Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aspergerista tietäviä paikalla?

Vierailija
15.09.2012 |

Puhuuko AS-lapset kimeämmällä äänellä kuin tavalliset lapset?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät puhu kimeällä äänellä. Tuntemani lapset ovat vieraan seurassa arkoja ja hiljaisia. Puhe ääni on heillä normaali mutta he puhuvat pikkuvanhasti ja kirjakieltä.

Vierailija
2/3 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset äänenkäytön poikkeamat ovat tavallisia as-ihmisillä. Ääni voi olla joko kova ja kantava tai hiljainen ja hellä tai kimittävä tai intonaatioltaan monotoninen.

Yhteistä on usein puhetyylin kirjakielisyys.

Oma as-lapseni on kovaääninen, intonaatio aika normaali, erittäin tarkasti artikuloiva ja kirjakielinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aspergeriin ja adhd:hen molempiin usein liittyen aistipoikkeavuuksien takia joidenkin ihmisten on vaikea arvioida sitä, puhuvatko he kovaa vai hiljaa. Ännen korkeuteen sen pitäisi vaikuttaa, mutta lapsen ääni on usein luonnostaan niin korkea, että volyymin kasvaessa sekuulostaa kimittävältä.

Sen takia, mitä jotkut sanovat mielenteorian ongelmiksi (tämä on se myös kyseenalaistettu ajatus että assien on jossain määrin vaikea muistaa, että muut eivät ajattele minun ajatuksiani, vaan ihan omiaan; eivät tiedä kaikkea, mitä minä tiedän; eivätkä ole tietämättömiä kaikesta, mistä minä olen - ja sama jossain määrin pätee ajatusten ohella kokemuksiin) voi olla myös vaikeuksia muistaa, että muut ihmiset voivat kokea äänen voimakkuuden ihan toisin kuin itse esim innostuksissaan kokee tai joskus jopa, että se pitäisi ylipäänsä ottaa huomioon (tätä ongelmaa on kyllä ihan taviksillakin, esim busseissa aika usein...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi