Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia yläkoululaisen käytöstä?

Vierailija
15.09.2012 |

Poika lähettelee likoille tekstiviestejä tyyliin "oon kattonut että sulla on tosi hyvä perse, alatko oleen mun kanssa?"

No, kukaan ei oo alkanut olemaan, osa likoista on vaan nauranut ja osa on asiallisesti selittänyt että "oot ihan kiva mutta en oo silleen kiinnostunut susta".

Oikeesti, mitä mä teen ton poikani kanssa, tästä on puhuttu kotona ja väännetty rautalangasta miten käyttäydytään kohteliaasti, ja live-elämässä poika onkin mukava ja käyttäytyy hyvin. Mutkun se saa kännykän käteen niin siitä tulee ihan apina :-/ Neuvokaa mua?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvänen aika, jos se ei kerran osaa sitä käyttää. Osta tilalle puhelin, jolla saa vain soitettua.

Vierailija
2/20 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tuo kyllä kuulosta kivalta eikä toivon mukaan normaaliltakaan. Miten poika itse perustelee käytöstään? Ymmärtääkö, että se tekstari on "puhuttu viesti kirjallisessa muodossa"? Eikö tyttöjen palautekaan tepsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen yksi kaverin perheenjäsen, joka on edelleen liki nelikymppisenä samanlainen häntäheikki ja liehittelijä. Siltä mieheltä puuttuu joku nuppi päästä. Ihan siis perusfiksu, hyvä työ, sukurakas jne. mutta naiset vaan sekoittaa jotenkin hänen päänsä totaalisesti. Ei varmaan koskaan tule sitoutumaan yhteen naiseen ja kuka hänenlaistaan edes huolisi. Minuakin kävi kerran työpaikallani kähmimässä...

Vierailija
4/20 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvänen aika, jos se ei kerran osaa sitä käyttää. Osta tilalle puhelin, jolla saa vain soitettua.

pitäishän sen nyt oppia käyttäytymään sen kanssa. Mitä jos mä otan sen pois (no on se välillä ollut taulla rangaistuksena) ja sitten kun se ostais vaikka 18-vuotiaana kännykän jolla saa lähetellä viestejä ja se ei oo oppinut miten viestitellessä käyttäydytään, vähänkö se on vielä nolompaa? Nyt pitäis saada jotain järkeviä vinkkejä siihen, miten upotan tohon paksuun kalloon käytössäännöt.

-ap-

Vierailija
5/20 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen yksi kaverin perheenjäsen, joka on edelleen liki nelikymppisenä samanlainen häntäheikki ja liehittelijä. Siltä mieheltä puuttuu joku nuppi päästä. Ihan siis perusfiksu, hyvä työ, sukurakas jne. mutta naiset vaan sekoittaa jotenkin hänen päänsä totaalisesti. Ei varmaan koskaan tule sitoutumaan yhteen naiseen ja kuka hänenlaistaan edes huolisi. Minuakin kävi kerran työpaikallani kähmimässä...

tulevaisuutta munkin silmien eteen maalautuu :-/ Mitä mä teen että saan kitkettyä tosta kakarasta normaalin??

-ap-

Vierailija
6/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika outoa, että lapsi käy täällä tätien palstalla.

Vierailija
7/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi luonnotonta, jos ei jotakin tuollaista tyhmää tekisi.

Muistan omilta ajoiltani kuinka (ainakin muut pojat, en välttämättä minä...) puristeli tyttöjä aika häpeämättä. Lappuja läheteltiin ja niissä oli aika rasvaisiakin juttuja. Ja tämä tapahtui oikeastaan jo kännykkäajan alettua eli ei ihan niin kauan aikaa sitten.

Tosin kouluaisten tavat ovat siistiytyneet aivan tolkuttomasti ajan kuluessa. Tuskin kenenkään päätä yläkoulussa enää huuhdellaan pisuaarissa tai vessanpöntössä. 1990-luvun loppuvuosina ainakin se oli monien kokema "mopotus". Puhettakaan muusta.

Yhteenveto: älä enää häpäise teiniäsi saarnaamalla mokomasta joutavasta pikkuasiasta. Anna hänen olla teini, tuo käytös kuuluu varsinkin pojilla kuuluu tuohon elämänvaiheeseen. Muista, että hän ei vielä pitkään aikaan käyttäydy aikuisten tavoin.

Vierailija
8/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika outoa, että lapsi käy täällä tätien palstalla.

mene nukkumaan, terv. ap, teinin äiti

Vierailija
9/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi luonnotonta, jos ei jotakin tuollaista tyhmää tekisi. Muistan omilta ajoiltani kuinka (ainakin muut pojat, en välttämättä minä...) puristeli tyttöjä aika häpeämättä. Lappuja läheteltiin ja niissä oli aika rasvaisiakin juttuja. Ja tämä tapahtui oikeastaan jo kännykkäajan alettua eli ei ihan niin kauan aikaa sitten. Tosin kouluaisten tavat ovat siistiytyneet aivan tolkuttomasti ajan kuluessa. Tuskin kenenkään päätä yläkoulussa enää huuhdellaan pisuaarissa tai vessanpöntössä. 1990-luvun loppuvuosina ainakin se oli monien kokema "mopotus". Puhettakaan muusta. Yhteenveto: älä enää häpäise teiniäsi saarnaamalla mokomasta joutavasta pikkuasiasta. Anna hänen olla teini, tuo käytös kuuluu varsinkin pojilla kuuluu tuohon elämänvaiheeseen. Muista, että hän ei vielä pitkään aikaan käyttäydy aikuisten tavoin.

eikö tuollaisesta käytöksestä saa aika vahvan idioottimaineen? Ja sen maineen puhdistaminen on varmaan aika haastavaa... Poika on kyllä ehtinyt tekemään paljon kaikkea muutakin typerää, josta en niin kamalaa metakkaa jaksa nostaa, mutta kun tämä asia koskee muitakin kuin poikaa itseään, on varmaan osalle tytöistä todella kiusallistakin :-( -ap-

Vierailija
10/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa hänelle, mitä on kunnioittava kohtelu ja mitä on seksuaalinen häirintä. Kumpaa hän itse toivoisi saavansa? Kunnioittava kohtelu johtaa varmemmin seksiin, sitä kai hänkin tässä toivoo saavansa.

Vierailija
11/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi luonnotonta, jos ei jotakin tuollaista tyhmää tekisi. Muistan omilta ajoiltani kuinka (ainakin muut pojat, en välttämättä minä...) puristeli tyttöjä aika häpeämättä. Lappuja läheteltiin ja niissä oli aika rasvaisiakin juttuja. Ja tämä tapahtui oikeastaan jo kännykkäajan alettua eli ei ihan niin kauan aikaa sitten. Tosin kouluaisten tavat ovat siistiytyneet aivan tolkuttomasti ajan kuluessa. Tuskin kenenkään päätä yläkoulussa enää huuhdellaan pisuaarissa tai vessanpöntössä. 1990-luvun loppuvuosina ainakin se oli monien kokema "mopotus". Puhettakaan muusta. Yhteenveto: älä enää häpäise teiniäsi saarnaamalla mokomasta joutavasta pikkuasiasta. Anna hänen olla teini, tuo käytös kuuluu varsinkin pojilla kuuluu tuohon elämänvaiheeseen. Muista, että hän ei vielä pitkään aikaan käyttäydy aikuisten tavoin.

eikö tuollaisesta käytöksestä saa aika vahvan idioottimaineen? Ja sen maineen puhdistaminen on varmaan aika haastavaa... Poika on kyllä ehtinyt tekemään paljon kaikkea muutakin typerää, josta en niin kamalaa metakkaa jaksa nostaa, mutta kun tämä asia koskee muitakin kuin poikaa itseään, on varmaan osalle tytöistä todella kiusallistakin :-( -ap-

1) Älä huolehdi poikasi maineesta, koulumaailmassa juuri hänen tulee ITSE pitää siitä ennen kaikkea huolta. Ehkäpä juuri tuollainen viestittely toisaalta auttaa häntä saamaan "kovien poikien" hyväksyntää, jota hän saattaa kaivata.

2) Anna poikasi tehdä typeriäkin asioita. Itse olen kaikkein tyhmimmistä asioista eniten oppinut, kun niitä jouduin vähän katumaan tai häpeämään muiden edessä. Niin joutuivat monet muutkin tekemään, ja juuri se kasvattaa poikia enemmän kuin aikuisten hyväätarkoittavat neuvot tai nuhteet. En tietenkään tarkoita mitään rikollisia asioita, vaan tavallisen noloja juttuja. Osa asioista on opittava kantapään kautta, ja luulisin, että tällaiset viestittelyt kuuluvat niihin. Reagoi vasta, jos poikasi saa vakavia varoituksia esim. rehtorilta tai tyttöjen vanhemmilta.

Vierailija
12/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähettely voi olla laissa seksuaalista häirintää. Ainakin jos ikäero on suuri.

Vierailija
13/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa hänelle, mitä on kunnioittava kohtelu ja mitä on seksuaalinen häirintä. Kumpaa hän itse toivoisi saavansa? Kunnioittava kohtelu johtaa varmemmin seksiin, sitä kai hänkin tässä toivoo saavansa.

Hyvä esimerkki siitä, miten nuorta poikaa EI pidä neuvoa. Nyt niitä pipoja hiukan höllemmälle, kiitos. Kannattaa lähestyä asiaa vaikkapa huumorin keinoin, jos pokka pitää :) 99,9% tapauksista tällainen teinien käytös on vain yksinkertaisesti lapsenomaista, ei mitenkään kieroonkasvanutta. Ottakaa asia osana luonnollista kehityskulkua!

Vierailija
14/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa ei ole, mutta sanoin että tollaset ahdisteluviestit jää myös niiden tyttöjen puhelinten muistiin, ja jos jotakuta alkaa oikein kovasti ärsyttämään tuo yli-innokas seksistinen lähentely, se voi näyttää sen poliisille.

-ap-

Vierailija
15/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa se, että tällaisten asioiden käsittely liian vakavin mielin ja kovin ottein saattaa tuottaa pahinta vahinkoa alaikäiselle lapselle.

Ikävä kyllä teini-ikäisen aivokemia ei todellakaan ole aikuisen tasolla, vaikka fyysiset mittasuhteet saattavat jo ollakin. Alle 18-vuotias ei ole turhan päiten esimerkiksi lain edessä LAPSI.

Vierailija
16/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen niin tai näin tai jätän tekemättä, menee kuitenkin pieleen :-(

Siitä meillä nyt kuitenkin lähdetään, että ketään ei saa painostaa, ahdistella tai esineellistää eli pitää pelkkänä söpön perseen kantamis -telineenä.

-ap-

Vierailija
17/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmäpaine saanee hänet siellä käyttäytymään fiksummin

Vierailija
18/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.wikihow.com/Treat-a-Girl-Well

käännä sinä tämä hänelle. Tässä on todella hyviä ohjeita siitä, miten tyttöjä tulee kohdella.

Vierailija
19/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin tässä sitten kerran pojat "puhutteluun" että ovatko miettineet, että sen hyvä takapuolisen tytön voisi saada seurustelemaan paremmin, jos tytöille puhuis nätisti ja arvostaisivat muitakin avuja kuin ulkonäköä.

En tiedä tepsikö puhe, mutta parin kuukauden kuluttua usealla oli jo seurustelukokemus takana. Yksi kamuista sanokin mua noidaksi, sä tiesit miten nainen saadaan, soot semmone noita. ;D

pojilla siis tarkoitin omaa 15 vuotiasta ja hänen kavereitaan.

Vierailija
20/20 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siihen muuta voi sanoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme