Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Söisitkö koiran lihaa?

Vierailija
18.09.2012 |

Kiinassa ja Japanissa taitaa ainakin näin olla että siellä herkutellaan koiran lihalla ja kissoja sitten ylistetään...

Itse en voisi ikinä syödä koiraa, koska mulla on lemmikkinä sellainen ja eläinrakas kun vielä kaikenlisäksi olen ja etenkin niistä eläimistä koirat on ne jotka sulattaa mun sydämmen eniten.

Ja bonus kysymys: Jos olet syönyt koiraa, miltä maistui?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voisin, kun kerran muitakin eläimiä syön. En ymmärrä miten koira muka eroaa siasta? Sika on ihmisten mielestä arvoton, mutta koira nostetaan jalustalle.

Vierailija
2/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegetaristi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kasvatettu teurastus eläimeksi eli sellaiseksi josta ihmiset saa vaan ruokaa.

Harvemmin sikaa otetaan vaan lemmikiksi.

Koira taas on jalostettu lemmikiksi eli sellaiseksi hellittäväksi perheenjäseneksi tai sitten koiran arvo voi myös olla toisenlainen: eli ihmisen apuna pelastustehtävissä, huumeiden etsimisessä, rikollisten kiinniottamisessa.

Siksi koira on arvostetumpi kuin sika ja ylemmällä jalustalla.

Vierailija
4/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maistaisin ihmistäkin jos sellainen tilaisuus tulisi.

Vierailija
5/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa olen maistanut, samoin apinaa ja käärmettä Shanghaissa kauan sitten. Eivät olleet erityisiä makuelämyksiä. Nykyään olen vege.

Vierailija
6/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä senkin Hannibal Lecter. Ihmislihan syöjä.

Vierailija
7/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lihaa kuin lihaa.

Lapsuudenkodissa oli koira ja kissoja, eli se ei vaikuta.

Luulltavasti kiinalaiset koirat on ihan teuraaksi kasvatettu, kuten meillä lampaat ja possut.

Ja äiti aina jaksaa pääsiäislampaan äärellä kertoa tarinaa lapsuudestaan, jossa joku söpö villakerä hävisi pihalta ja illalla oli lihaa syötäväksi :)

Vierailija
8/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veikkaan että moni jolla on koira lemmikkinä ja vastaa ei voisi sen kuitenkin syödä jos muuten esim. lapset meinaisivat kuolla nälkään eikä mitään muuta ruokaa yksinkertaisesti olisi. Etenkin jos koira kuolisi, eikä sitä tarvitsisi itse tappaa.

Vierailija
9/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska Kiinassa koirien älykkyys on evvk. Sikäläiset hauvat on siis kasvatettu syötäviksi samaan tapaan kuin täällä esim. siat ja kanat.

se on kasvatettu teurastus eläimeksi eli sellaiseksi josta ihmiset saa vaan ruokaa.

Harvemmin sikaa otetaan vaan lemmikiksi.

Koira taas on jalostettu lemmikiksi eli sellaiseksi hellittäväksi perheenjäseneksi tai sitten koiran arvo voi myös olla toisenlainen: eli ihmisen apuna pelastustehtävissä, huumeiden etsimisessä, rikollisten kiinniottamisessa.

Siksi koira on arvostetumpi kuin sika ja ylemmällä jalustalla.

Vierailija
10/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pentuja kiinassa syötäväksi..

Niin onko labradorinnoutaja tarkoitettu teuraseläimeksi?

Älä puhu paskaa.

Vierailija
11/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN SILLOIN, voisin tarjota ehkä sitä lapsilleni ehdottomasti, pitääkseni heidät elossa..

Mut jos koira ei kuolis, (joo tää kuulostaa ehkä vähän itsekkäältä mutta kuitenkin) niin yrittäisin kyllä et kaikki sinniteltäs nii pitkään nälissään vaan kun mahdollista koska en mä hevillä rupeis sitä koiraakaan tappamaan!!

Vierailija
12/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en syö koiraa.

Jos en olisi kasvissyöjä, voisin syödä koiraa ihan siinä missä muutakin lihaa. Minä en näe koiraa tai muitakaan länsimaisten lemmikkieläimiä mitenkään korkeampiarvoisina kuin tuotantoeläimiä. Minua ällöttää ihmiset jotka syövät esim. broileria hyvällä ruokahalulla, mutta sitten eivät voisi syödä koiraa.

Ja kyllä, itselläni on koiria lemmikkeinä ja vaikka olenkin itse kasvissyöjä, syötän koirilleni lihaa hyvällä omalla tunnolla. Pakastin on tälläkin hetkellä pullollaan hirveä ja poroa.

Vierailija
13/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa esim. Kiinassa ruuokasi valmistettavista koirista on noukittu kadulta, eli kulkukoiria, joilla on vaikka mitä sairauksia. Sairasta lihaa en haluaisi syödä.

En tiedä olisiko mulle muuten suuri ongelma, jos olisi joku syy syödä. Mulla on kolme koiraa jotka on kun lapsia, ja olen vegetaristi, joten en näe mitään syytä syödä koiraa, mutta jos olisi jostain syystä tarve niin mikä ettei,

Vierailija
14/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa, ja kyllä siellä näkyi paljon myös lemmikkikoiria. Omistajat taluttivat koiriaan puistoissa. Tuo koira taitaa olla Kiinassa enää maaseudun herkkua, suurissa kaupungeissa sitä ei enää olympialaisten jälkeen ole ruokalistoilla näkynyt.

Vietnamissa olen nähnyt koiraa vielä syötävän ihan kaupungeissakin, samaten Korean niemimaalla.

Vierailija
15/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se mitä he ajattelevat siitä koiran älykkyydestä, nii ei muuta sitä tosiasiaa mikskään kun lyödään faktoja ja tutkimustuloksia pöytään siihen naaman eteen et onko se koira kuinka älykäs vai ei.

Saa muutenkin kiinalaiset olla pirun tyhmiä kun syövät näitä viisaita elukoita, joista heille apua ois noissa tehtävissä mitä tuolla luettelin: eli pelastus, huumeiden etsintä, kiinniotto tilanteet.

Tai oompa mä tainut kerran sellaisenkin ohjelman nähdä missä kiinalainen ukko käytti valkoista labradorinnoutajaa tullisssa huumekoirana. Mut silti heitä myös siellä popsitaan. Ihme kaksinaismoraalismiä.

Mut kyllähän nuo vetää tuolla sikaakin ja kanaa. Ihmekkös eivät tosiaan syö myös itseään.

Vierailija
16/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itse puhu paskaa. Luuletko että siellä jossain maalaiskylissä on "meikäläisiä" koiria, vai olisiko kentien paikan päällä kasvatettuja sikäläisiä koiria joita maassa on ollut vuosisatoja?

pentuja kiinassa syötäväksi..

Niin onko labradorinnoutaja tarkoitettu teuraseläimeksi?

Älä puhu paskaa.

Vierailija
17/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa, ja kyllä siellä näkyi paljon myös lemmikkikoiria. Omistajat taluttivat koiriaan puistoissa. Tuo koira taitaa olla Kiinassa enää maaseudun herkkua, suurissa kaupungeissa sitä ei enää olympialaisten jälkeen ole ruokalistoilla näkynyt. Vietnamissa olen nähnyt koiraa vielä syötävän ihan kaupungeissakin, samaten Korean niemimaalla.

Kun matkustat Kiinan länsiosiin, Sechuaniin, kauas turistialueilta, saat eteesi kaikkein mielenkiintoisimmat herkut. Mikään eläin ei jää syömättä, eikä mikään ruhon osa.

Vierailija
18/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa, ja kyllä siellä näkyi paljon myös lemmikkikoiria. Omistajat taluttivat koiriaan puistoissa. Tuo koira taitaa olla Kiinassa enää maaseudun herkkua, suurissa kaupungeissa sitä ei enää olympialaisten jälkeen ole ruokalistoilla näkynyt. Vietnamissa olen nähnyt koiraa vielä syötävän ihan kaupungeissakin, samaten Korean niemimaalla.

Kun matkustat Kiinan länsiosiin, Sechuaniin, kauas turistialueilta, saat eteesi kaikkein mielenkiintoisimmat herkut. Mikään eläin ei jää syömättä, eikä mikään ruhon osa.

Tuollaista ruokakulttuuria arvostan yli kaiken, kaikki syötäväksi kelpaava pitää käyttää ruuaksi. Suomessa heitetään niin järkyttävän paljon hyviä ruhon osia pois.

Vierailija
19/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus että Kiinassa saa lapsen lihaa jostain. Kiinassa ainakin 1900-luvun alussa joissain Kaupungeissa alle 14-vuotiaita lapsia 'saalistettiin' kaduilla, jos sattuivat yksi kulkemaan. En tiedä miten nykyään.

Vierailija
20/22 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen maistanut ties mitä elukkaa Aasiassa maukkaassa sween and sour kastikkeessa muka kanana; koiraa kissa rottaa ties mitä.

Kaikki on ollut hyvää ja sairaaksi en ole tullut. Se siitä.