Uskallatko ottaa lasin viiniä, kun mies ei ole kotona?
Eli: jos on semmoinen tilanne, että lapsesi on jo onnellisesti nukkumassa ja puolisosi ei ole kotona yöllä (esim. töiden takia) niin uskallatko ottaa lasin viiniä?
Mulla olisi jääkaapissa lauantaipäivällisellä korkattu punkkupullo ja koska se oli hyvää viiniä, tekisi mieleni ottaa siitä lasillinen telkkaria ketsoessa. Mietityttää vaan, että jos jotain tapahtuu: jos minun yhtäkkiä pitäisikin lähteä ajamaan autoa (en nyt keksi, miksi pitäisi, mutta ainahan jotain voi sattua) niin enhän olisi enää "ajokunnossa". Promillelukeman puolesta ehkä olisinkin, mutta kun raskauden ja pitkään jatkuneen imetyksen takia en ole alkoholia nauttinut, niin mielestäni olen pikkuhiprakassa jo yhdestä viinilasista...
Kommentit (13)
juurikin siitä syystä, että kun harvoin käyttää, niin sitä ois sitten vähästäkin määrästä hiprakassa. Mulle alkoholi vaikuttaa myös uneen niin, että uni on huonoa ja heräilen pitkin yötä. Seuraava aamu ois normaalia hankalampi, eikä tosiaan se lasi viiniä tuntuis enää sen arvoiselta. Lisäksi siinä on tuo vastuullisuusjuttu; onhan tietenkin tosi epätodennäköistä, että juuri tänä yönä sattuisi jotain. Mutta koskaan ei voi tietää.
lähtemään rattiin keskellä yötä? Et koskaan? Ja jos lapselle jotain sattuisikin, ei kannata lähtä hysteerisenä lähteä ajamaan muutenkaan. Taksit on keksittty
Meillä ei ole edes autoa, joten vastaavassa tilanteessa kuitenkin pitää tilata taksi. Aika hassua, että tällaista edes kysytään.
Ja joskus juonkin. Koskaan vielä ei ole tarvinnut lähteä yöllä mihinkään autolla ja jos joskus tarvitsee, niin taksilla pääsee. Ja yhden lasillisen jälkeen voisi jopa harkita itsekin ajamista, jos ei aivan heti tarvitsisi lähteä.
Mutta jos olet itse epävarma, niin voi olla parempi olla juomatta. Tosin itse en ymmärrä tuollaista ajatusmallia.
En ole koskaan ajatellut, että niin ei muka voi tehdä.
Ite ajattelin joskus, et jos lapselle puhkeaa vaikka korvatulehdus keskellä yötä niin sitten pitäis lähteä lääkäriin. No, eihän se ihan niin mene. Yön yli selviää kipulääkkeellä. Ja niinku tossa joku aiemmin sanoi, kyllä on kakka tuuri jos jotain semmosta tapahtuu juuri tänä iltana/yönä kun olet yhden viinin ottanut.
No hiiskatti, sieltä se nyt tuli! Eli juuri tuo mahdollinen korvatulehdus oli mulla ajatuksena, mutta tosiaan, eihän semmoisen takia kai edes "saisi" mennä mihinkään päivystykseen. Eikä lapsella semmoista ole moneen kuukauteen edes ollut. Täällä kun yksinään näitä juttuja miettii, niin kaikenmoisia uhkakuvia tulee mieleen: mitä jos lapsen tai koiran takia pitää lähteä jonnekin, jos esim. isovanhemmat soittavat ja tarvitsevat nopeasti apua tms. Joku siellä kysyikin että kuinka usein olet joutunut lähtemään jonnekin keskellä yötä. Kerran, hain pikkuveljen kaupungilta kun se oli lukinnut itsensä ulos ja tyttöystävä oli yövuorossa.
Otan siis lasin viiniä, kiitos vastauksista kaikille :)
T.ap
Vaikka sen koko pullollisen. Olen yh ja muuten en voisi ottaa ikinä. Taksilla tai ambulanssilla lähdettäisiin jos hätä olisi.
apua niin sanot että e pysyt ajaa. ei se rikos ole
No, todellakin otat. Joo, saatat olla hiprakassa hetken. Mutta kohta on jo ihan normaali olo..
aina voit tilata taksin jos jotain sattuu.