Sain vihdoinkin jätettyä narsistin, mutta mitäs se tekeekään!
Sanoin etten halua olla hänen kanssaan enää missään tekemisissä ja hän hyväksyi sen ja sanoi että on todellakin parempi erota. Nyt hän kuitenkin on alkanut taas lähentyä kun nähdään pakon sanelemana. Mies tulee seuraani, juttelemaan, on ystävällinen ja kertoo asioistaan ja kyselee minun elämästäni. Tein hänelle aiemmin selväksi, etten halua kuulla enää hänen kuulumisiaan eikä hänellä ole enää oikeutta elämääni. Onko tämä jotain sairasta pilaa vai mitä mies yrittää? Hän on hyvin älykäs ja pidän hänestä jollain tavalla edelleen.
Auttakaa, miten pääsen tästä yli? Pelkään, että lankean miehen lumoihin uudestaan ja sitten en kyllä enää jaksa!
Kommentit (31)
Mikäli oikeasti kyseessä on narsisti, niin sinulla henkilönä ei ole merkitystä. Hän ottaa huomiosi joko hyvällä tai pahalla. Niin kauan kuin suostut olemaan hänen kaivonsa hän pitää sinua sellaisena. Jos olet huono "kaivo", niin sitten hän siirtyy helpomman uhrin kimppuun.
Pysy kaukana, äläkä luota puoleenkaan sanaan,mitä sanoo.
Yritä pitää mahdollisimman etäiset välit, vaikka mies yrittääkin luikerrella takaisin.
Yhteydenpito ei narsistille ole sitä, että olisi kiinnostunut sinusta, se on kontrollin tarvetta, "pitää viholliset lähellä".
Murskaa etusormi, ettei töki silllä.
Hoitele keskisormi, ettei häpäise sillä enää.
Tosin siinäkin sain kuulla mm. kelpaavani kyllä hänelle, mutta että muut miehet tuskin minusta pitäisivat ym. alentavaa. Liekö tyypillistä narsistin käytöstä?
ap
Kuullostaa niin tutulta. Mun narsisti ex yrittää piirittää mua uudestaan, kun kuuli, että odotan vauvaa uudelle miehelle. Hän kehuu ylitsevuotavasti, mä olen maailman ihmeellisin nainen. Onneksi en enää mene hänen pauloihinsa.
ettet haluakaan eroon siitä, se tietää että saa sinut pauloihinsa kun oot noin epävarma, koita ryhdistäytyä.
Tosin siinäkin sain kuulla mm. kelpaavani kyllä hänelle, mutta että muut miehet tuskin minusta pitäisivat ym. alentavaa. Liekö tyypillistä narsistin käytöstä?
ap
Nuo ovat niin tuttuja sanoja. Tee kaikkesi, ettet päädy hänen luo takaisin.
ap
Luulisi, että tietäisit, jos tiedät myös että äijä on narsisti.
Tuotahan se aina on, eli narsistia EI jätetä niin kuin joku sanoikin. Hän pelaa peliä. Siksihän moni jääkin narsitin koukkuun jopa ikuisesti, että huonojen aikojen ja törkeän käytöksen lisäksi on myös hyviä aikoja, jolloin ei voi uskoa, että toinen olisi oikeasti mulkku. Normaali narsistin uhri leppyy ja jatkaa.
Sen sijaan ihminen, joka haluaa säilyttää itsekunnioituksensa ja oman elämänsä, lähtee pötkimään, kun tajuaa, että toinen on narsisti. Ja antaa pehmeiden puheiden mennä toisesta korvasta ulos. Itsekuriahan se vaatii, kun ihmiset on niin helposti vietävissä erityisesti kun heitä kehutaan ja heistä kannetaan huolta. Sitähän narsisti ei tietenkään oikeasti tee, vaan pelaa peliään saadakseen toisen takaisin kiusattavaksi ja alistettavaksi.
voi niinqu VITTU, miten on mahdollista, että KAIKKI maailman narsistit on osunu suomeen ja niiden kaikki uhrit av:lle?
Kun niitä narsisteja on max 10 % maapallon populasta? Ja SILTI av:n joka toinen akka on narsistin vaimo ja loput paljastuu palstalle kirjoitteleviksi miehiksi.
Muistattehan naristin "uhrit", että jokaisen uhrin sisällä on myös narsisti? Siitä kertoo myös tämä lievästi naurettava tapanne tehdä itsestänne merkittävä SpeacialCase® ja tavallista tallaajaa vaikuttavampi hahmo, kun hei, te olette ihan narsistin uhreja. Eipä ihan joka mimmi sellaiseksi joudukaan, hmmm...
Hrrh... te olette
a. äklöjä
b. korneja
c. vastenimielisiä
d. ennen kaikkea oman typeryytenne uhreja.
Ihan oikeasti, tilastollisesti teitä ei ole tätä määrää. PIstää ajattelemaan, vai mitä?
Dorkat. Ja sitten alkakaa ääliöt huutamaan, saatte pyhäpäivän kunniaksi ihanan marttyyriorgasmin. Olkaa hyvä, mä tarjoon sen teille :D
tai muuten vaan tunneköyhä idiootti?
Pitäis vaihtaa puhelin numero ja estää facebookissa
ensin märistää "haluun sut takas" sitte sanon "en anna ikinä anteeksi sulle" ja tämä väittää "en oo tehny sulle ees mittää" :D (vaikka pilas melekee mun elämän.. ja käyn psykiatrilla ja yritän saaha elämäni raiteille takasi..) sit sanoin sille "sullei taija sitte olla järkiä pääsä :D meehä pompottelee jotai muuta siitä" vaikken kyl toivo että se pilaa kenenkää muunki elämää.. -.- ajattelen aina mielessäni ku se laittaa tekstareita mulle että "tapa ittes vaikka" xd Kaikki narsistin uhrit suosittelen et luette paljo narsisteista juttuja nii alatta tajuaa kui ovelia ne yrittää olla. Netissähän on niitä hirveenä niitä sivuja.. esim tämä on hyvä: http://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa/narsismista_yleisesti/narsismin_juuret/
Jopa negatiivinen huomio on hänelle parempi vaihtoehto, kuin se, ettei hän saa huomiota lainkaan osakseen.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2012 klo 17:36"]
voi niinqu VITTU, miten on mahdollista, että KAIKKI maailman narsistit on osunu suomeen ja niiden kaikki uhrit av:lle?
Kun niitä narsisteja on max 10 % maapallon populasta? Ja SILTI av:n joka toinen akka on narsistin vaimo ja loput paljastuu palstalle kirjoitteleviksi miehiksi.
Muistattehan naristin "uhrit", että jokaisen uhrin sisällä on myös narsisti? Siitä kertoo myös tämä lievästi naurettava tapanne tehdä itsestänne merkittävä SpeacialCase® ja tavallista tallaajaa vaikuttavampi hahmo, kun hei, te olette ihan narsistin uhreja. Eipä ihan joka mimmi sellaiseksi joudukaan, hmmm...
Hrrh... te olette
a. äklöjä
b. korneja
c. vastenimielisiä
d. ennen kaikkea oman typeryytenne uhreja.
Ihan oikeasti, tilastollisesti teitä ei ole tätä määrää. PIstää ajattelemaan, vai mitä?
Dorkat. Ja sitten alkakaa ääliöt huutamaan, saatte pyhäpäivän kunniaksi ihanan marttyyriorgasmin. Olkaa hyvä, mä tarjoon sen teille :D
[/quote]
Hmm. Mun exän luonteenpiirteet oli kuin suoraan oppikirjasta kohdasta narsistinen persoonallisuushäiriö. Ja ei. En selosta asiasta kaikille. En ole ylpeä asiasta. En kuvittele olevani mitään "suurempaa" kuin muut. Päinvastoin. Tunnen suurta häpeää siitä, että annoin tämän kusipään huijata mua niinkin kauan ja tuhlasin nuoruudestani pari vuotta tämän mulkun miellyttämiseen tuloksetta.
Jos joku eron syitä kysyy, vastaan jotain ympäripyöreää. En viitsi ruveta selittämään kaikille miksi aikuinen ihminen antoi kohdella itseään näin, huomannut aiemmin että jotain on vialla eikä lähtenyt aiemmin pois suhteesta.
bb dani on narsisti mutta onko bb jennakin narsku? :-O
Lueppa netistä Sam Vaknin -nimisen herran kirjoituksia (healing eagle). Se oli ainakin itselleni silmiä aukaiseva kokemus. Täysin osuvaa tekstiä omista ajatuksistani, sekä täysin osuvaa kuvausta exäni toiminnasta. Ja vastoin erään aikaisemman kirjoittajan ajatuksia, narsistin uhri ei todellakaan HALUA hyväksyä sitä, että kumppaninsa olisi narsisti. Päinvastoin, uhri lähes aina kieltää tämän koska asian hyväksyminen ja sen tajuamattomuus suhteessa ollessa on hyvin hankala asia hyväksyä... Paljon helpompaa olisi ajatella olleensa tekemisissä vain esim.traumoistaan vioittuneen ihmisen kanssa, joka tekee virheitä muttei kohtele sinua esineenä.
Yrittää saada sut takaisin, ja kun saa, rankaisee kärsimänsä pahan.
Pysy kaukana, ihan oikeasti.