Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut asuntolainaa kotihoidontuella?

Vierailija
17.09.2012 |

Tilanne se että minä olen kotihoidontuella vielä todnäk. vuoden, mies ollut useamman vuoden vakitöissä. Tällä hetkellä maksamme vuokraa 600e/kk ja pärjäämme hyvin. Yhteensä saamme kuussa nettona n.2000e. Laskin että lainaa pystyisimme lyhentämään n 700e/kk + yhtiövastike n 200-250e, sen hintaisia ovat olleet noiden asuntojen yhtiövastikkeet joita olen katsellut. Lainan tarve olisi n 145 000e. Takaajat löytyy molemmilta. Mitä luulette pankkien olevan mieltä asiasta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, eli tietääks joku?

Vierailija
2/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainanhakupaperihin tuli se palkka, jonka saan kun olen töissä. Mulla oli paljon säästöjä, noin puolet asunnon hinnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotihoidontuella kun otimme asuntolainamme. Miehen palkka tosin suurempi kuin ap:lla.

Lainaa otimme 190 000 e, lyhennys+korot 1100 e/kk. Hoitovapaavuosina mentiin melko tiukoilla (=meni kaikki mitä tuli), nyt sitten rahaa jää reilusti.

Vierailija
4/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin aikaa tästä on jo kolme vuotta ja minulla oli opinnot kesken. Mutta kotihoidontuella olin tuohon aikaan. Meidän tulot siis olivat hyvin samat kuin ap:n. Tietysti riippuu siitäkin kuinka isosta lainasummasta puhutaan.

Vierailija
5/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omaa rahaa oli lainan lisäksi 80 000e.

Vierailija
6/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin reilu vuosi sitten laina. Olin kotihoidontuella ja mies vakitöissä. Netottiin kyllä ap:ta enemmän, mutta lainakin oli 15 000 isompi. Kannattaa aina kokeilla! Varsinkin Sampopankista ;)

Vierailija
7/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pankki ottanut teillä huomioon sitä että kotihoidontuki ei kestä ikuisesti, eli meilläkin 1-2v päästä tulot kuitenkin nousisi? Luotan siihen että alallani (hoitoala) on töitä tarjolla jatkossakin, ainakaan tähän mennessä työllistyminen ei ole ollut ongelma vaikka onkin aina ollut määräaikaisia vuoden pätkiä. Silloin omat tuloni nousevat noin 1000eurolla, jolloin on tietysti enemmän varaa maksaa lainaakin.

-ap

Vierailija
8/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla säästöjä, vakuuksia ja toimiva maksusuunnitelma, niin ei mitään ongelmaa. Meille tyrkyttivät enemmän lainaa kuin oli tarve. Ja se pankin täti sitten itsekin toisteli jossain välissä, että onhan tässä sitten vielä se, että rouvalla on mahdollisuus mennä palkkatöihin, joten vaikuttaa siltä, ettei lainanmaksun kanssa ole ongelmia.

Tarkemmin ajatellen minä en tainnut olla edes hoitovapaalla vaan ihan vain kotirouvana.

Vierailija
9/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka olla jos on hyvät takaajat?

t. ohis samassa tilanteessa

Vierailija
10/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka olla jos on hyvät takaajat?

t. ohis samassa tilanteessa

että lainaa saisi myöntää vain 80% asunnon arvosta, oli takaajia tai ei.

Vielä pankit eivät kuitenkaan näin tiukan systeemin mukaan toimi.

Vierailija
11/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pankki ottanut teillä huomioon sitä että kotihoidontuki ei kestä ikuisesti, eli meilläkin 1-2v päästä tulot kuitenkin nousisi? Luotan siihen että alallani (hoitoala) on töitä tarjolla jatkossakin, ainakaan tähän mennessä työllistyminen ei ole ollut ongelma vaikka onkin aina ollut määräaikaisia vuoden pätkiä. Silloin omat tuloni nousevat noin 1000eurolla, jolloin on tietysti enemmän varaa maksaa lainaakin.

-ap

kotihoidontukea ei lasketa tuloksi vaan nuo muut ovat saaneet lainaa, koska ovat hoitovapaalla VAKITUISESTA TYÖSTÄ. Eli jos haette nyt lainaa niin vain miehesi tulot lasketaan ja vain hän saa lainaa. Jos sulla ei ole työpaikkaa niin lainaa ei heru.

Vierailija
12/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pankki ottanut teillä huomioon sitä että kotihoidontuki ei kestä ikuisesti, eli meilläkin 1-2v päästä tulot kuitenkin nousisi?

-ap

tuon seikan pankki otti huomioon. Omia säästöjä meillä ei ollut ollenkaan. Takaaja kylläkin.

t. Sampopankkia suositellut (numeroa en muista)

Vierailija
13/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis mulla ei ole mitään tuloja. Miehen palkan mukaan laski maksimi lainan, joka oli 4 x vuositulot.

Vierailija
14/14 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tiukkoja ovat nyt.

Itsekin hoitoalalla ja silloin vailla vakituista työpaikkaa. Pankissa laskivat tulot kuitenkin sen mukaan että olen töissä, hoitoalalla kun ei ole vaaraa jäädä työttömäksi (näin sanoi pankkivirkailijakin ja tottahan se on, sain vakituisen paikan heti kuin hain töitä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi