Ja minulla ikää 40v. Siksi just kierukan laitatin, etten tulisi raskaaksi ja nyt tilanne on tämä... Pistää todella miettimään...
ap
miettinyt koko päivän? "Vanhemmat" lapset ovat 1v. ja 3v. Ja minulla ikää 40v. Siksi just kierukan laitatin, etten tulisi raskaaksi ja nyt tilanne on tämä... Pistää todella miettimään...
raskaudelle/vauvalle, ikää mulla on vähän vähemmän kuin sulla, kolme lasta jo, nuorin 4 v. ja olen juuri päässyt aloittamaan mielenkiintoiset opinnot uudella alalla. Elämä on kaikenkaikkiaan juuri helpottanut, vähän pelottais alottaa taas alusta vauvarumba.
Toisaalta olen kuitenkin taipuvainen ajattelemaan, että asiat tapahtuvat, jos niiden kuuluu tapahtua, ja varsinkin näin että jos olen huolellisesta ehkäisystä huolimatta tullut tosiaan raskaaksi, ehkä tämä lapsi olisi sitten todella tarkoitettu meille.
Ja se pelkäämäni vauva-aikakin sitten kuitenkin loppupeleissä on melko pieni aika...
ap
Taitaa olla KP 42 menossa ja menkoista ei tietoakaan... kondomi on käytössä. Raskaus ei todellakaan olisi toivottu ja suurella todennäköisyydellä päätyisi aborttiin. Meillä on 3 lasta ja vaikka välillä leikittelen vauvakuumeajatuksella, en oikeasti halua enää yhtään.
Toisaalta olen kuitenkin taipuvainen ajattelemaan, että asiat tapahtuvat, jos niiden kuuluu tapahtua, ja varsinkin näin että jos olen huolellisesta ehkäisystä huolimatta tullut tosiaan raskaaksi, ehkä tämä lapsi olisi sitten todella tarkoitettu meille.
Se vauva-ajan rankkuus tässä minuakin eniten mietityttää. Muutkin suunnitelmat menisi aivan uusiksi. Mutta kuten kirjoitit, jos ehkäisystä huolimatta oikeasti olen raskaana niin uskon, että alkujärkytyksen jälkeen ajattelen kuten sinä. Vauva olisi tervetullut, koska niin kovin haluaa tulla.
kaikki voitte testin tehdä. Jos menkat on kuitenkin jo myöhässä...ne on niin herkkiä että varmasti jo näkyy...
perjantaihin mennessä ole kuukautisia tullut, menen ostamaan testin...
löysässä hirressä, kun kuitenkin mietitte koko ajan, että mitä jos. Minulla jää useinkin menkat tulematta (hormonaalinen ehkäisy) ja siihen kuuluu se, että siinä "kierrossa" on sitten rakausoireita. Joka kerta testaan heti kun menkat ei ala; ne r-kiskan testit on pari egeä kappale, ja kolmessa minuutissa saan mielenrauhan.
Mut turhahan tästä on teille sanoa, äitejä olette kaikki. :) Kyllä mä tavallaan senkin ymmärrän, että on hauska leikitellä ajatuksella, että sittenkin tulisi vielä yksi lapsi, tavallaan lahjana.
No en vaan ole viitsinyt mennä ostamaan testiä, kun koko ajan ajattelen että huomenna ne alkaa kuitenkin. Ei nyt ole kiskaa tässä lähellä. Ehkä tilaan netistä jonkun testin jos ei pariin päivään mitään kuulu
ei ole menkkoja vieläkään kyllä kuulunut. Uskon kuitenkin, että testi olisi positiivisen tuloksen jo näyttänyt, jos raskaana olisin, joten tässä nyt sitten vaan odotellaan kaikessa rauhassa koska menkat suvaitsevat alkaa.
Mites muut, joko teillä on selvinnyt?
ap