Mieheni sanoi työni olevan vähäpätöistä
Olen esimiehenä, kylläkin pienipalkkaisella alalla, mutta ihan koulutustani vastaavassa kunnollisessa työssä. Työni on siitä hyvä, että kun suljen työpaikan oven kotiin lähtiessäni, ei mun tarvitse työasioita ajatella.
Miestä nyt rassaa, kun hän tienaa 2,5-kertaisesti sen mitä mä, ja koska hän on ihan kypsä työhönsä, ei hän voi vaihtaa ellei saa muualtakin yhtä hyvää palkkaa. Kuulemma jos mullakin olis hyvä palkka, vois harkita pienempipalkkaista hommaa hänkin. On nyt kuulemma "vankina" työpaikassaan, koska mä olen niin vähäpätöisessä työssä.
Ai että mä raivostuin. Sanoin, että niin kauan kun mä huolehdin lapsen koulunkäynnin, harrastuksen, kalenterimme toimivuuden ylipäätään ja ruoat pöytään päivittäin, niin kauan mä en edes harkitse työpaikan vaihtoa. Nyt toi mies yrittää pyydellä anteeksi puheitaan, mutta enpä taida antaa.
Kommentit (4)
että turha tulla sua syyllistämään, jos ei pärjää työssään, kokee siinä riittämättömyyden tunnetta eikä osaa aikatauluttaa töitään niin että ne sujuis. Äijähän on ihan kaista jos syyttää muita omasta pärjäämättömyydestään!
Jos ap "stressaat" miestä kertomalla miten kamalaa työssä on ja jos työ oikeasti objektiivisesti ei ole stressauksen arvoinen, niin voi tuosta mainita mies mainita. Mutta kun naisella on oikeus olla tuulinen, niin toinen asia sitten mitä hyötyä.
Mutta jos aloituksesi perusteella hoidat hommasi työaikana ( työ jää työpaikalle) etkä rasita miestä henkisesti "toisarvoisilla" työasiolla, niin sitten miehen pitää miehen osa kestää.
Nimim: joskus on todella vituttanut kuunnella vaimon meriselityksiä toisarvoisista ongelmista, kun omassa työssä on todella on ollut vittumaisia haasteita, joita "kitisijäeukko" ei kestäisi viikkoakaan ja pitää vain nyökytellä empaattisena
paljon enemmän, vaikkei se työ edes olisi niin kummoista.
mutta mitä sillä voitat sitten että pidät vihoja tuommoisesta stressaantuneena ja kireänä sanotusta asiasta jota ei todennäköisesti mies pohjimmiltaan tarkoittanut, sanoipa vaan kun itseään ahdistaa oma tilanteensa.